1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

والدین قوی این مواقع به کودکشان تذکر میدهند

والدین قوی این مواقع به کودکشان تذکر میدهند

تذکر دادن به کودک

یه مادر قدرتمند، این مواقع به فرزندش تذکر میده

مراقبت از فرزندان به مادری سالم و محکم از نظر جسمی و روحی نیاز دارد. مادر اولین فرد مهم زندگی کودک محسوب می شود و او درس های ارزشمندی را از مادر خود می آموزد که برای آینده اش بسیار لازم و ضروری خواهد بود. مطمئن شوید مادر قوی و محکمی برای فرزندانتان هستید، زیرا مادر قلب خانواده و مهم ترین راهنمای کودک است. برای یک مادر قدرتمند بچه بسیار عزیز است اما تربیت او مهم تر است به همین خاطر یک مادر قدرتمند در مواقعی که در این بخش از بیا نی نی آورده ایم، به کودک تذکر می دهد.

در این مواقع به کودکت تذکر بده

با تمام وجود خود به کودک عشق دهید اما فراموش نکنید که برای کودک قانون بگذارید و گاهی به او تذکر دهید.

وقتی کودک در حال خبرچینی است

گاهی کودک به دلایل گوناگون (جلب محبت و…) به خبر چینی روی می آورد، در این مواقع برخی والدین از این کار کودکشان استقبال کرده و از او چیزهای زیادی می پرسند اما یک مادر قوی وقتی کودک خبرچینی می کند، به او نمی خندد و با او بد و خشن هم برخورد نمی کند بلکه جلوی کنجکاوی خود را نمی گیرد و به کودک می گوید« دیگر ادامه نده عزیزم» یا می گوید «نمی دانستم اما کاش رازهای دوستت را به من نمی گفتی»، «چه خوب که تو فقط این بار این راز را به من گفتی و اغلب راز داری» و …

تذکر به کودکان 

وقتی کودک توقعات نابجا دارد

فرزندان ما ممکن است خواسته هایی داشته باشند که برآورده کردن آن ها به صلاح نباشد. اگر مدام همه خواسته های کودک بدون کوچک ترین مانعی برآورده شوند، او دیگر هیچ تلاشی برای بهبود شرایط انجام نمی دهد و به دنبال پیشرفت نخواهد بود. یک مادر قدرتمند بیش از حد به کودک قدرت نمی دهد و اجازه نمی دهد که در خانه فرزند سالاری حاکم باشد، او توقعات نابجای کودک را برآورده نمی کند.

وقتی کودک مقصر است

برخی والدین حتی وقتی کودکشان مقصر است، هرگز مسوولیت هیچ مشکلی را برعهده نمی گیرند و دائما دیگران را مقصر شمرده تا کودک خود را تبرئه کنند. مادر قدرتمند همیشه به دنبال امن کردن مسیر کودک نیست و اگر کودکش در دعوا یا … مقصر است، دنبال مقصر نمی گردد و به کودک می گوید مسئولیت کار خود را به عهده بگیرد، یک مادر قدرتمند اجازه می دهد کودک طعم محکوم شدن را بچشد و اینگونه به او تذکر می دهد.

 تذکر به فرزندان

وقتی کودک دروغ می گوید

برخی کودکان خیلی بیشتر از بقیه دروغ می گویند. سعی کنید در این مواقع با فرزند خود به طور صریح رفتار کنید و بگویید که دروغ را در خانه خود نمی خواهید اما هرگزکاری نکنید که کودکتان از شما بترسد و نگران عصبانیت شما باشد زیرا ممکن است سعی کند به هر قیمتی از گفتن حقیقت به شما جلوگیری کند. همچنین زمانی که کودک به طور صادقانه با شما صحبت می کند او را تشویق کنید و به او بازخورد مثبت بدهید.

وقتی کودک قوانین خانه را نادیده می گیرد

قوانین خوب خانوادگی برای بچه ها، رفتار کودکان را به روشی مثبت هدایت می کند. در شیوه قانون گذاری برای کودکان در خانه باید منعطف باشید و شرایط خانوادگی و وضعیت فعلی بچه ها را به خوبی بررسی کنید. یک مادر قدرتمند اجازه نمی دهد که کودک قوانین خانه را زیرپا بگذارد.

 تعریف قانون برای کودکان

وقتی کودک کارهایش را انجام نمی دهد

یک مادر قدرتمند همیشه در خدمت فرزند خود نیست و اجازه می دهد فرزندش کارهایش را انجام دهد. برای داشتن یک کودک مسئولیت پذیر در ابتدا با مهربانی به فرزندتان کمک کنید تا کارهایش را انجام بدهد تا یاد بگیرد خودش به تنهایی از پسِ آنها بربیاید. اگر با مهربانی و خوشرویی به بچه ها کمک کنید، مسئولیت هایشان را زودتر یاد می گیرند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *