بیا نی نی/ پیدا کردن چیدمان مناسب برای خانه، گاهی اوقات سخت به نظر می رسد و همیشه عواملی مانند بودجه، فرهنگ و تعداد اعضای خانواده، موقعیت مکانی و در دسترس بودن، باید در نظر گرفته شود. اما مطمئنا گاهی اوقات ما در ذهن خود تصور می کنیم که اگر هیچ محدودیتی وجود نداشت، خانه رویایی ما به چه شکلی بود؟
تعجب خواهید کرد اگر بدانید که طالع ماه تولد شما چقدر میتواند در سلیقه و ایده های شما درباره چیدمان خانه رویاهای خود تاثیر بگذارد. در این قسمت از بیا نی نی از ایده ها و سلیقه چیدمان منزل متولدین هر ماه برای شما گفته ایم.

فروردین
شما شخصیت برجسته ای دارید و دوست دارید از زندگی لذت ببرید و لحظه به لحظه آن را در حال کسب تجربه باشید. خانه رویایی شما به احتمال زیاد با رنگ ها و الگوهای جسورانه و ماجراجویانه ای به خصوص در ترکیب رنگ مبلمان و دیوارها، دیزاین شده است.
اگر خانه در مقیاس بزرگتری باشد، شما برای ایجاد فضایی پر شور تر به اتاق های اضافی احتیاج دارید. سالن بدنسازی کاملاً مبله یا حتی یک دیوار صخره نوردی در طبقه همکف! تا اینگونه بتوانید خستگی خود را تسکین دهید و به شما این امکان را بدهد که همیشه فعال باشید.

اردیبهشت
شما از غرق در زیبایی ها شدن لذت می برید و همچنین به دنبال محیطی راحت و با ثبات هستید. بنابراین اینگونه دیدن خانه رویاهای شما خیلی تعجب برانگیز نیست. شما به احتمال زیاد یک کاناپه بزرگ و راحت با همه وسایلی که نیاز دارید همیشه در دسترس باشند را انتخاب میکنید. این راهی برای فراموش کردن استرس و سختی دنیای بیرون است.
راحتی خانه شما همچنین به این دلیل است که دیگران به راحتی به شما ملحق شوند. آشپزخانه شما قلب خانه شما است! زیرا شما به عاشق غذا و نوشیدنی بودن معروف هستید. همچنین شما دوست دارید از رنگ های خنثی و تن های کم رنگ در چیدمان خانه خود استفاده کنید، تا احساس ثبات مورد نظر خود را به ارمغان بیاورید.

خرداد
اگرچه شما تنوع طلب هستید و چیزهایی که می خواهید روز به روز تغییر می کنند اما مواردی وجود دارد که شما نمی توانید از آن ها صرف نظر کنید و به خانه رویا هایتان نیاورید. شما فردی اجتماعی هستید و عاشق این هستید که دنیا و تمام امکاناتش را در اختیار داشته باشید.
بنابراین تمام تلاش خود را می کنید تا فضای خانه خود را تا حد ممکن بزرگ جلوه بدهید. داشتن پانل های شیشه ای بزرگ و پنجره های عریض نور زیادی را به خانه شما راه می دهد و به اتاق صفا می بخشد! شما مطمئناً دوست دارید از آخرین فناوری ها استفاده کنید و سعی می کنید از دیگران جلوتر باشید.
سعی کنید از فناوری های لوکس امروزی، مانند سیستم صوتی فعال و تلفن های هوشمندی که وسایل خانه را کنترل میکنند، استفاده کنید. این دستگاه ها باعث میشوند احساس کنید یک قدم از بقیه جلوتر هستید.

تیر
شما علاقه به چیز های سنتی و عتیقه دارید، در نتیجه خانه رویایی شما نیز دکوراسیونی در همین سبک خواهد داشت. مطمئنا مکان های دنجی برای استراحت را در خانه خود در نظر خواهید گرفت. آشپزخانه نیز به دلیل عشق شما به آشپزی و غذا پختن برای اعضای خانواده، یک نقطه مهم است.
به احتمال زیاد آشپزخانه را به بزرگترین اتاق خانه تبدیل می کنید و فضای زیادی برای ملحق شدن افراد خانواده به شما در حین تهیه غذاها وجود خواهد داشت. هدف نهایی شما این است که خانه خود را تا آن جا که ممکن است با رنگهای روشن روی دیوارها و شاید حتی برخی رنگهای پاستلی روشن برای مبلمان یا قطعات برجسته خانه به یک پناهگاه خارج از دنیای بیرون تبدیل کنید.


مرداد
برای شما مهم است که در مرکز توجه باشید. پس چرا با ساختن خانه رویایی خود این کار را نمی کنید؟
مبلمان با رنگ های روشن و جسورانه، قطعا جلب توجه میکنند. همچنین تابلو های دیواری و دکورهای تزئینی، بیش از آنکه کاربردی باشند، باعث زرق و برق خانه شما میشوند.
در حالت ایده آل، شما دوست دارید اتاقهای متعددی برای اقامت مهمانان و همچنین یک فضای باز بزرگ برای پذیرایی از مهمان ها و برگزاری مهمانی ها داشته باشید. و راستش همیشه در اندیشه این هستید که خدای نکرده خانه کمبود آینه نداشته باشد. بدین شکل همیشه مطمئن خواهید بود که همه چیز در نهایت زیبایی است و حتی می توانید بر این زیبایی بیفزایید.

شهریور
شما به دنبال افراط در هیچ چیزی نیستید . فقط کمی ثبات و اوضاع تحت کنترل می خواهید. خانه رویایی شما احتمالا ترکیبی از رنگ های خنثی است، زیرا تمایل دارید که به هر چیزی که فکرش را میکنید، بیاید.
همچنین به دنبال مبلمان و لوازم جانبی هستید که بیشتر جنبه کاربردی داشته باشند تا نمایشی (مثلا میز قهوه ای که دارای محفظه هایی برای گذاشتن ریموت، مجلات، و … باشد.) شما دوست دارید فضایی برای سازماندهی و ذخیره سازی وسایل خود داشته باشید ، تا محیط خانه همیشه تمیز و بدون بهم ریختگی باشد.

مهر
شما عاشق چیز هایی هستید که باعث شوند تعادل برقرار شود، بنابراین اصلا عجیب نیست که برای ایجاد چنین فضایی در خانه خود تلاش کنید. شما از رنگ های پاستلی استفاده می کنید تا برای مهمانان جالب باشند و به گونه ای نباشند که دل را بزنند. همچنین با چیدمان مبلمان و تابلو های دیواری، تعادل را برقرار می کنید.
اتاق های شما نیز کاملا با هم همخوانی دارند و اصلا شلوغ و بهم ریخته نیستند. همچنین عاشق خریدن چیزهایی هستید که نشان دهنده خوش سلیقگی شما باشد و حال و هوای خوبی به ارمغان بیاورند. وسایلی مانند پرده های روباز ، کوسن های زیبا و آینه تزئینی که همه این موارد درجه یک نیز هستند و هرگز از مد نمی افتند، اما خیلی هم پر زرق و برق نیستند.

آبان
صادقانه بگوییم، حتی اگر یک اتاق کوچک در جنگل هم داشته باشید، خوشحال خواهید شد. با این حال خانه رویایی شما باید جنبه های شخصیتی شما را که برایتان مهم هستند، منعکس کند. محافظه کار، درونگرا، و اسرار آمیز. مطمئنا شما در خانه خود از رنگ های تیره استفاده خواهید کرد، شاید در قالب مبلمان یا اینکه با تابلو های دیواری.
همچنین دوربین مداربسته و سیستم امنیتی به شما کمک میکند که همه چیز را تحت نظر داشته باشید. علی رغم اینکه خانه شما کاملا خصوصی است، یک در مخفی در پشت کتابخانه خواهید داشت که رو به کوچه باز میشود.

آذر
اگرچه ممکن است تمایل زیادی به گذراندن وقت در خانه نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که ایده ای برای فضای رویایی خود ندارید. شما دوست دارید خانه ای داشته باشید که همه جا همراه با شما بیاید؛ مانند یک چادر مسافرتی کوچک که به راحتی میتوانید به هر کجا که سفر می کنید، ببرید.
به طور کلی خانه های کوچک به جمع و جور بودن معروف هستند. همچنین به شما امکان می دهند که با نصب کردن قاب عکس ها به دیوارهایی که مدام رو به روی چشم شما هستند، یاد سفر هایی که رفتید را زنده نگه دارید.

دی
خانه رویا های شما باید منعکس کننده چیزهایی باشد که برای آنها ارزش قائل هستید، یعنی سخت کوشی و کارآمدی شما! اگرچه اکثر افراد فضایی را میخواهند که از محیط کار دور شوند، اما چیدمان خانه شما شبیه دفتر کارتان است. (بیایید صادق باشیم، شما حتی در خانه به کار خود ادامه می دهید.) به دنبال یک سبک دکوراسیون شیک با نماد های مینیمالیستی هستید.
شما میخواهید خانه شما سازماندهی شده و به راحتی قابل کنترل باشد تا با خیال راحت روی باقی مسائل تمرکز کنید. از نظر اثاث ، یک میز بزرگ شامل قفسه های محکم و کشوهای اضافی در لیست شما قرار می گیرد. شما سعی می کنید وسایل جادار زیادی داشته باشید تا هرگز مجبور نباشید فکر کنید که چه چیزی در کجا قرار دارد.

بهمن
شما دمدمی مزاج و منحصر به فرد هستید و مطمئنا به هیچ عنوان سلیقه ای مانند دیگران نخواهید داشت. به احتمال زیاد شما از وسایل سازگار با محیط زیست استفاده خواهید کرد و به پنل های خورشیدی، سیستم های جمع آوری آب باران و موارد مشابه فکر خواهید کرد.
مطمئناً از ایجاد فضایی لذت می برید که به شما اجازه می دهد با افکار خود تنها باشید و به شما این امکان را می دهد تا راه های بهتری را برای کمک به جهان اطراف خود پیدا کنید. اما اینکه شما اتاق های اضافی با فضای کافی را برای کمک کردن به اطرافیان خود هنگام نیاز در نظر بگیرید، اصلا جای تعجب ندارد.

اسفند
علاوه بر اینکه به وقت گذاشتن برای خودتان اهمیت می دهید، دوست دارید خانه خود را نیز با رنگ های جذابی که به خودتان و دیگران آرامش می دهد، دیزاین کنید. به عنوان یک ماهی که از آغوش دریا جداشده ( اشاره به نماد اسفند ماه و عنصر آب) یک سایه خنک آبی یا لاجوردی می تواند بهترین انتخاب رنگ برای شما باشد.
حتما از مبلمان راحت و نرم استفاده می کنید و از آنجایی که دوست دارید احساس آرامش داشته باشید، تلاش می کنید تا خانه ای خلوت و دلباز داشته باشید؛ نه بهم ریخته و پر از وسایل! و در آخر، طبیعتا شما دوست دارید به گونه ای نزدیک به آب باشید. خواه خود خانه در نزدیکی دریا واقع شده باشد، یا این که فقط یک استخر بزرگ در فضای باز برای دعوت مهمانان خود داشته باشید.