1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

میوه‌ها و سبزیجاتی که باعث درد معده کودک می‌شود

میوه‌ها و سبزیجاتی که باعث درد معده کودک می‌شود

میوه‌ها و سبزیجاتی که باعث درد معده کودک می‌شود

خوراکی‌های سبز می توانند گاز ایجاد کنند

اگر مادران اخیراً چیزی با کلم بروکلی خورده باشند متوجه می شوند که نوزادان آنها علائم کسالت یا تحریک پذیری را پس از تغذیه نشان می دهند. اگر متوجه شدید که کودک شما حساسیت خاصی دارد و برای مدتی از کلم بروکلی صرف نظر کنید. سایر سبزیجات سبز برای جلوگیری از آن شامل مارچوبه، جوانه بروکسل، کلم، کنگر و نخود فرنگی است.

پیاز ممکن است پروبیوتیک های زیادی فراهم کند

پیاز حاوی مقادیر زیادی فروکتان (که پروبیوتیک محسوب می شود) و فیبر است. خوردن زیاد پیاز می تواند مادر و کودک را از ناراحتی معده رنج دهد. در حد متوسط پیاز معمولاً واکنش زیادی ایجاد نمی کند. با این حال مادران شیرده باید توجه داشته باشند که اگر کودک شما بعد از تغذیه علائم گازگرفتگی نشان می دهد به علت خوردن سبزیجات است. اگر عادت دارید پیاز را به همه چیز اضافه کنید آن را برش دهید و ببینید آیا این امر تفاوتی ایجاد می کند یا خیر.

کودک نمی تواند سیر را هضم کند

برخی از نوزادان طعم و مزه سیر را خیلی دوست دارند. اعتقاد بر این است که سیر یک کهکشان است به این معنی که می‌تواند به شما در افزایش تولید شیر مادر کمک کند. این خبر بسیار خوبی برای مادرها است که با کاهش مصرف سیر روبرو شده اند. نوزادانی که به خوبی سیر را هضم نمی کنند ممکن است علائمی مانند کولیک بروز دهند، بنابراین اگر غذاهای حاوی سیر خورده اید باید مراقب این علامت باشید. به یاد داشته باشید که بسته به بدن و متابولیسم بدن غذایی که مصرف می کنید می تواند حدود یک ساعت یا ۲۴ ساعت طول بکشد تا به شیر مادر و شکم کودک برسد.

کودک نمی تواند مرکبات را به خوبی هضم کند:

میوه های دارای مرکب بسیار اسیدی هستند که کودک می‌تواند به ناراحتی گوارش دچار شود. از جمله مرکبات اسیدی پرتقال، لیمو، لیموترش، گوجه فرنگی، آناناس، گیلاس، توت فرنگی، تمشک و انگور است. توجه به این نکته ضروری است که اسید سیتریک غالباً به عنوان یک عامل رسیدن و به عنوان یک ماده افزودنی استفاده می شود. بنابراین اگرچه برخی از غذاهایی که شما در دوران پرستاری مصرف می کنید ممکن است مستقیماً حاوی اسید سیتریک نباشند. اگر می خواهید برخی از میوه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید غذاهایی مانند موز (بسیار قلیایی در نظر گرفته می شود)، سیب (همچنین اسیدیته کم)، طالبی، زغال اخته، نارگیل، انگور و هندوانه را امتحان کنید.

سیب زمینی نشاسته‌ای بسیار کارساز است

سیب زمینی یک غذای عالی برای مادران است که می تواند کربوهیدرات و کالری مورد نیاز هنگام شیردهی را بدست آورند. شما می توانید آن ها را به روش های بسیار خوشمزه ای بخورید: سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی پخته، سیب زمینی پوره شده و حتی سیب زمینی پخته شده را میل کنید. گرچه معده شما به خوبی از پس این نشاسته ها برمی آید، کودک شما رشد کافی برای پردازش آنها از طریق شیر مادر ندارد. از آنجا که آنها نمی توانند این نشاسته ها را به درستی هضم کنند

فیبر موجود در زردآلو باعث پریشانی معده می شود

زردآلو میوه ای فوق العاده است. این میوه برای استخوان های شما عالی است و به دلیل کلسیم بالا برای پوست شما عالی هستند (با ویتامین A و C)  برای خون مفید هستند زیرا حاوی آهن هستند. همچنین پر از آنتی اکسیدان و برای قلب شما مفید هستند و حاوی مقدار زیادی هستند. از فیبر زردآلو به دلیل محتوای بسیار الیافی به حرکت در دستگاه گوارش کمک می کند و این از طریق شیر مادر به کودک شما منتقل می شود. اگر تمایل به مصرف زیاد زردآلو دارید هنگام شیردهی مقدار آن را کاهش دهید تا ببینید آیا شکم کودک شما بدون داشتن فیبر اضافی بهتر است یا خیر.

هلو می تواند باعث مشکلات معده شود

درست مثل آلو خشک، هلو هم حاوی سوربیتول است. سوربیتول نوعی قند است و با کشیدن آب روده بزرگ شما کار می کند و می تواند حرکات روده را تحریک کند. هلو برای هضم غذا میوه خوبی است اما اگر به فرزندتان شیر می دهید مراقب تأثیرات بالقوه آن بر شکم کودک کوچک خود باشید.

کودک نمی تواند فروکتوز گلابی را جذب کند

یکی دیگر از میوه های حاوی سوربیتول گلابی است. گلابی همچنین حاوی پکتین است که نوعی فیبر محلول است. این به نفخ شکم کودک شما کمک می کند و می تواند باعث ایجاد یا تقلید از برخی علائم ترسناک مانند کولیک شود. گلابی همچنین حاوی قند فروکتوز است. مصرف گلابی و آب گلابی فرآوری شده برای شیر مادر و هضم غذای کودک است زیرا تقریباً به اندازه برخی نوشابه های شیرین شده با شربت ذرت دارای فروکتوز است. اگر عاشق گلابی هستید به سادگی مقدار خود را در هفته کاهش دهید یا سعی کنید سایر گزینه های سالم و شیرین را بخورید. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، خرما به طور طبیعی شیرین است و گزینه بسیار خوبی برای تنوع در رژیم غذایی مادران است.

ذرت باعث درد معده برای شما و کودک می شود

ذرت حاوی سلولز است. الیافی است که بدن انسان نمی تواند آن را تجزیه کند. ذرت آلرژی کمتری برای نوزادان دارد اما هنوز هم می تواند از طریق شیر مادر منتقل شود. اگر ذرت زیادی می خورید احتمالاً خودتان معده درد میگیرید. برخی از غذاهایی که حاوی ذرت یا آرد ذرت هستند شامل: نان ذرت، خمیر پیتزا، بکینگ پودر برای معده کودک شما خوب نیستند. تنوع در رژیم غذایی شما به عنوان یک مادر شیرده بهترین است و همیشه امتحان غذاهای تازه و طعم دهنده های خوب هنگام شیردهی خوب است. همیشه بهتر است از دکتر خود بپرسید که آیا فکر می کنید کودک شما به غذاهایی که شما می خورید حساسیت دارد یا خیر. یک مشاور شیردهی همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا شما باید یک رژیم غذایی برای از بین بردن ماده آلرژی زایی که باید نگران آن باشید یا غذایی که شاید فقط با شکم کودک کوچک شما موافق نباشد، بگیرید.

 

منبع: www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *