1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

مهارت های یادگیری لازم برای کودک ۳ ساله

مهارت های یادگیری لازم برای کودک ۳ ساله

مهارت کودک سه ساله

مهارت های فردی کودکان سه ساله

کودک ۳ ساله موجودی است بسیار پر انرژی . او کنجکاو است و پر از فعالیت و مایل است که برنامه ی او پُرِ پُر باشد ، و وقت و فرصتی برای نشستن و یا احتمالا جز در موارد خاص ، تخیل و تصور ندارد . او به دنبال این است که تمام روزش از برنامه های خوب پُر باشد.

حتما متوجه شده اید که کودک سه ساله تان رفتارهایی از خود نشان می دهد که ناشی از تمایلات او به مستقل بودن است. حالا وقت آن است که کارهایی به او بیاموزید تا بیشتر به خود متکی شده و زندگی خودتان هم آسان تر شود.
ما در اینجا ۵ مهارتی که کودک سه ساله شما باید بداند را به شما معرفی خواهیم کرد:
۱- کودک سه ساله شما به خوبی بلد است که خودش غذا بخورد. درست است؟ پس چرا به او اجازه نمی دهید که خودش غذایش را بردارد؟ اسنک ها و غذاهای خشک را در طبقات پایین تر یخچال قرار دهید تا بتواند در یخچال را باز کرده و غذایش را بردارد.
مهارت کودک سه ساله

آموزش مهارت های فردی به کودک سه ساله

۲- کودک شما قطعا می تواند تحت مراقبت خودتان ظرف ها را آب بکشد یا برخی از آنها را بسابد. ظرف شستن فعالیت احساسی بزرگی است و بچه ها عاشق انجام دادنش هستند.
 
۳- به کودکتان یاد دهید که تختش را مرتب کند، به او بگویید که صبح ها پتویش را تا کند و بالشتش را سرجایش قرار دهد. لازم است چند باری به او نشان دهید تا بتواند این کار را درست انجام دهد.
 
۴- اگر کودکتان به مهدکودک می روید، به او بگویید که کیفش را خودش جمع کند. او می تواند اگر کتابی دارد آنها را در کیفش بگذارد، ظرف غذا و آب هم همینطور. بعد از اینکه از مهدکودک بر می گردد هم از او بخواهید که ظرف غذایش را در سینک ظرفشویی قرار دهد.
 
۵- حتی کودکان دو ساله هم می توانند از پس لباس پوشیدن برآیند، هرچند بالا و پایین یا نامرتب، در هر صورت بالاخره می توانند. در سه سالگی کودک شما باید بتواند بدون کمک تی شرت و شلوارش را بپوشد یا دکمه های لباسش را ببندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *