1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

چگونه ریمل ضد آب را پاک کنیم؟

استفاده از ریمل حجم دهنده برای کسانی که می‌خواهند ظاهری درخشان داشته باشند ضروری است و ریمل ضدآب نیز یک از آنهاست. از طرف دیگر پاک کردن آن می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد زیرا به گونه‌ای طراحی شده است که شستن آن دشوار است. ممکن است با پاک کردن خشونت‌ وار ریمل روی مژه‌ها به پوست اطراف چشم خود آسیب برسانید. با این حال با مراحل ذکر شده در اینجا می‌توانید به راحتی بدون آسیب رساندن به مژه‌های خود از شر ریمل ضد آب خلاص شوید.

از پاک‌کننده آرایش چشم استفاده کنید:

در حالی که چشمان خود را بسته‌اید پد پنبه‌ای را برای چند ثانیه آغشته کنید. حال آن را روی مژه‌ها بکشید و آنقدر این کار را تکرار کنید تا ریملی باقی نماند.

از می‌سلار واتر حاوی روغن استفاده کنید:

میسلار محلولی با روغن بوده و برای پوست‌های خشک و انواع پوست‌های حساس مفید است. برای استفاده در اطراف ناحیه حساس چشم و مژه بسیار توصیه می‌شود. استفاده از می‌سلار واتر حاوی روغن به پاک کردن ریمل ضدآب کمک می‌کند. برای انجام این کار:

  • محلول آب می‌سلار را روی یک پد پنبه‌ای بریزید
  • در حالی که چشمان خود را می‌بندید پد‌های پنبه‌ای را روی نوک مژه‌های خود قرار دهید
  • از ریشه تا نوک مژه‌ها را به آرامی پاک کنید
  • این فرآیند را با پد‌های جدید تکرار کنید تا زمانی که پد عاری از هر گونه باقیمانده محصول باشد

 از روغن‌های طبیعی استفاده کنید:

برای از بین بردن ریمل ضد آب روغن نارگیل، بادام یا زیتون بهترین گزینه هستند. از آنجایی که این روغن‌ها دارای مواد مغذی هستند به رشد مژه‌های بلند و تیره کمک می‌کنند. برای شروع:

  • روی پنبه‌ها روغن بریزید
  • آن را به مژه‌ها بکشید تا ریمل پاک شود
  • مژه‌های خود را دوباره پاک کنید تا موادی باقی نماند
  • برای از بین برن روغن باقی مانده صورت خود را بشویید

 

 با استفاده از شامپو بچه صورت خود را پاک کنید:

می‌توانید از شامپو بچه برای پاک کردن ریمل ضد آب استفاده کنید. این یک انتخاب مطمئن است زیرا ضد حساسیت و بدون عطر است.

 از لوسیون استفاده کنید:

استفاده از مرطوب‌کننده صورت یا کرم برای از بین بردن ریمل ضد آب می‌تواند موثر باشد حتی اگر تمام گزینه‌های دیگر تمام شده باشند (اگرچه این کار به تلاش بیشتری نیاز دارد). به جای پاک کردن آرایش با آب داغ سعی کنید از کرم برای پاک کردن آن استفاده کنید. برای انجام این کار:

  • پس از تمیز کردن پوست کرم را به مژه‌ها بزنید و با آب بشویید
  • سپس مژه‌ها را خشک کنید تا کرم وارد چشم‌ها نشود

چگونه ریمل را از روی اکستنشن مژه برداریم؟

 از پاک‌کننده‌های آرایشی بدون روغن استفاده کنید:

پاک‌کننده‌های آرایش بدون روغن برای از بین بردن ریمل از اکستنشن مژه موثرهستند. از آنجایی که گریس باعث می‌شود اکستنشن‌ها راحت‌تر از جای خود لیز بخورند یا از جای خود جدا شوند توصیه می‌شود از استفاده از آن‌ها خودداری کنید. برای این منظور از می‌سلار واتر استفاده می‌شود زیرا نسبت به سایر پاک‌کننده‌های آرایش روی پوست ملایم‌تر است.

 هنگام ریمل زدن احتیاط کنید:

هنگام ریمل زدن و برداشتن ریمل حتماً احتیاط کنید تا از آسیب رساندن به چشم یا ایجاد سوزش جلوگیری کنید. اگر از فر مژه برای فر کردن اکستنشن مژه خود استفاده کنید در خطر جدا شدن اکستنشن از مژه‌های طبیعی خود هستید.

 

اگر قبل از خواب ریمل را پاک نکنیم چه می‌شود؟

باعث آسیب چشم می‌شود:

اگر ریمل و آرایش چشم قبل از خواب پاک نشوند ممکن است تجمع میکروب ایجاد شود. همچنین ممکن است منجر به فرسایش قرنیه و احتمالاً کوری شود. در صورت احساس ناراحتی چشم یا سایر علائم غیرعادی با پزشک خود مشورت کنید.

 میکروب‌ها تجمع می‌کنند:

اگر قبل از خواب ریمل روی مژه‌هایتان باشد ممکن است باکتری وارد چشم‌های شما شده و باعث عفونت شود. باکتری‌هایی که وارد چشم می‌شوند خطرناک هستند و می‌توانند منجر به نابینایی شوند. با این حال شما باید اقدامات احتیاطی را برای محافظت از چشمان خود در برابر اثرات مضر ریمل انجام دهید.

 باعث خارش چشم می‌شود:

استفاده از ریمل یا خط چشم قبل از خواب ممکن است باعث لکه شدن و تحریک ناحیه چشم شود. این ممکن است توانایی شما برای تمرکز در محل کار یا سایر کار‌های ضروری را در صورتی که ناراحتی چشمی دارید مختل کند.

 باعث ریزش مژه می‌شود:

بهتر است قبل از رفتن به رختخواب ریمل خود را پاک کنید. اگر چند شب ناخواسته با ریمل خود خوابیده‌اید ممکن است شاهد ریزش مژه‌های خود باشید.

برای داشتن مژه‌ای سالم چه نکاتی را رعایت کنیم؟

 قبل از رفتن به رختخواب آرایش خود را پاک کنید. اگر ریمل شسته نشود ممکن است مشاهده کنید که مژه‌هایتان کنده می‌شود.

ماسک‌ها و درمان‌های مراقبت از چشم شامل ترکیبات طبیعی محبوبی مانند خیار و آلوئه ورا هستند که خشکی چشم را تسکین و تسکین می‌دهند.

اگر چشمانتان قرمز است یا درد می‌کند فوراً آن را بشویید. توصیه می‌شود در صورت تداوم ناراحتی به متخصص چشم مراجعه کنید.

 

منبع:

parenting.firstcry.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *