1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه لکه شیر مادر را از روی لباس پاک کنیم؟

چگونه لکه شیر مادر را از روی لباس پاک کنیم؟

چگونه لکه شیر مادر را از روی لباس پاک کنیم؟

چگونه لکه شیر مادر را از روی لباس پاک کنیم؟

لکه‌‌های شیر مادر همیشه در مراحل اولیه قابل مشاهده نیستند. آن‌ها معمولاً در طول زمان و به آرامی ظاهر می‌شوند و هنگامی که قابل مشاهده باشند حذف آن‌ها دشوار است. ما به شما در ادامه مطلب خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از ایجاد لکه شیر جلوگیری کنید و راهکار‌های ساده برای پاک کردن لکه شیر مادر از روی لباس به شما ارائه خواهیم داد.

به چه علت شیرمادر لکه‌های برجسته به جا می‌گذارد؟

این لکه‌های زرد برجسته را روی لباس‌های کودک، پارچه‌ها و پتو‌هایی که کودکتان روی خودش می اندازد خواهید دید. لکه‌ شیر مادر مانند خون، مدفوع و محصولات لبنی لکه‌های پروتئینی هستند. آن‌ها توسط محصولات یا ترشحات حیوانی (یا مبتنی بر انسان) ایجاد می‌شوند. لکه‌های پروتئینی باید به سرعت پاک شوند، دور از گرما نگهداری شوند.

از کدام محصولات برای پاک کردن استفاده کنیم؟

این که شما به سراغ یک گزینه طبیعی یا مصنوعی بروید یک انتخاب شخصی است. مهم این است که برای پاک کردن لکه شیر از روی لباس نوزادتان باید به دنبال محصولی باشید که کمترین مواد حساسیت‌زا و محرک را داشته باشد.

آیا می‌توانیم برای پاک کردن لکه شیر از سفید‌کننده‌ها استفاده کنیم؟

سفید‌کننده ایمن رنگ اکسیژن نیز می‌تواند در از بین بردن لکه‌های پروتئینی مانند لکه شیر مادر موثر باشد اما می‌تواند باعث برخی نگرانی‌های جدی برای سلامتی شود به خصوص زمانی که در اطراف کودکان استفاده شود. سفید‌کننده حاوی مواد شیمیایی خشن است که می‌تواند بینی، چشم‌ها و پوست را تحریک کند و حتی می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و سوختگی پوست شود. برای جلوگیری از مواجهه با لکه‌های شیر مادر برخی از این نکات را امتحان کنید:

یک پتو، حوله یا تی‌شرت کهنه‌ای را که به آن اهمیت نمی‌دهید روی بالش شیردهی خود قرار دهید

لباس‌های کودک خود را در ظرفی با جریان هوای خوب نگهداری کنید تا از ایجاد لکه شیر جلوگیری شود.

برای جلوگیری از ایجاد لکه در تمام مراحل از بین بردن لکه از آب سرد استفاده کنید

شش گام ساده برای از بین بردن لکه شیر مادر از لباس شامل:

  • لکه شیر مادر را در اسرع وقت بشویید:

با شستشوی شیر ریخته شده یا نشت شده مادر در اسرع وقت لباس را تمیز کنید.

لباس خود را در آب سرد خیس کنید تا از ایجاد لکه جلوگیری کنید. این‌ایده خوبی است که یک کیسه خیس اضافی در کیف پوشک خود حمل کنید تا بتوانید هنگام بیرون رفتن و بیرون رفتن لباس‌های خود را بشویید.

  • بگذارید لکه داخل آب گرم خیس شود:

اجازه دهید حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یا طبق دستور روی بطری لکه‌بر بماند قبل از اینکه آن را در ماشین لباسشویی بیندازید.

  • از شوینده مناسب استفاده کنید:

هنگام شستن وسایل کودک حتماً از مواد شوینده مناسب برای کودک استفاده کنید. شوینده‌ای را انتخاب کنید که دارای آنزیم باشد تا لکه‌ شیر مادر را از بین ببرد و از مواد شوینده با نرم‌کننده‌ها، رنگ‌ها و عطر‌ها اجتناب کنید. در مورد لکه‌های پروتئینی مانند شیر مادر از گرما خودداری کنید بنابراین حتماً لباس را با ماشین لباسشویی سرد یا خنک بشویید.

  • بگذارید لباس در آفتاب خشک شود:

آفتاب به عنوان یک سفید‌کننده طبیعی عمل می‌کند بنابراین اگر می‌توانید لباس‌های خود را بیرون بگذارید تا خشک شوند. اگر در آب و هوای سردتری زندگی می‌کنید بگذارید لباس‌هایتان چند ساعت بعد از خشک شدن نزدیک پنجره باشند. اگر لباس‌های شما طرح دارند ممکن است بخواهید زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را محدود کنید یا هنگام خشک شدن آن‌ها را به سمت بیرون برگردانید تا از محو شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

منبع:

momlovesbest.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *