1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چطور یبوست کودک را برطرف کنیم؟

چطور یبوست کودک را برطرف کنیم؟

چطور یبوست کودک را برطرف کنیم؟

وقتی نوزادان به دنیا می‌آیند چیزهای زیادی برای آنها وجود دارد که باید با آنها آشنا شوند. مهم‌ترین آنها غذا و نحوه تأثیر آن بر بدن آنها است. اگر نوزادان برای هضم درست غذا تلاش کنند یبوست ممکن است نتیجه نهایی باشد. والدین باید حرکات روده نوزاد خود را زیر نظر داشته باشند تا مطمئن شوند هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. برای از بین بردن موارد احتمالی یبوست در اینجا نکاتی برای مادران و پدران آمده است.

 به دنبال غذاهای غنی از فیبر باشید:

اگرچه کودک شما در مورد غذاها ترجیحات خاص خود را دارد برخی از اقلام ممکن است فقط یبوست آنها را افزایش دهد. والدین باید سعی کنند غذاهای غنی از فیبر را در رژیم غذایی فرزندان خود قرار دهند. گلابی، زردآلو، هلو و آلو می‌توانند به نوزادان در جلوگیری از یبوست کمک کنند در حالی که مواردی مانند موز، هویج و پنیر فقط می‌توانند آن را بدتر کنند.

 به نوع شیری که می‌دهید توجه کنید:

مادران می‌توانند برای مدتی به شیردهی برگردند یا به نوع شیر خشک دیگری تغییر دهند.

 مکمل‌ها را امتحان کنید:

گاهی اوقات نوزادان ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای هضم غذا به شیوه سالم را از دست می‌دهند. در این مورد والدین باید سعی کنند مکمل‌هایی را برای بچه‌های کوچک خود تهیه کنند. سیترات منیزیم می‌تواند مدفوع را نرم کرده و دفع آن را آسان تر کند در حالی که پروبیوتیک‌ها نه تنها یبوست را تسکین می‌دهند بلکه به قولنج و رفلاکس اسید نیز کمک می‌کنند. با پزشک خود در مورد مکمل‌های احتمالی برای فرزند خود صحبت کنید.

 مراقب مصرف آب باشید:

حرکات منظم روده محصول مستقیم هیدراتاسیون است. والدین باید میزان آبی که کودک در روز می‌نوشد را پیگیری کنند. به کودک خود در فواصل منظم قاشق آب بدهید تا مدفوع او نرم شده و فرآیند آن راحت‌تر شود.

 آب میوه دهید:

دادن کمی آب میوه به نوزادان اغلب اولین پیشنهادی است که والدین برای رفع یبوست با آن روبرو می‌شوند. قندهای موجود در سایر آب میوه‌ها نیز می‌توانند مفید باشند.

 با پزشک صحبت کنید:

هر نوزادی متفاوت است و به رفع یبوست خود واکنش نشان می‌دهد. آزمایش چند راهکار نمی‌تواند ضرری داشته باشد اما اگر مشکل مزمن است یا خون در مدفوع وجود دارد والدین باید فوراً با پزشک تماس بگیرند. توصیه‌های یک متخصص پزشکی ممکن است بتواند یبوست را سریع‌تر از تلاش‌های مختلف رفع کند.

 

منبع: www.mom365.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *