1400/09/12

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

۸ فایده خوردن سیب در دوران بارداری

۸ فایده خوردن سیب در دوران بارداری

۸ فایده خوردن سیب در دوران بارداری

سیب سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند:

آن‌ها مملو از ویتأمین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. این به ویژه برای زنان باردار مفید است زیرا سیستم ایمنی بدن شما در هنگام حمل نوزاد آسیب می‌بیند.

سیب می‌تواند به کم خونی کمک کند یا از آن جلوگیری کند:

سیب همچنین حاوی آهن است که یک ماده معدنی ضروری است که خون برای جلوگیری از کم خونی در دوران بارداری به آن نیاز دارد. کم خونی در دوران بارداری یک مشکل نسبتاً رایج است، بنابراین مصرف منظم سیب می‌تواند به افزایش سطح آهن شما (همراه با سایر غذا‌های غنی از آهن) کمک کند.

 

 سیب انرژی شما را افزایش می‌دهد:

از آنجایی که باید مراقب مصرف کافئین خود باشید یافتن جایگزین‌های سالم‌تری مانند سیب می‌تواند در هنگام بروز خستگی بسیار مفید باشد. سیب با افزایش قند خون با ترکیبی از قند‌های ساده بوده و انرژی شما را افزایش می‌دهد.

 

 سیب به هضم غذا کمک می‌کند:

سیب حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است که می‌تواند به هضم کلی و حرکات روده کمک کند. بنابراین اگر با اجابت مزاج دشوار یا گاز اضافی دست و پنجه نرم می‌کنید، سعی کنید غذا‌های غنی از فیبر غذایی مانند سیب بخورید.

سیب به سلامت قلب کمک می‌کند:

سیب همچنین می‌تواند به سوزش سر دل کمک کند و چیزی که بیشتر زنان باردار را آزار می‌دهد (به خصوص در اواخر بارداری). فیبر محلول موجود در سیب همچنین کلسترول  را کاهش می‌دهد و تشکیل پلاک را کند می‌کند.

سیب از دیابت بارداری جلوگیری می‌کند:

سیب به دلیل فیبر و فلاونوئید‌های موجود در آن به ثابت ماندن قند خون شما کمک می‌کند، بنابراین قرار دادن سیب در رژیم غذایی می‌تواند به شما در جلوگیری از ابتلا به دیابت بارداری در دوران بارداری کمک کند.

 

سیب از مشکلات تنفسی و آسمی جلوگیری می‌کند:

سیب همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند به تقویت ریه‌های شما کمک کنند تا بتوانید در دوران بارداری سالم بمانید و از بیماری‌های تنفسی جلوگیری کنید. آن‌ها همچنین می‌توانند ریه‌های کودک شما را تقویت کنند و به او شانس کمتری برای ابتلا به آسم در آینده می‌دهند.

 

سیب احتمال نقایص مادرزادی را کاهش می‌دهد:

احتمالاً شنیده‌اید که مصرف اسید فولیک (یا فولات) در دوران بارداری برای جلوگیری از برخی نقص‌های مادرزادی بسیار مهم است. سیب حاوی فولات بوده و بنابراین خوردن آن به شما کمک می‌کند تا منبع طبیعی برای تقویت فولات در بدن شما باشد.

 

منبع:

blog.allaboutwomenmd.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *