1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

فواید غذا خوردن در کنار خانواده برای کودک

فواید غذا خوردن در کنار خانواده برای کودک

غذا خوردن خانواده

غذا خوردن کنار خانواده چه فوایدی دارد؟

شواهد نشان می دهد که یکی از بهترین کارهایی که برای تربیت و رشد کودکان می توان انجام داد، شام خوردن به صورت خانوادگی است. غذا خوردن با یکدیگر نه تنها فرصتی برای تغذیه است، بلکه مزایای زیادی به همراه دارد .

کارشناسان تغذیه و سلامت بار دیگر تاکید کرده اند که غذا خوردن اعضای خانواده در کنار هم برای ارتقای سلامت و آرامش کودکان مفید است.

غذا خوردن خانواده

فواید غذا خوردن با خانواده

ما امروزه در عصر تکنولوژی زندگی و به ندرت خانواده ای پیدا می شود که همه اعضای آن با یکدیگر غذا بخورند. معمولاً اعضای خانواده هر یک جداگانه و در ساعات متفاوتی غذا می خورند. یکی نزدیک تلویزیون، دیگری در اتاق خواب و … شام خانوادگی به یک سنت قدیمی تبدیل شده و در واقع یافتن زمانی که همه اعضای خانواده با یکدیگر غذا بخورند، بسیار دشوار است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، جمع شدن اعضای خانواده در کنار هم برای صرف وعده های غذایی نباید به زمان های خاصی مثل مهمانی ها و جشن ها محدود شود و خانواده ها برای سلامت و آرامش فرزندانشان باید به طور مرتب در کنار همدیگر غذا بخورند.کودکانی که در کنار اعضای خانواده شان غذا می خورند، در شش سالگی از مهارت اجتماعی و در ۱۰ سالگی از سلامت عمومی بهتری برخوردارند.کودکانی که حداقل سه بار در هفته با اعضای خانواده خود غذا می خورند، کمتر دچار اضافه وزن می شوند.
در این مطالعه اطلاعات ۱۴۹۲ کودک بررسی شد. تمام این کودکان در فاصله سال های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ به دنیا آمده اند. زمانی که این کودکان به شش سالگی رسیدند والدین آنان گزارشی از دفعات غذا خوردن اعضای خانواده در کنار هم ارائه کردند. همچنین سلامت عمومی و آرامش روانی هر یک از این کودکان در ۱۰ سالگی ارزیابی شد.به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان کانادایی دریافتند کودکانی که به طور مرتب در کنار اعضای خانواده خود غذا می خورند، در مقایسه با کودکانی که به ندرت با خانواده خود غذا می خورند از سلامت عمومی و مهارت های اجتماعی بهتری برخوردارند و میزان مصرف نوشیدنی های ناسالم نیز در آنان کمتر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *