1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

هوس‌های دوران بارداری از چه زمانی شروع می‌شوند؟

هوس‌های دوران بارداری از چه زمانی شروع می‌شوند؟

هوس‌های دوران بارداری از چه زمانی شروع می‌شوند؟

در حالی که هوس‌های بارداری تا حد زیادی به فرد بستگی دارد اما معمولاً در سه ماهه اول و زمانی که اولین موج هورمون‌ها شروع به ورود به جریان خون می‌کند شروع می‌شود. ممکن است در اوایل هفته اول بارداری شروع شود و در سه ماهه دوم به اوج خود برسد. در سه ماهه سوم هوس‌ها کاهش می‌یابد و اغلب پس از زایمان به طور کامل از بین ‌می‌روند.  

آیا هوس‌های دوران بارداری طبیعی هستند؟

بله، هوس بارداری کاملاً طبیعی بوده که ۵۰ تا ۹۰ درصد زنان آن را تجربه می‌کنند. هیچ محدودیتی برای انواع غذایی که زنان باردار میل می‌کنند وجود ندارد. مادران آینده می‌توانند هوس شکلات، آووکادو، فست فود، پنیر، چیپس سیب زمینی و حتی ترشی کنند.  

به چه علت در دوران بارداری هوس می‌کنیم؟

هوس‌ها ممکن است به تغییرات هورمونی شدید در دوران بارداری نسبت داده شود. تغییرات سریع هورمونی بر طعم و بو تأثیر می‌گذارد و کسانی که در دوران یائسگی قرار می‌گیرند دچار این مشکل می‌شوند. 

کدام یک از هوس‌ها در دوران بارداری رایج‌تر هستند؟

بیشتر زنان باردار هوس خوردن غذا‌های شور، شکلات تلخ و غذا‌های تند را می‌کنند. عده‌ای هم هستند که دوست دارند آلوچه یا خوراکی‌های ترش بخورند. همچنین برای برخی از زنان بسیار رایج است که در دوران بارداری هوس غذایی عجیب و غریب داشته باشند مانند ترکیب ترشی و بستنی.

آیا هوس‌های بارداری می‌توانند جنسیت جنین را تعیین کنند؟

در قدیم می‌گفتند که هوس کردن شیرینی به این معناست که شما دختر دارید و اگر هوس چیزی شور یا ترش کنید شما پسر دارید. با این حال هیچ مدرک علمی برای حمایت از هر یک از این ادعا‌ها وجود ندارد.

رژیم غذایی در دوران بارداری تا چه حد مهم می‌باشد؟

هوس‌های غذایی در دوران بارداری ممکن است وسوسه‌انگیز باشد اما همیشه باید مراقب غذا‌هایی که مصرف می‌کنید باشید. شما باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که حاوی حبوبات، سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل، غذا‌های لبنی کم چرب و پروتئین‌های بدون چربی باشد. خوردن مقادیر زیاد غذا‌های ناسالم سرشار از مواد شیمیایی، قند و چربی می‌تواند منجر به دیابت بارداری و افزایش وزن بیش از حد شود که حتی پس از زایمان نیز ادامه دارد. در نهایت مطمئن شوید که به طور منظم غذا بخورید زیرا افت قند خون می‌تواند باعث ایجاد هوس شود.

چه زمانی باید در مورد هوس‌های بارداری خود به پزشک مراجعه کنید؟

برخی از هوس‌ها ممکن است تا حدی خطرناک باشند و ممکن است باعث مراجعه به پزشک شوند. یکی از شرایطی که ممکن است هشدار دهنده باشد هوس مواد غیر خوراکی مانند صابون و خاک می‌باشد.  

 

چگونه هوس‌های خود را در بارداری کنترل کنیم؟

دور کردن ذهن خود از غذا‌های ناسالم به شما این امکان را می‌دهد که میل به خوردن آن‌ها را کنترل کنید. به جای آن می‌توانید کمی پیاده‌روی کنید، کتاب‌های مورد علاقه‌تان را بخوانید یا با یک دوست وقت بگذرانید. هر روز صبحانه بخورید تا بتوانید روز خود را کامل و با تغذیه خوب شروع کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک وعده صبحانه را با ترکیبی از یک لیوان شیر کم چرب، نصف نان سبوس دار، یک پرتقال متوسط و یک تخم مرغ آب پز تهیه کنید. ورزش منظم انجام دهید زیرا تناسب اندام می‌تواند شما را از هوس غذایی در دوران بارداری منحرف و گرسنگی را مهار کند. می‌توانید هر روز صبح یک ورزش سبک مانند پیاده روی به مدت ۳۰ دقیقه در بیرون از منزل انجام دهید. برای مبارزه با نوسانات خلقی ناشی از هورمون‌ها با کسی که دوستش دارید صحبت کنید.  همچنین اگر فردی هنری هستید یا در حین انجام کار‌های سبک خانه مانند چیدمان وسایل در آشپزخانه به موسیقی گوش می‌دهید می‌توانید اتاق خود را تزئین کنید تا سرگرم شوید. 

بیزاری از غذا در دوران بارداری به چه معناست؟

ممکن است در بارداری از طعم غذا‌های خاصی مانند تند، غذا‌های تخمیر شده و محصولات گوشت و مرغ بیزار باشید. اما این فقط در مورد این غذا‌ها صدق نمی‌کند زیرا بستگی به خود فرد دارد. برخی از زنان نیز ممکن است هوس این نوع غذا‌ها را داشته باشند.

 

منبع:

mominthesix.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *