1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۱۴ ‌ایده دکور دیوار برای خانه‌ اجاره‌ای

۱۴ ‌ایده دکور دیوار برای خانه‌ اجاره‌ای

۱۴ ‌ایده دکور دیوار برای خانه‌ اجاره‌ای

تزئینات دیوار در تزئین آپارتمان نقش اساسی دارد و  باعث می‌شود آپارتمان شما متعلق به شما باشد. وسایلی که برای دیوار‌های خود انتخاب می‌کنید و همچنین نحوه قرارگیری و چیدمان آن‌ها فقط مختص شماست و به شما کمک می‌کند خانه خود را شخصی کنید. هنگامی که تزئین دیوار‌های خود را تمام کردید، آپارتمان شما بدون شک به شما تعلق می‌گیرد. شخصی‌سازی فضای اجاره‌ای شما کاملاً دشوار است. با این حال روش‌های زیادی برای تزئین دیوار‌های شما وجود دارد. برای شروع کار ۱۵‌ ایده برای شما آورده شده است.

 

۱- شلوغ کردن دیوار:

با وجود گزینه‌های جذاب برای تزئینات دیوار ممکن است وسوسه شوید از تابلوهای زیادی استفاده کنید و فضای خالی دیوار را شلوغ کنید. اما همیشه ارزش دارد که هنگام تمرکز روی یک نقطه کل دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید. ممکن است متوجه شوید که اتاق از قبل دارای تزئینات دیواری کافی بوده و یا افزودن دکوراسیون دیوار به قسمت خاصی از دیوار شما بی‌دلیل آن فضای را بهم میریزد.
 

 

۲- نقاشی‌های زرق و برق‌دار:

آثار هنری در انواع مختلفی موجودهستند که تقریباً در هر سبکی متناسب است. از بوم‌های رنگارنگ و بافت گرفته تا خلاقیت‌های دیجیتالی آثار هنری تخت می‌توانند دیوار‌های شما را زنده کنند.
 

۳- عکس‌های خانوادگی و سایر وسایل شخصی:

ممکن است شما تعداد زیادی عکس در رایانه یا تلفن هوشمند خود داشته باشید اما نمایش بهترین عکس‌های خود در دیوار‌های آپارتمان به معنای نزدیک نگه داشتن دوستان و خانواده است. آن‌ها به عنوان یک خاطره از افراد مورد علاقه شما هستند.
 

۴- آینه، ساعت و سایر موارد کاربردی:

برخی از مواردی که دوست داریم روی دیوار‌هایمان آویزان شوند ممکن است تزئینی باشند اما کاملاً کاربردی هستند. یکی از مشهورترین نمونه‌های آن آینه‌های تزئینی است. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند قبل از اینکه از آپارتمان خارج شوید خود را در آن ببینید. یک ساعت دیواری زیبا می‌تواند به عنوان یک قطعه هنری باشد. از دیگر نمونه‌های دکوراسیون دیواری کاربردی می‌توان به قفسه‌های کت تزئینی، تابلو اعلانات، تلویزیون‌های دیواری و نور اشاره کرد.
 

۵- موارد افتخار آفرین و لوح‌های تقدیر شما:

ممکن است بخواهید مدارک تحصیلی خود را قاب و به دیوار خانه بزنید. اگر بچه دارید حتی می‌توانید با افتخار شواهدی از دستاورد‌های فرزندتان را روی دیوار‌های آپارتمان خود (علاوه بر یخچال) نشان دهید.

۶- هنر‌های نساجی:

ملیله‌ها روی پارچه سنگین چاپ یا نقاشی می‌شوند و اغلب توسط میله تزئینی آویزان می‌شوند را می‌توانید به آپارتمان خود اضافه کنید. انجام ملیله کاری نسبت به انواع دیگر دیوارپوش‌ها دشوارتر است، اما اگر یکی از آن‌ها را پیدا کنید مطمئناً ارزش دردسر را دارد. 

۷- قفسه‌بندی:

می‌توانید قفسه‌بندی را به دیوار‌های آپارتمان خود اضافه کنید. برای نگهداری و نمایش طیف وسیعی از وسایل از کتاب و سی دی گرفته تا شمع و دستگیره از قفسه استفاده کنید. قفسه‌ها به سبک‌های مختلف متناسب با دکوراسیون آپارتمان شما هستند. بعلاوه اگر چندین قفسه به دیوار‌های خود آویزان کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به صورت عمودی بچینید یا آن‌ها را به روش‌های مختلف قرار دهید تا به ترتیب آن‌ها خلاقیت بیشتری ایجاد کند.

۸- موارد نمایش:

می‌توانید از ویترین‌ها برای نمایش هرچه دوست دارید استفاده کنید. کریستال‌های سواروسکی، جعبه‌های ریز، مجسمه‌های چینی، مجموعه گلدان‌های جالب و یادگاری‌های مشابه موارد عالی و زیبا هستند.
 

۹- مجسمه‌ها و سایر کار‌های هنری سه بعدی:

یک کار هنری سه بعدی روی دیوار شما می‌تواند نظر دیگران را جلب کند و به راحتی به عنوان نقطه کانونی یک اتاق عمل کند. جعبه‌های سایه، طرح‌های متالیک، کاشی‌های برجسته و موارد دیگر می‌توانند به خودی خود جالب باشند و همچنین به تزئینات دیواری شما تنوع دهند.

۱۰- پوستر‌ها و چاپ‌ها:

کار‌های هنری می‌توانند گزینه‌گران قیمتی باشند اما گزینه‌های صرفه جویی در هزینه وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها متوسل شوید. انتخاب پوستر یا چاپ متناسب با دکوراسیون یا نمایشگر شخصیت شما روشی عالی برای پر کردن فضای خالی دیوار‌ها است. چه آن‌ها را قاب کنید و چه آن‌ها را آویزان کنید، استفاده از نوار‌های فرمان و سایر راه حل‌های آویز این فرصت را به شما می‌دهد تا بدون ترس از آسیب دیدن تزئین کنید.

۱۱- تابلوهای تزئینی  :

اگر نمی‌خواهید همه کار‌ها را با کاغذ دیواری‌های متحرک انجام دهید تابلو‌های تزئینی دیوار می‌تواند یک گزینه‌ایده آل برای امتحان کردن باشد. 

۱۲- استفاده از گل وگیاه:

افزودن گیاهان و گل‌ها به یک اتاق همیشه زیبا هستند. با این حال به جای قرار دادن گیاهان در قفسه‌ها یا گذاشتن آنها روی زمین سعی کنید از آن‌ها روی دیوار خود استفاده کنید. استفاده از لوله‌های آزمایش کوچک برای ایجاد دیواره تکثیر برای رشد گیاهان جدید تنها چند راه است که می‌توانید انجام دهید.
 

۱۳- استفاده از عکس و قاب عکس:

می‌توانید عکس‌ها، نقاشی‌ها یا چاپ‌ها را به سبک منسجم ترتیب دهید اما این روند دکوراسیون فقط به کار‌های هنری کاغذی محدود نمی‌شود. شما می‌توانید چندین مورد شخصی یا سایر وسایل دکور را به روشی مشابه چیدمان کنید تا جلوه‌ای حداکثری ایجاد کنید.
 

۱۴- از نورپردازی رنگارنگ استفاده کنید:

گاهی اوقات ساده‌ترین‌ایده‌های طراحی شامل دکوراسیون استاندارد خانه نیستند. اگر می‌خواهید حال و هوا را تغییر دهید به سادگی یک تغییر لازم است و نیازی به تجهیزات زیاد و گران قیمت نخواهید داشت.
 

منبع: www.thespruce.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *