یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای بعضی آقایان پیش بیاید، این است که برای داشتن تیپ زمستانی آراسته ، کدام رنگ‌ها را با هم هماهنگ کنیم؟ قواعدی برای ترکیب رنگ لباس‌ها وجود دارد که بد نیست موقع پوشیدن یا خرید لباس به آن‌ها دقت کنید.

 استفاده از رنگ‌های مکمل
وقتی بخواهید دو رنگ مختلف را با هم بپوشید، بهترین انتخاب، پوشیدن رنگ‌های مکمل است. این رنگ‌ها در چرخه رنگ ،درست در مقابل هم قرار دارند. اگر در فصل زمستان بیشتر لباس‌های شما از طیف رنگ قهوه‌ای است، می‌توانید به عنوان رنگ مکمل، کمی رنگ سبز به استایل خود اضافه کنید. برای این که شادابی و جذابیت استایل شما بیشتر شود می‌توانید از نارنجی و انواع زرد هم استفاده کنید. این رنگ‌ها با انواع آبی هم به‌خوبی هماهنگ می‌شود.
  انتخاب رنگ برای لباس‌های رویی
در فصل زمستان معمولا لایه‌لایه لباس می‌پوشیم و استایل ما ترکیبی از چندین لباس مختلف است. لباس‌های اصلی یعنی شلوار و بلوز یا پیراهن، لباس‌های اصلی و زیرین محسوب می‌شوند. برای لباس‌های رویی مثلا پافر، ژاکت و کاپشن و سوییشرت رنگ‌های متنوع را انتخاب کنید. لباس‌های پایه را می‌توانید از رنگ‌های خنثی و تیره انتخاب کنید. یعنی اگر قرار است فقط یک رنگ به استایل خود اضافه کنید، بهتر است که آن رنگ برای لباس‌های رویی باشد.
  رنگ‌های روشن در زمستان
رنگ‌های روشن برای فصل‌های سرد سال هم مناسب‌اند. معمولا این باور اشتباه وجود دارد که رنگ روشن فقط برای تابستان است. اگر دوست دارید در زمستان از رنگ‌های روشن استفاده کنید سعی کنید لباس‌هایی بخرید که پارچه‌ آن‌ها دارای بافت خاصی باشند که ظاهر لباس از سادگی دربیاید.

  ترکیب خاکستری و شتری
یکی از ترکیب رنگ‌های جذاب برای زمستان ترکیب خاکستری و رنگ شتری، نخودی، مازویی و طیفی از همین رنگ‌های مشابه است. این ترکیب برای موقعیت‌هایی که کمی غیررسمی‌تر هستند انتخاب خوبی است، ولی حالت خودمانی ظاهر شما را هم حفظ می‌کند. ترکیب رنگ‌های جدید که قبلا آن را امتحان نکرده‌اید می‌تواند حال‌وهوای دیگری به ظاهر شما بدهد و رنگ‌هایی را کشف کنید که حسابی به شما می‌آیند، ولی همیشه از آن فراری بودید.
  هماهنگ‌کردن خاکستری و رنگ شرابی
این دو رنگ با هم هماهنگی جذابی دارند و در دسته‌ رنگ‌های تیره‌ای قرار دارند که یکدیگر را به تعادل می‌رسانند. بهتر است که رنگ شرابی را برای بالاتنه و لباس‌هایی مثل کت و سوییشرت انتخاب کنید و آن را همراه با یک شلوار خاکستری بپوشید. ترکیب این دو رنگ برای لباس‌های چهارخانه‌ زمستانی هم زیباست.
  جمع‌بندی
زمستان فصل خوبی است تا با رنگ‌ها آشتی و از آن‌ها در استایل خود استفاده کنید. خوشبختانه رنگ‌های زمستانی زیاد روشن نیستند و اگر تا به حال از رنگ در استایل مردانه استفاده نکرده‌اید، می‌توانید با خیال راحت از این رنگ‌ها شروع کنید.
برای نوشتن این مطلب از «دیجی کالا مگ» کمک گرفته‌شده است.