1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چرا کودک شما بیش از حد پلک می‌زند؟

چرا کودک شما بیش از حد پلک می‌زند؟

چرا کودک شما بیش از حد پلک می‌زند؟

کار‌های زیادی وجود دارد که کودکان نوپا انجام می‌دهند که والدین همیشه آن‌ها را درک نمی‌کنند. آن‌ها در مرحله‌ای هستند که به سرعت در حال رشد و توسعه هستند و این بدان معنی است که رفتار‌های زیادی وجود دارد که والدین از آن‌ها شگفت‌زده می‌شوند و واقعاً مطمئن نیستند که چرا اتفاق می‌افتد. چیز‌های “عادی” کودکان نوپا مانند عصبانیت و چیز‌های دیگر وجود دارد که ناخوشایند هستند اما همه این‌ها به طور معمول حذف می‌شوند و فقط کاری است که کودکان نوپا انجام می‌دهند. سپس اتفاقاتی می‌افتد که نه تنها می‌تواند برای والدین عجیب باشد، بلکه ممکن است باعث نگرانی والدین شود که از نظر پزشکی مشکلی در فرزندشان وجود دارد. کودکان نوپا ممکن است بیش از حد یا حتی تند تند پلک بزنند و والدین ممکن است تعجب کنند که آیا مشکلی در بینایی آن‌ها وجود دارد یا باید آن‌ها را سریع نزد پزشک ببرند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک کودک نوپا ممکن است بیش از حد معمول پلک بزند.

 چیزی در چشم کودک گیر کرده است:

شایع‌ترین دلایلی که کودک نوپا ممکن است بیش از حد طبیعی پلک بزند این است که چیزی در چشم‌هایش گیر کرده است. این می‌تواند یک مژه یا یک تکه براق از کاردستی باشد که قبلاً انجام می‌دادند. آن‌ها برای اینکه سعی کنند مورد را از جای خود خارج کنند تند تند پلک می‌زنند. این به طور معمول خود به خود برطرف می‌شود.

کودک درگیر یک مشکل احساسی است:

کودکان نوپا ممکن است به دلیل اضطراب و نگرانی زیاد پلک بزنند و این نگرانی‌ها به صورت پلک زدن بیش از حد خود را نشان می‌دهد. با فرزندتان در مورد احساسش صحبت کنید این ممکن است برای کودک نوپایی که هنوز به طور کامل نمی‌داند چگونه خود را بیان کند سخت باشد، اما می‌توانید با برخی بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم‌کننده حواس او را پرت کنید.

کودک تیک دارد:

کودک نوپای شما ممکن است تیک‌های کودک نوپا را به شکل چشمک زدن تجربه کند. تیک‌ها حرکات غیرارادی هستند که تکراری هستند و می‌توانند در ۲۰ درصد از کودکان خردسال رخ دهند. هنگامی که کودک استرس یا خستگی بیش از حد داشته باشد و تیک‌ها اغلب بدتر می‌شوند. تیک‌ها به طور کلی خود به خود برطرف می‌شوند اما همیشه‌ ایده خوبی است که آن را با پزشک اطفال کودک نوپا در میان بگذارید.

 

منبع:

www.moms.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *