1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه چربی‌های بدن را در دوران بارداری کاهش دهیم؟

چگونه چربی‌های بدن را در دوران بارداری کاهش دهیم؟

چگونه چربی‌های بدن را در دوران بارداری کاهش دهیم؟

بارداری شما زمانی برای هیجان و انتظار است زیرا منتظر آمدن نوزاد تازه متولد شده خود هستید. در طول دوران بارداری شما چندین گزینه برای یک برنامه ورزشی برای حفظ سطح تناسب اندام و مدیریت چربی بدن خود دارید. بارداری زمانی برای پیروی از یک رژیم غذایی کاهش وزن نیست اما اقدامات خاصی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش چربی بدن در دوران بارداری انجام دهید. با توجه به عوارض جانبی بالقوه مرتبط با ورزش و بارداری قبل از شروع هر برنامه تمرینی با پزشک خود مشورت کنید. برای کاهش چربی‌های بدن خود در بارداری به موارد زیر توجه کنید:

 در طول روز ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید:

پزشکان ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط را برای زنان باردار توصیه می‌کنند. این بازه زمانی و سطح شدت باعث افزایش تناسب اندام و سوزاندن کالری اضافی و چربی بدن می‌شود.

 به طور منظم ورزش کنید:

نمونه تمرینات شامل دویدن، شنا، ایروبیک در آب، یوگا و دوچرخه سواری است. می‌توانید تمرینات قلبی را با تمرینات انعطاف‌پذیری و تمرینات قدرتی ترکیب کنید. استفاده از تمریناتی که از آن لذت می‌برید به شما کمک می‌کند تا برای یک تمرین سرگرم‌کننده و چالش برانگیز که چربی بدن را می‌سوزاند انگیزه داشته باشید.

 مقدار تمرینات را بیشتر کنید:

با بهبود سطح تناسب اندام شدت تمرینات را به تدریج افزایش دهید. به عنوان مثال با پیاده روی با سرعت متوسط در هفته شروع کنید و سپس تندتر قدم بزنید.

 در طول هر تمرین به بدن خود گوش دهید:  

بارداری زمانی است که بدن شما علائم هشدار دهنده خاصی را در مورد سلامتی به شما می‌دهد. مراقب سرگیجه، تنگی نفس یا ناراحتی غیرعادی باشید. در صورت بروز هر گونه شرایط غیر طبیعی فوراً با پزشک خود مشورت کنید.

 از تمرین‌هایی که باعث فشار به شکم می‌شوند خودداری کنید:

از هر گونه تمرین جهشی که باعث تغییر جهت ناگهانی می‌شود که خطر آسیب به شکم را ایجاد می‌کند خودداری کنید. برخی از پزشکان همچنین توصیه می‌کنند از ورزش‌هایی که در آن‌ها پس از سه ماهه اول به پشت دراز می‌کشید اجتناب کنید.

افزایش وزن سالم خود را در طول بارداری کنترل کنید:

افزایش وزن در دوران بارداری طبیعی است و با سطح تناسب اندام شما در دوران بارداری تنظیم می‌شود. افزایش وزن آهسته و پیوسته بهترین راه برای کنترل چربی اضافی بدن است.

 

منبع:

www.livestrong.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *