1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه بهترین کفش را برای کودک نوپای خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کفش را برای کودک نوپای خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کفش را برای کودک نوپای خود انتخاب کنیم؟

کودکان معمولاً اولین قدم‌های خود را بین ۸ تا ۱۸ ماهگی برمی‌‌دارند. بنابراین زمانی که کودک شما به سنین نوپا می‌رسد نوع کفشی که می‌پوشد اهمیت زیادی پیدا می‌کند. با توجه به مدل‌ها و برند‌های موجود در بازار انتخاب کفشی که نیاز‌های کودک شما (و بودجه شما) را برآورده می‌کند دشوار است. در زیر بررسی می‌کنیم که والدین هنگام انتخاب کفش‌های راحت و روزمره برای کودک نوپا به چه نکاتی توجه کنند. هنگام خرید کفش برای فرزندتان نکات زیر را در نظر داشته باشید.

 

بدانید کودک نوپا چه زمانی به کفش نیاز دارد:

اگر کودک شما هنوز راه نمی‌رود هر کفشی که پای او می‌کنید صرفاً برای نمایش است. حتی اگر کودک شما چند قدمی این‌طرف و آن طرف بر می‌دارد بهتر است در حین بازی او را پابرهنه نگه دارید، زیرا کفش‌ پوشیدن حفظ تعادل را سخت‌تر می‌کنند. هنگامی که فرزندتان به تنهایی راه می‌رود او را به یک فروشگاه کفش بچه‌گانه ببرید.

 چگونه تناسب مناسب را پیدا کنیم:

ممکن است فکر کنید که تناسب اولین جفت کفش فرزندتان اهمیتی ندارد زیرا آن‌ها به سرعت بزرگ می‌شوند. اما از آنجایی که کودکان هنوز در حال رشد هستند، تناسب مناسب برای سلامت کلی آن‌ها ضروری است. والدین توضیح می‌دهند که در حالی که تراکم استخوان هنوز در حال شکل‌گیری است، پای کودکان عمدتاً از غضروف ساخته شده است. بنابراین بسیار مهم است که بچه‌ها فضای کافی در کفش‌های خود داشته باشند تا امکان حرکت طبیعی از جمله توانایی تکان دادن انگشتان پا را فراهم کنند. در غیر این صورت می‌تواند به تغییر شکل پا کمک کند. می‌توانید با قرار دادن پای کودک نوپای خود در کفش تناسب آن را بررسی کنید. با فشار دادن انگشت خود در قسمت جلوی کفش، مشخص کنید که بین نوک کفش و پنجه چقدر فضا وجود دارد.

در کفش‌های کودک نوپا به دنبال چه چیزی باشید:

پیدا کردن تناسب مناسب تنها نکته مهمی نیست که هنگام خرید کفش کودک نوپا باید به آن توجه کنید. همچنین حتماً فاکتور‌های زیر را در نظر داشته باشید تا کفشی را انتخاب کنید که تمام نیاز‌های فرزندتان را برآورده کند.

به روکش کفش توجه کنید:

بهتر است کفش‌هایی را انتخاب کنید که از مواد سبک وزن مانند چرم استفاده شده‌اند که به راحتی با کودک شما حرکت کند و به پا‌های او اجازه تنفس بدهد. علاوه بر این موادی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن آسان باشد زیرا بچه‌ها دائماً لباس و کفش‌های خود را کثیف می‌کنند. برخی از کفش‌ها قابل شستشو با ماشین لباسشویی یا ضد لک هستند، اما حداقل به دنبال گزینه‌ای باشید که به راحتی پاک شود. کفش‌هایی که در برابر آب مقاوم هستند نیز دوام بیشتری دارند، زیرا زیره داخلی آن‌ها خیس نمی‌شود.

کفش‌های بسیار بلند انتخاب نکنید:

والدین می‌گویند که صاف بودن کف پای کودکان نوپا طبیعی است (قوس پای آن‌ها احتمالاً به مرور زمان ایجاد می‌شود). به این ترتیب حمایت قوس و مچ پا در کفش‌های کودکان نوپا ضروری نیست. علاوه بر این برخی از کارشناسان کفش‌های بلند را برای کودکان نوپا توصیه نمی‌کنند زیرا خطر آسیب دیدگی مچ پا را افزایش می‌دهد.

 

منبع:

www.babygaga.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *