1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مصرف کدام دارو‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است؟

مصرف کدام دارو‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است؟

مصرف کدام دارو‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است؟

بیماری‌ها، جراحات و درد‌ها به این دلیل که باردار هستید از بین نمی‌روند در واقع آن‌ها حتی ممکن است تشدید شوند اما علائم ناخوشایند شما ممکن است تنها نگرانی شما نباشد. بسیاری از والدین باردار نگران درمان علائم خود هستند به ویژه در مورد دارو‌هایی که در دوران بارداری بی‌خطر می‌باشند. اگر گزینه‌های غیردارویی استراحت و کمپرس سرد جواب نمی‌دهند و به مسکن نیاز دارید ممکن است پزشک استأمینوفن، ماده فعال تایلنول و یکی از رایج‌ترین مسکن‌های بدون نسخه در دوران بارداری را توصیه کند. به یاد داشته باشید که قبل از مصرف هر گونه مسکن حتی دارو‌های بدون نسخه مانند آسپرین یا ایبوپروفن با پزشک خود صحبت کنید.

کدام دارو‌ها برای درمان یبوست بی‌خطر هستند؟

برای یبوست بارداری پزشک ممکن است برای برخی دارو‌ها مانند نرم‌کننده‌های مدفوع و ملین‌های غیر محرک مانند میرالاکس (پلی‌اتیلن گلیکول) و متاموسیل (فیبر پسیلیوم) یا مقداری منیزیم بدون نسخه چراغ سبز نشان دهد. همچنین سعی کنید مصرف فیبر خود را با خوردن میوه و سبزیجات بیشتر و نوشیدن مایعات زیاد افزایش دهید. ورزش با تأیید پزشک نیز می‌تواند به جلوگیری از یبوست کمک کند. اگر احساس می‌کنید کمی گرفتگی دارید افزایش هورمون پروژسترون را مقصر بدانید که سلول‌های عضلانی صاف شما را کند می‌کند تا حرکات روده شما منظم نباشد.

کدام دارو‌ها برای درمان سوءهاضمه بی‌خطر هستند؟

دوباره مقصر پروژسترون است که با تأثیر بر سلول‌های ماهیچه صاف و شل کردن اسفنکتر بین معده و مری باعث سوزش سر دل می‌شود تا اسید بالا بیاید. همچنین می‌توانید وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر بخورید و از غذا‌های غنی، سرخ‌شده یا تند که اغلب باعث تحریک معده می‌شوند دوری کنید. خوابیدن روی شیب همچنین می‌تواند از پخش محتویات معده به مری و ایجاد سوزش سر دل جلوگیری کند.

کدام دارو‌ها برای درمان عفونت بی‌خطر هستند؟

اگر عفونت دارید مانند عفونت ادراری که نیاز به آنتی بیوتیک دارد احتمالاً مصرف برخی از این نوع دارو‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است. پزشک ممکن است ماکروبید (نیتروفورانتوئین)، کفلکس (سفالکسین) یا آموکسی سیلین را تجویز کند. اگر پزشک شما در دوران بارداری هر دارویی را تجویز کرد مطمئن باشید که این دارو احتمالاً خطرات بسیار کمتری نسبت به اثرات یک بیماری یا عفونت درمان نشده دارد.

کدام دارو‌ها برای درمان عفونت‌های مخمری بی‌خطر هستند؟

اگر در دوران بارداری دچار عفونت قارچی شدید مصرف دارو‌های ضد قارچ تحت راهنمایی پزشک بی‌خطر است. نقص مادرزادی فقط با استفاده طولانی مدت و با دوز بالا مرتبط است و با این حال مصرف این داروی عفونت قارچی خوراکی در هنگام شیردهی بی‌خطر است به خصوص اگر عفونت قارچی معروف به برفک را از کودک خود دریافت کنید.

کدام دارو‌ها برای درمان سرماخوردگی بی‌خطر هستند؟

تقریباً همه دارو‌های بدون نسخه برای سرماخوردگی بی‌خطر هستند. به جای مصرف دارو‌هایی که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید فقط علائمی را که می‌خواهید با خرید دارو برای هر یک از نگرانی‌های خاص خود درمان کنید هدف قرار دهید. واکسن آنفولانزا و داروی ضد ویروسی تامیفلو (اسلتامیویر) در دوران بارداری بی‌خطر هستند. از آنجایی که سیستم ایمنی بدن شما در دوران بارداری قوی نیست آنفولانزا می‌تواند به شدت به شما ضربه بزند و حتی در موارد شدید منجر به ذات‌الریه یا مرگ شود. به همین دلیل است که دریافت واکسن آنفولانزا بسیار مهم است.

نتیجه‌گیری:

در حالت‌ایده‌آل بحث در مورد اینکه کدام دارو‌ها در دوران بارداری ادامه می‌یابد در طول مشاوره قبل از بارداری با متخصص زنان و زایمان شما انجام می‌شود. به طور کلی قطع ناگهانی دارو در دوران بارداری ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد بنابراین قبل از ایجاد هرگونه تغییر دارویی با پزشک خود مشورت کنید.

 

منبع:

www.parents.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *