1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا بعضی کودکان حمام رفتن را دوست ندارند؟

چرا بعضی کودکان حمام رفتن را دوست ندارند؟

چرا بعضی کودکان حمام رفتن را دوست ندارند؟

برخی از بچه‌ها از حمام کردن یا دوش گرفتن متنفر هستند. صرف نظر از این تمیز کردن بچه‌ها در بهترین حالت برای والدین سخت و در بدترین حالت یک کابوس مطلق است. همه بچه‌ها عاشق حمام کردن نیستند. اما در پایان روز بیشتر آن‌ها را می‌توان بدون سر و صدا وارد حمام یا دوش کرد. با این حال برخی از بچه‌ها هستند که صرف نظر از اینکه والدین چقدر تلاش کرده‌اند فقط دوست ندارند برای تمیز شدن به داخل آب بروند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، می‌تواند هر حمام یا دوش را نه تنها برای بچه‌ها بلکه برای والدین نیز دشوار کند.

 باید از بازی کردن دست بکشند تا حمام کنند:

وقتی بچه‌ها درگیر بازی هستند آخرین کاری که می‌خواهند انجام دهند این است که سرگرمی را متوقف کنند تا تمیز شوند. به همین دلیل آن‌ها شروع به حمام کردن و دوش گرفتن به عنوان دلیلی برای پایان دادن به تفریح خود می‌کنند و در نتیجه می‌توانند از آن‌ها متنفر باشند. والدین ممکن است بخواهند به بچه‌ها شمارش معکوس بدهند تا زمانی که آن‌ها مجبورند بازی برای حمام کردن را متوقف کنند. به این ترتیب زمان بازی را می‌توان به پایان رساند و بچه‌ها وقتی به آن‌ها گفته می‌شود که باید فوراً کاری را که می‌خواهند انجام دهند متوقف کنند.

 دمای آب گرم و سرد می‌شود:

والدین ممکن است بر این باور باشند که دمای آبی که بچه‌ها را در آن می‌گذارند راحت است. با این حال اگر دمای آب برای بچه‌ها خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، آن‌ها از دوش گرفتن یا حمام کردن متنفر خواهند شد زیرا ناراحت‌کننده هستند. اگر به بچه‌ها اجازه داده شود قبل از اینکه تمام بدن خود را در آب بگذارند در مورد دمای آب صحبت کنند ممکن است بیشتر پذیرای حمام کردن باشند. به هر حال اگر حمام یا دوش گرفتن مکان‌هایی باشد که بدن می‌تواند در آن استراحت کند بچه‌ها کمتر برای تمیز شدن مبارزه می‌کنند.

 صابون و شامپو چشمشان را می‌سوزاند:

صرف نظر از اینکه صابون بدون اشک است یا نه قرار گرفتن صابون در چشم می‌تواند تجربه ترسناکی باشد. اگر بچه‌ها در هر بار حمام کردن مستعد ورود صابون به چشم‌هایشان هستند، ممکن است از دوش گرفتن یا حمام کردن متنفر باشند. هنگامی که شامپو وارد چشم بچه‌ها می‌شود اگر از نوع بدون اشک باشد می‌تواند باعث تاری دید آن‌ها شود و اگر اینطور نباشد می‌تواند دردناک باشد.

 

منبع:

www.moms.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *