به نظر می رسد که گاهی اوقات حتی محصولات زیباییِ با کیفیت و گران‌قیمت هم هیچ تاثیری روی پوست ما ندارند. دلایل زیادی از جمله محصول تاریخ مصرف گذشته، حساسیت ما نسبت به برخی از مواد تشکیل دهنده وجود دارد و گاهی هم فقط اشتباه ما در استفاده از یک محصول و ابزار زیبایی جدید است که باعث چنین اتفاقی می شود. در این قسمت مفصلا درمورد این اشتباهات توضیح خواهیم داد.
 
استفاده از پچ؛ نزدیک به چشم
استفاده از پچ های زیر چشم برای کسانی که زمان زیادی برای مراقبت از پوست خود ندارند؛ بسیار عالی است. آن ها در ۱۵ دقیقه باعثِ صاف و مرطوب شدن پوستِ زیر چشم خواهند شد؛ اما با این حال همه نمی دانند که چگونه به درستی از این محصول زیبایی استفاده کنند.

بسته به مشکل پوست تان؛ می توانید پچ های زیر چشم را از قسمت باریک در گوشه درونی چشم تان قرار دهید؛ به این ترتیب قسمت پهن آن باعث کم‌تر و صاف شدن خط های پنجه کلاغیِ پوست زیرِ چشم تان خواهد شد و بالعکس؛ اگر پچ را به گونه ای قرار دهید که قسمت پهن آن در گوشه درونی چشم تان باشد؛ باعث از بین بردن پُف و چروک زیر چشم خواهد شد؛ اما هرگز نباید آن ها را خیلی نزدیک به چشم هایتان اعمال کنید؛ زیرا خطر قرمزی و التهاب را به همراه خواهد داشت.

ماساژ خشک با برس به صورت اشتباه
ماساژ خشک با برس؛ بسیار ساده و مقرون به صرفه است و می توانید به راحتی در منزل هم انجام دهید که باعث بهبود گردش خون و تقویت جریان رگ های لنفاوی خواهد شد و یک نوع سم زدایی طبیعی برای بدن نیز محسوب می شود و وضعیت پوست را بهبود خواهد بخشید.
برای رسیدن به این نتایج خوب؛ باید این حرکت را به درستی انجام دهید؛ نباید برس را به صورت رندوم حرکت دهید. از آن جایی که رگ های لنفی به سمت قلب جریان دارند؛ ماساژ آن در جهت مخالف هرگز مؤثر نخواهد بود. علاوه بر آن باید مراقب قدرت و فشاری که به برس می‌آورید نیز باشید؛ اگر محکم این کار را انجام دهید، به جای ترمیم و بهبود پوست باعث تحریک و التهاب آن خواهید شد.
انتظار معجزه و جراحی زیبایی از ماساژ با سنگ گواشا
این روز ها ابزار های حاوی سنگ گواشا بسیار پرطرفدار شده اند. افرادِ زیادی آن ها را خریداری می کنند و انتظار دارند که اثر لیفت و صاف کنندگی قابل ‌توجهی را روی پوست شان ببینند اما با وجود انجام منظم ماساژ چنین تاثیری را نمی بینند.
واقعیت این است که این نوع ماساژ اگر چه باعث بهبود گردش خون و توزیع مواد مغذی در پوست؛ در صورت انجام صحیح خواهد شد؛ اما توانایی افزایش سطح کلاژن و تقویت الاستین پوست که باعث لیفت آن خواهد شد را ندارد. نکته دیگر این که؛ اثربخشی این ماساژ در مراقبت از پوست در هیچ مطالعه و تحقیقی ثابت نشده است.
استفاده از شامپوی خشک روی موهای کثیف
بسیاری از افراد تصور می کنند که وقتی موهای شان کثیف است؛ باید از شامپویِ خشک استفاده کنند اما اگر بلافاصله بعد از شستن و تمیز کردن موها؛ از شامپوی خشک استفاده کنید بسیار موثرتر خواهد بود. این گونه محصول موردِ نظر؛ ترشحات غدد چربی پوست سر را جذب کرده و مو برای مدت طولانی‌ تری تمیز خواهد ماند.

وارد و خارج کردن برس ریمل
بسیاری از ما قبل از زدن برس ریمل به مژه ها آن را یک یا چند بار داخل مخزن کرده و در می آوریم تا مواد به صورت یکنواخت روی مژه ها پخش شود و از گلوله گلوله شدن جلوگیری کنیم. اما نمی دانیم این کار اوضاع را بدتر می کند. با فرو کردن و درآوردن برس، ما هوا را وارد ظرف می کنیم که منجر به زودتر خشک شدن ریمل می شود.

استفاده طولانی مدت از یک محصولِ خاص
پیدا کردن یک محصولی که به سرعت جذب پوست تان شود، پوست شما را صاف کند، مقدار چربی آن را متعادل نگه دارد و همه جوره سازگار باشد؛ باعث می شود که بخواهید همیشه از آن محصول استفاده کنید اما گاهی اوقات ایده خوبی نخواهد بود.
در واقع پوست تمایل دارد به چیز های مختلف عادت کند و استفاده از یک محصول؛ تبدیل به یک عادت برای آن می شود. گاهی اوقات عوض کردن دوره ای محصولات بهداشتی و زیبایی برای پوست می تواند زمان تاثیرگذاری شان را بیشتر کرده و نتایج قابل توجهی حاصل کند.

استفاده از برخی محصولات زیبایی بدونِ رعایت ترتیب آن ها
استفاده از محصولات زیبایی مناسب، یک طرف قضیه است و استفاده صحیح از آن ها طرف دیگر. اگر می ‌خواهید محصولات زیبایی که استفاده می کنید، مؤثر واقع شود مهم است که این کار را به ترتیب خاصی انجام دهید؛ از سبک‌ترین فرمولاسیون تا غلیظ ترین آن ها و قبل از استفاده از محصول بعدی حتماً زمان لازم را در نظر بگیرید. این کار باعث می ‌شود تا سرم ها و ژل هایی که استفاده می کنید؛ بدون برخورد با مانع از محصولات غلیظ ‌تر؛ جذب پوست تان شده و موثرتر باشد.

انتظار یک اثر فوری از محصولات ضد آکنه
احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که در شرایط نامناسبی جوش زده اید؛ در این شرایط حاضرید که تمام لوازم و کرم های داروخانه را استفاده کنید تا هر چه زودتر از شر این جوش خلاص شوید؛ اما متأسفانه نتایج فوری غیر ممکن است؛ زیرا لازم است که یک چرخه کامل برای بازسازی پوست؛ حداقل ۳۰ روز طی شود تا محصولات ضد آکنه تاثیرات خود را بگذارند.

استفاده از فر مژه بعد از زدنِ ریمل
وسوسه بزرگی که پس از زدن ریمل وجود دارد؛ استفاده از فر مژه است که این کار اشتباه محض خواهد بود؛ زیرا ریمل باعث شکنندگی و آسیب پذیرتر شدن مژه ها شده و استفاده از فر مژه هم ممکن است باعث شکسته شدن یا چسبیدن مو به آن شود و شرایط را بدتر خواهد کرد.

خیس نکردن پد آرایشی اسفنجی
احتمال این که دستورالعمل استفاده از اسفنج آرایشی؛ قبل از استفاده مطالعه شود، بسیار پایین خواهد بود. بسیاری از افراد تصور می کنند که فقط باید پد را بردارند و با استفاده از آن؛ کرم را روی صورت شان پخش کنند؛ اما در واقع این پد ها باید هنگام استفاده خیس باشد که در غیر این صورت تمام کرم پودر گران‌قیمت شما را به خود جذب خواهد کرد.