1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

وسائل غیر ضروری و اضافی برای نوزاد

وسائل غیر ضروری و اضافی برای نوزاد

وسائل غیر ضروری و اضافی برای نوزاد

تهیه این وسائل کمک می کند تا شش هفته اول تولد نوزاد آسانتر، راحت تر و در عین حال با تفریح بیشتری بگذرد. بنابراین می توان گفت از لوازم ضروری نوزاد محسوب نمی شود (به لیست لوازم ضروری نوزاد مراجعه کنید) بلکه لوازم اضافی هستند که به سهولتِ کار کمک می کنند.

وسائل مخصوص تعویض پوشک

میز مخصوص تعویض پوشک: وجود یک میز یا تشکچه مخصوص برای تعویض پوشک بسیار خوب است. ولی میز مخصوص اینکار که دارای لوازم جانبی از قبیل ریل های ایمنی و فضای مخصوص قرار دادن پوشک و لباس نوزاد است عالی خواهد بود.

سطل در دار مخصوص دور انداختن پوشک: این قبیل سطلها روشی مناسب برای نگهداری پوشک های کثیف است تا زمانی که شما زباله را به بیرون از خانه ببرید. برخلاف سطل های استانداردِ نگهداری پوشک های مصرف شده، این سیستم اجازه پخش شدن بوی پوشک را نمی دهد.

وسائل آرامش دهنده

تاب یا گهواره مخصوص نوزاد: بعضی از والدین از گهواره مخصـوص نوزاد که با باتری کار می کنند با نام “هدیه ای از جانب خداوند” نام می برند. حرکت آرامش دهندۀ جلو به عقـب این گهواره ها می تواند نوزاد بد خلق را آرام سازد و به شما اجازه دهد در آن زمان به کارهای دیگری بپردازید.

صندلی های مخصوص نوزاد: این صندلی ها دارای یک زاویۀ ۴۵ درجه است و شما باید نوزاد را به صندلی ببندید، به این ترتیب او می تواند دنیا را ببیند. هر وقت آن را تکان بدهید کودک را با یک حرکت نوسانی تکان می دهد و او را آرام می سازد.

وسائل مخصوص خواب

جعبۀ موزیک: کودک در هر سنی باشد موسیقی باعث آرامش و نشاط او می شود. هر گاه کودک را در رختخواب قرار می دهید یکی از این وسائل پخش موسیقی را بکار اندازید به این ترتیب به عادات خواب او کمک خواهید کرد.

جعبۀ تولید صوت: صدای امواج آب دریا و یا باران هنگام گریه به کودک آرامش می بخشد و او را به دنیـای رویا می برد. این وسائل الکتـرونیـکی به افراد بزرگســـال نیز کمک می کنند تا از خواب نپرند.

آویز: یکی از انواع آویزها را در بالای تخت نوازد بیـاویزید و ساعتها برای او سرگرمی ایجاد کنید. نوازد می تواند تصاویر دارای کنتراست را ببیند و با تماشای آنها که از بالای تختش آویزان هستند آرامش یابد و شگفت زده شود. بعضی از انواع این آویزها دارای پانل هایی هستند که رنگشان مرتب عوض می شود و مخصوص ماههای بعد از نوزادی است.

مانیتورهای مخصوص نوزاد: مانیتورهای مخصوص نوزاد به شما کمک می کند هنگامی که در اتاق او نیستید او را زیر نظر داشته باشید. این وسیله بخصـوص برای افرادی که در خانـه های بزرگ زندگی می کنند که اتاق های خواب در طبقات دیگری قرار دارند بسیار سودمند است.

چراغ شب: چراغ های شب بسیار ارزان قیمت و در عین حال با ارزش اند زیرا به شما کمک می کنند بتوانید در طول شب نوزاد را شیر دهید و پوشک او را تعویض کنید بدون آنکه چراغ سقف را روشن کنید و نوزادتان را از خواب بیدار سازید.

وسائل حمام

حوله های مخملی کلاه دار: مادران با تجربه اعلام میدارند که پیچیدن کودک در چنین حوله ای بهترین راه گرم نگه داشتن و خشک کردن نوزاد بعد از حمام است.

برای مادران

شیر دوش (بر قی با دستی): اگر شما همواره نزد کودکتـان نیسـتید شیـر دوش به شـما کمـک می کند بتوانید شیرتان را ذخیره کنید تا در ساعاتی که در منزل نیستید نوزاد بتواند با شیر شما تغذیه شود. این وسیله بخصوص برای مادران شاغل مفید است. هر مادری که بخواهد بدون نگرانی برای تغذیۀ نوزاد خود بیش از ۲ تا ۳ ساعت از خانه دور باشد از خرید یک شیر دوش راضی خواهد بود. به راهنمای استفاده از شیر دوش مراجعه کنید تا بتوانید در مورد خرید آن تصمیم گیری کنید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *