1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

لباس مناسب برای نوزاد را انتخاب کنید

لباس مناسب برای نوزاد را انتخاب کنید

لباس مناسب برای نوزاد را انتخاب کنید

انتخاب لباسی که کودک در خانه می‌پوشد یکی از سرگرم‌کننده‌ترین قسمت‌های انتظار نوزاد است.

 

برای انتخاب لباس چه نکاتی را رعایت کنیم؟

فصل را در نظر بگیرید:

نوزادان معمولاً به پوشیدن یک لایه لباس اضافی روی لباس بزرگسالان نیاز دارند، مگر زمانی که هوا بسیار گرم است. به این فکر کنید که با آمدن نوزاد چه فصلی خواهد بود و بر اساس آن نوع لباس را برنامه‌ریزی کنید. اگر نیاز دارید در سرما بیرون از خانه باشید لباس کودک باید یک ژاکت باشد. می‌توانید کودک را با پتو‌های اضافی گرم نگه دارید. شما باید یک کلاه گرم داشته باشید. اگر هوا گرم است یک لایه لباس نازک و تابستانی برای نوزاد بخرید.

 به پوست نوزاد توجه کنید:

بنابراین لباس‌های نوزاد باید دارای پارچه‌های نرم و قابل تنفس باشند. اگر از کش برای جمع کردن آستین لباس استفاده می‌شود مطمئن شوید که خیلی سفت نباشد و یک لایه پارچه بین پوست کودک و کش وجود داشته باشد تا از تحریک شدن جلوگیری شود. اطمینان حاصل کنید که گیره‌ها و دکمه‌ها به خوبی وصل شده‌اند. طبیعی است که بخواهید لباسی شیک به کودک بپوشانید اما به یاد داشته باشید که لباس‌های بیش از حد شلوغ اغلب راحت نیستند.

 

 اندازه‌ها را با دقت بررسی کنید:

سخت است که بدانید کودک شما در هنگام تولد چقدر بزرگ خواهد شد اما به طور کلی اندازه نوزاد برای بازگشت از بیمارستان به خانه مناسب است. بسیاری از والدین سعی می‌کنند لباس‌های کودک را در سایز‌های کمی بزرگتر بخرند، به این‌ امید که کودکشان بتواند برای مدت طولانی‌تری لباس مخصوص بپوشد.

 لباسی ساده انتخاب کنید:

لباس‌های ساده با رنگ‌های یکدست یا طرح‌های نسبتاً کم‌کلید در نوزادان به بهترین شکل ظاهر می‌شوند.

 

 یک لباس یدکی به همراه داشته باشید:

نوزادان ممکن است تند تند لباس‌های خود را کثیف کنند. حتماً یک دست لباس آماده داشته باشید که فقط در صورتی که لباس اول کثیف شد از لباس یدک نوزاد استفاده کنید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *