1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه کودک شما وزن اضافه می‌کند؟

چگونه کودک شما وزن اضافه می‌کند؟

چگونه کودک شما وزن اضافه می‌کند؟

وزن کردن کودک به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا او در حال رشد و سلامت است یا خیر. شما باید وزن کودک خود را به طور منظم بررسی کنید. این کمک می‌کند مطمئن شوید که آن‌ها غذای مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند. این‌ایده خوبی است که وزن کودک خود را به طور منظم بررسی کنید. نوزادان طبق گفته زیر وزن می‌شوند:

  •  یک بار در ماه تا ۶ ماه
  •  هر ۲ ماه از ۶ تا ۱۲ ماه
  •  هر ۳ ماه پس از اولین تولد آن‌ها

چه چیزی بر وزن تولد نوزاد شما تأثیر می‌گذارد؟

وزن نوزاد شما به زمان تولد بستگی دارد. نوزادانی که پس از موعد مقرر به دنیا می‌آیند اغلب بزرگتر هستند و نوزادانی که زودتر به دنیا می‌آیند اغلب کوچکتر هستند. وزن نوزاد در هنگام تولد به شدت تحت تأثیر سلامت و رژیم غذایی مادر قبل و بعد از تولد است. همچنین می‌تواند تحت تأثیر قرار گیرد:

  •  قد و وزن والدین
  • سلامت نوزاد هنگام تولد

دختران، اولین نوزادان و فرزندان چند قلویی اغلب کوچکتر هستند. پسران، نوزادان و نوزادانی که در خانواده دوم، سوم یا بیشتر به دنیا می‌آیند اغلب بزرگتر هستند. اگر کودک شما کم وزن به دنیا بیاید ممکن است توجه بیشتری را برای بررسی مشکلات احتمالی جلب کند.

دستورالعمل‌های کلی برای رشد

رشد همه نوزادان متفاوت است. اما دستورالعمل‌هایی برای افزایش وزن سالم وجود دارد. یک راهنمای مفید این است که اکثر نوزادان تازه متولد شده سالم و کامل وزن تولد خود را تا چهار ماهگی دو برابر و تا اولین تولد سه برابر می‌کنند. وزن یک پسر در حدود ۱۳ ماه سه برابر می‌شود. وزن یک نوزاد دختر در حدود ۱۵ ماهگی سه برابر می‌شود. با این حال همه نوزادان با سرعت خود رشد می‌کنند.

 

ماه‌های اول:

همه نوزادان پس از تولد وزن خود را کاهش می‌دهند. نوزادان سالم به طور معمول در هفته اول تا یک دهم وزن خود را از دست می‌دهند. این به این دلیل است که نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند در چند روز اول فقط مقدار کمی آغوز دریافت می‌کنند. سپس مادران شروع به تولید شیر مادر می‌کنند که به رشد آن‌ها کمک می‌کند. نوزادان سالم معمولاً در عرض ۲ تا ۳ هفته به وزن زمان تولد خود باز می‌گردند.

 تغییر وزن ناگهانی:

  • کودک شما بیشتر می‌خوابد و کمتر شیر می‌خورد
  • شما یا نوزادتان بیمار می‌شوید
  • شما احساس استرس دارید
  • باردار هستید یا از دارو‌های ضد بارداری استفاده می‌کنید

 

رکورد رشد کودک شما:

هنگامی که به کلینیک، پزشک یا بیمارستان مراجعه می‌کنید وزن نوزاد و سایر اندازه‌گیری‌ها در پرونده سلامت کودک شما ثبت می‌شود. پرستاران و سایرین کمک می‌کنند تا سلامت، رشد و تکامل کودک شما را بر اساس آنچه انتظار می‌رود بررسی کنند. وزن و طول کودک شما در نموداری رسم می‌شود که وزن و طول طبیعی نوزادان در سنین مختلف را نیز نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که کودک شما در بین معاینات چگونه رشد می‌کند.

 

منبع:

www.pregnancybirthbaby.org.au


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *