نکاتی را به شما در مورد انتخاب و نصب تابلو خواهیم گفت تا جذاب ترین گزینه را انتخاب کرده و از نقش تابلو در دکوراسیون خود بهره‌مند شوید.
 
عکس عروسی یا فرزند به دیوار اصلی پذیرایی
بهتر است عکس عروسی، فرزند یا درگذشتگان خود را به دیوار اصلی پذیرایی تان نزنید. اگر دوست دارید که این تابلوها حتما در پذیرایی شما نصب شوند، یک دیوار را که جزو دیوارهای اصلی پذیرایی نیست را با عکس های خاطره انگیز تبدیل به دیوار گالری کنید.

استفاده از چندین سبک تابلو
در خانه هیچ وقت از چندین سبک تابلو (مثلا سبک کلاسیک و مدرن با هم) استفاده نکنید. بهتر است تابلویی را نصب کنید که با تمامی وسایل خانه تان هماهنگ بوده و متناسب با سبک خانه تان باشد.

تابلو یک دست تیره
تابلوهای یک دست تیره ممکن است در ابتدا زیبا و با وقار به نظر برسند اما به مرور زمان باعث کسالت و بی انگیزگی در فرد می شوند پس این نوع تابلوها را نخرید.

تابلو غروب خورشید
تا جای ممکن بهتر است از تابلوهایی که غروب خورشید را به تصویر می کشند در خانه استفاده نکنید زیرا غروب نماد پایان می باشد.

تابلوهای انتزاعی با خطوط تیز
تابلوهایی با خطوط منحنی بیشتر تهیه کنید زیرا خطوط صاف و زاویه دار تند در بعضی نقاشی های انتزاعی بد اقبالی و منفی گرایی به همراه دارد.

تابلوهای جنگی
هرگز از تابلوهایی که جنگ و نبرد را به تصویر می کشد، استفاده نکنید. خشونت، ستیزه‌گری و پرخاش به قلب شما و اهالی خانه استرس و فشار وارد خواهد کرد و انرژی مثبت و امیدوارانه شما را تخلیه می‌کند.

تابلوهای شهری و شلوغ
تصاویر شلوغ ذهن شما را آشفته و شلخته می‌کند پس سعی کنید تابلوهای شهری و شلوغ را روی دیوار روبرویی آویزان نکنید و یا روی میز کارتان قرار ندهید.

تابلو نقاشی های نامناسب
تابلوها و نقاشی‌های مغموم و دلمرده را از روی دیوار بردارید و در عوض مناظری از طبیعت، تصاویری شاد و رنگ‌های زنده را جایگزین کنید. اگر هرروز منظره‌ای غمگین، تابلویی اندوهناک و چشم‌اندازی ناشاد را تماشا کنید، ناخودآگاه احساسات منفی به سمت شما هجوم خواهند آورد و شما را گرفتار خواهند کرد.


قواعد مهم نصب تابلو
به محل نصب تابلو توجه کنید.
در سبک کلاسیک بهتر است قاب تابلو همرنگ چوب مبلمان باشد.
بالای تلویزیون تابلوهای سنگین و بزرگ مثل تابلو فرش و… نصب نکنید.
چیدمان افقی برای تابلوهای مربعی شکل ازلحاظ بصری چندان زیبا نیست و چیدمان عمودی در اولویت است.
تابلوهای چندتکه باید در محلی نصب گردد که فضای خلوت‌تری داشته و ساعت، سایر تابلوها و… در اطراف آن‌ها موجود نباشد.
تابلو نباید به سقف بچسبد.
ابعاد تابلو و دیوار باید متناسب باشند.
کنار تابلو دکوری های دیگری را قرار ندهید زیرا فضا شلوغ شده و اینگونه هیچ یک از دکوری ها به چشم نخواهند آمد.
روی دیوارهای کوچک، دیوار پوستر، روی ستون تابلو نصب نکنید.
یکی از بهترین مکان‌ها برای نصب تابلو، بالای یک مبل یا کاناپه است.