در زندگی امروزی کمتر در فضای شهری شاهد خانه‌های بزرگ و حیاط ‌دار هستیم و بیشتر خانه ها آپارتمان بوده و فضای محدودی دارند. با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها در این روزها، همه ما به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که فضای کوچک خانه مان محدود به نظر نرسد. یکی از نکات اصلی دکوراسیون فضاهای کوچک دقت در خرید وسایل ضروری زندگی می باشد. در این بخش از دنیای مد بیا نی نی برخی از وسایلی را که نباید برای خانه های کوچک بخریم را آورده ایم.

 
فرش کوچک
اگر خانه شما کوچک است و فضای محدودی دارید،بهتر است از فرش کوچک در چیدمان خانه استفاده نکنید زیرا استفاده از فرش کوچک سبب می شود فضای کوچک خانه ی شما کوچکتر به نظر برسد بنابراین سعی کنید فرش بزرگی را انتخاب کنید که تا حدی به بزرگ تر نشان دادن فضا به شما کمک کند.

مبلمان سلطنتی و بزرگ
هیچگاه برای خانه نقلی و کوچک خود مبلمان بزرگ و سلطنتی نخرید. اندازه مبل شما باید با اندزه ی فضای خانه شما هماهنگی داشته باشد. وقتی خانه ی شما نقلی و کوچک است، مبلمان جمع و جوری را انتخاب کنید تا فضای مناسب برای حرکت کردن میان لوازم را داشته باشید.

کوسن زیاد
اگر خانه شما کوچک است هرگز از تعداد زیادی بالش و کوسن بر روی مبل های خود استفاده نکنید زیرا هم باهث شلوغ شدن فضا و هم باعث کوچکتر نشان دادن فضای خانه خواهد شد. توجه داشته باشید که اندازه کوسن یا بالش روی مبل باید متناسب با ابعاد صندلی در نظر گرفته شود.

 

میزها و عسلی های بزرگ
اگر خانه شما کوچک و فضای آن محدود است، میزهای و عسلی های بزرگ را نخرید. میزهای و عسلی های بزرگ فضای خانه را محدود می کند، پس از میزهای تاشو بخرید که پس از اتمام کار میز را جمع کنید تا فضای کمتری را اشغال کند.مبل‌های میزدار نیز گزینه مناسبی هستند و به شما این امکان را می‌دهند که با یک تیر دو نشان بزنید. در چیدمان خانه‌های نقلی می‌توانید از میزهای عسلی کشودار بهره ببرید. اگر میزهای عسلی دارای کشو باشند به راحتی می‌توان از آن‌ها به منظورهای مختلف استفاده کرد.

پرده کوتاه
در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک از پرده کوچک استفاده نکنید زیرا پرده های کوتاه، دیوارها را کوتاه نشان می دهد و همین امر باعث می شود خانه ی شما کوچکتر به نظر برسد. بهتر است پرده ها از بالای پنجره آویزان شود و تا روی کف برسد.

 

خرده ریزها و اکسسوری های زیاد
خرده ریزها و اکسسوری های زیاد، دشمن خانه های کوچک نیز به شمار می رود.با کم کردن تعداد آن ها و حذف کردن برخی از آن ها می توانید به فضایی دلباز تر دست پیدا کنید.

گل و گلدان
هرگز همه جای خانه و آپارتمان کوچک خود را با گل و گلدان و گیاهان آپارتمانی پر نکنید زیرا فضای خانه را کوچک نشان می دهد، پس اگر خانه کوچکی دارید قرار دادن یک گلدان در خانه کافی است.

 

تخت‌های بزرگ
در اتاق خواب منازل کوچک از تخت های خیلی بزرگ استفاده نکنید، شما می توانید از تخت خواب‌هایی که پس از استفاده جمع می شوند، استفاده نمایید. تخت‌های جک دار و کشویی نیز انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک هستند زیرا شما به راحتی می‌توانید لباس‌ها یا وسایل اضافی که همیشه از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را در صورت عدم نیاز در فصل‌های از سال در زیر این تخت‌ها قرار دهید. همچنین میز مطالعه تاشو و همین طور میز‌ آرایش‌های فانتزی کوچک یک انتخاب مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب منازل کوچک است.

کتابخانه و کمد
کتابخانه و کمد جای زیادی را در خانه کوچک شما اشغال می کند، اگر خانه شما کوچک است، کمد دیواری و شلف‌های دیواری گزینه مناسب تری هستند.

 

میز و صندلی نهارخوری
هرگز میز و صندلی نهارخوری بزرگ برای خانه کوچکتان انتخاب نکنید و از میز و صندلی نهارخوری ظریف و یا صندلی‌های اپن و صندلی‌های پایه بلند استفاده کنید تا فضای بیشتری برای رفت و آمد در آشپزخانه داشته باشید.مدل میز نهارخوری تاشو نیز یک ایده مناسب برای دکوراسیون منزل کوچک در بخش آشپزخانه است.

میز تلویزیون بزرگ
اگر شما هم با مشکل کمبود فضا برای قرار دادن میز تلویزیون مواجه هستید، می توانید تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب کنید. تلویزیون های امروزی قابلیت نصب به دیوار را دارند و برای کاربرانی که در منزل خود فضای زیادی برای قرار دادن میز تلویزیون ندارند، گزینه ایده آلی هستند.