1400/09/12

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

هیدراتاسیون (نوشیدن آب) در دوران بارداری

هیدراتاسیون (نوشیدن آب) در دوران بارداری

هیدراتاسیون (نوشیدن آب) در دوران بارداری

هیدراتاسیون برای همه مهم است اما در دوران بارداری ضروری است. به همین دلیل است که در این مقاله ما در مورد آب رسانی در دوران بارداری صحبت خواهیم کرد. مهم است که مشخص شود که در تابستان یا هوای گرم‌تر خطر ابتلا به کم آبی بدن افزایش ‌یابد.

چرا نوشیدن آب در دوران بارداری مهم است؟

افراد عادی باید بین ۱.۵ تا ۲ لیتر در روز آب بنوشند. با این حال نیاز زنان به آب هنگام باردار شدن افزایش می‌یابد. در شرایط خاص آنها حتی ممکن است نیاز به نوشیدن سه لیتر آب در روز داشته باشند. همچنین آب غذاهای مختلف به زنان کمک می‌کند تا هیدراته بمانند.

از مصرف الکل در دوران بارداری خودداری کنید:

احتمالاً از قبل می‌دانید که باید از مصرف الکل در دوران بارداری خودداری کنید. این به دو دلیل اصلی برمی‌گردد. اول از همه از آنجا که این نوع نوشیدنی باعث اثر ادرارآور می‌شود تعادل آب بدن ما را تغییر می‌دهد و ممکن است باعث کم آبی شود.

 از مصرف نوشیدنی‌های گازدار در دروان بارداری خودداری کنید:

امروزه مردم نوشیدنی‌های شیرین و غیرالکلی زیادی می‌نوشند. با این حال این عادت برای سلامتی آنها بسیار مضر است. این بیشتر به این دلیل است که مقدار قند موجود در آنها بر متابولیسم آنها تأثیر می‌گذارد که می‌تواند منجر به آسیب‌های مختلف مانند دیابت شود. اگرچه اضافه وزن یک عامل خطر است مصرف نوشیدنی‌های شیرین در دوران بارداری نیز می‌تواند بر این امر تأثیر بگذارد. بسیار مهم است تاکید کنیم که بهترین راه برای هیدراته ماندن در دوران بارداری نوشیدن آب است. علاوه بر این می‌توانید شیر پرچرب مصرف کنید که می‌تواند سوزش سر دل را تسکین دهد. با این حال هرگز نباید آب را با انواع دیگر نوشیدنی‌ها جایگزین کنید. در مورد زنانی که به نوشیدن نوشابه عادت دارند می‌توانند آب گازدار را جایگزین کنند. به یاد داشته باشید که نباید حاوی قند باشد.

 

منبع:

youaremom.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *