1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پزشک عمومی در دوران بارداری

پزشک عمومی در دوران بارداری

پزشک عمومی در دوران بارداری

پزشک عمومی پزشکی است که ۳ تا ۴ سال آموزش تخصصی اضافی را در عمل عمومی پس از فارغ التحصیلی انجام داده است. برخی از پزشکان عمومی در زمینه زنان و زایمان تخصص بیشتری دارند و می‌توانند مراقبت‌های قبل از زایمان را ارائه دهند و در برخی موارد می‌توانند نوزاد را به دنیا بیاورند.
 

اولین ملاقات با پزشک عمومی چگونه است؟

اگر متوجه شدید یا مشکوک هستید که باردارید باید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. بسیاری از زنان ابتدا به پزشک عمومی خود مراجعه می‌کنند و سپس به بیمارستان، متخصص زنان، زایمان یا ماماهای خصوصی مراجعه می‌کنند.

برنامه‌ریزی و مراقبت‌های دوران بارداری و زایمان خود را انجام دهید:

مراقبت‌های دوران بارداری به مراقبت‌هایی که در دوران بارداری دریافت می‌کنید گفته می‌شود. در اولین ملاقات قبل از زایمان می‌توانید با پزشک عمومی خود در مورد مشکلات و خواسته‌های خود برای مراقبت‌های قبل از زایمان صحبت کنید. به عنوان مثال ممکن است بتوانید بچه خود را در بیمارستان عمومی، بیمارستان خصوصی، به دنیا بیاورید. 

چطور بر سلامتی خود و نوزادمان نظارت داشته باشیم؟

پزشک عمومی شما سلامت کلی شما را بررسی می‌کند و از شما در مورد سابقه پزشکی  سوال می‌کند. آنها می‌خواهند درباره هر گونه مشکل سلامتی که می‌تواند بر شما یا نوزاد شما تأثیر بگذارد بدانند. پزشک شما همچنین می‌تواند به شما در تغییر شیوه زندگی که برای کودک شما مفید است کمک کند. به عنوان مثال ترک سیگار یا نوشیدن الکل به سلامت شما و نوزاد شما کمک می‌کند.
 

پزشک عمومی چه نقشی در بارداری شما دارد؟

برخی از پزشکان عمومی آموزش‌های اضافی در زمینه زنان و زایمان را انجام می‌دهند و به عنوان متخصص زنان و زایمان شناخته می‌شوند. آنها می‌توانند مراقبت‌های قبل از زایمان را ارائه دهند و برای زایمان در آنجا حضور داشته باشند.

نقش پزشک عمومی شما پس از زایمان چیست؟

ایده خوبی است که حدود ۶ هفته پس از زایمان به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. آنها سلامت جسمی و روحی شما و همچنین سلامت نوزاد شما را بررسی می‌کنند. اما اگر در مورد سلامتی خود یا سلامت نوزاد خود نگرانی دارید باید در هر زمان به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *