1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه حالت تهوع صبحگاهی بارداری را درمان کنیم؟

چگونه حالت تهوع صبحگاهی بارداری را درمان کنیم؟

چگونه حالت تهوع صبحگاهی بارداری را درمان کنیم؟

هورمون‌های بارداری ممکن است روی سیستم گوارش شما تاثیر بگذارند اما می‌توانید با خوردن وعده‌های غذایی کوچک و مکرر و غذا خوردن به محض بیدار شدن از خواب علائم تهوع صبحگاهی را جبران کنید (حتی برخی افراد قسم می‌خورند که اول صبح، میان وعده‌ها را روی میز‌های خود قرار دهند ). برخی از مواد غذایی نیز ممکن است حالت تهوع را تسکین دهند شامل موارد زیر می‌باشد:

 زنجبیل:

می‌توانید زنجبیل را در نوشابه یا چای بنوشید، آن را به صورت کیک بخورید یا یک پاستیل یا آبنبات زنجبیل را بمکید. با پزشک خود در مورد اینکه چقدر زنجبیل برای شما بی‌خطر است صحبت کنید زیر ممکن است برای برخی از افراد باردار توصیه نشود.

 نعناع:

نعناع می‌تواند نفس شما را تازه کند. حتی فقط بوی نعناع می‌تواند حال شما را خوب و بهبود بخشد. همیشه چند عدد قرص نعناع را در کیف خود بیندازید و در مواقعی که حس حالت تهوع داشتید آن را مصرف کنید.

 نمک:

کراکر‌های ملایم و نشاسته‌ای می‌توانند به آرام شدن معده کمک کنند. نمک‌ها با جذب اسیدی عمل می‌کنند که باعث ایجاد تسکین حالت تهوع در شکم شما می‌شود. حتماً دندان‌های خود را به خوبی مسواک بزنید زیرا کربوهیدرات‌های موجود در نمک‌ها و سایر کراکر‌ها می‌توانند پوسیدگی دندان را تقویت کنند.

چه درمان‌های طبیعی برای رفع حالت تهوع وجود دارد؟

 مصرف ویتامین B6:

نشان داده شده است که مصرف ویتامین B6 اضافی علائم تهوع صبحگاهی را در برخی از افراد باردار کاهش می‌دهد. علاوه‌بر ویتامین‌های دوران بارداری خود سه بار در روز ویتامین B6 مصرف کنید.

طب فشاری یا طب سوزنی:

این تکنیک‌ها که از فشار ملایم یا سوزن‌های ریز برای ضربه زدن به مراکز عصبی خاصی در بدن استفاده می‌کنند می‌توانند در درمان حالت تهوع بسیار موثر باشند. می‌توانید یک تکنیک طب فشاری آسان را روی خودتان آزمایش کنید. سه نوک انگشت را به آرامی اما محکم روی پایه کف دست خود فشار دهید، درست بالای جایی که نبض خود را روی مچ خود می‌گیرید. عمیق نفس بکشید و به مدت یک دقیقه یا بیشتر روی آن نقطه فشار دهید و به تدریج شدت آن را افزایش دهید.

 ورزش:

حتی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی در روز می‌تواند به ترشح اندورفین‌هایی کمک کند که با خستگی و حالت تهوع مقابله می‌کنند. شنا کردن در مکانی خنک ممکن است به طور موقت سیستم شما را نیز آرام کند. فقط حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید و از جکوزی پرهیز کنید.

نتیجه‌گیری:

اگر نمی‌توانید غذا یا مایعات را به مدت ۲۴ ساعت نگه دارید یا اگر دچار کم آبی یا کاهش وزن پیوسته هستید فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. این علائم می‌تواند نشان دهنده نیاز به درمان جدی باشد.

 

منبع:

www.parents.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *