1403/02/06

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا شیر مادر آکنه نوزاد را از بین می‌برد؟

آیا شیر مادر آکنه نوزاد را از بین می‌برد؟

آیا شیر مادر آکنه نوزاد را از بین می‌برد؟

هنگامی که نوزادان تازه متولد می‌شوند ممکن است آکنه در اوایل دو هفته یا بعد از آن وجود داشته باشد. در طول فرآیند بهبودی پوست کودک با اثرات این جوش‌ها تحریک می‌شود. شیر مادر می‌تواند به کاهش این عوارض کمک کند. مطمئن شوید که پنبه آغشته به شیر مادر را به آرامی روی صورت کودک خود بمالید. نوزادان باید پس از تغذیه شیر مادر کمی روی پوست خود بمالند تا التهاب را کاهش داده و شروع به درمان تدریجی آکنه کنند. بهتر است شیر مادر و پنبه خود را با انگشت تمیز بمالید یا ابتدا پوست کودک را آغشته کنید.

 

آیا شیر مادر آکنه را بیشتر می‌کند؟

پوست در معرض استروژن و دی متیل سولفیت قرار می‌گیرد. هورمون‌های مادر در شیر مادر یافت می‌شود. ترکیبی از صابون‌های ساینده و پارچه‌های شستشو بر روی پوست ممکن است باعث شود که مادر آکنه روی آکنه نوزاد را تجربه کند.

چگونه آکنه نوزاد را از بین ببریم؟

 اطمینان حاصل کنید که کودک شما هر روز با آب و صابون ملایم روی صورت خود درمان مناسبی دریافت می‌کند

 صورت کودک خود را برای چند دقیقه خشک کنید

 از لوسیون یا روغن استفاده کنید

 

آیا شیر مادر برای پوست نوزاد مفید است؟

از آنجایی که شیر مادر حاوی اسید پالمتیک بوده یک چربی اشباع شده است که برای تسکین پوست نوزاد عالی بوده و توانایی طبیعی آن برای نرم نگه داشتن پوست آن‌ها باورنکردنی است. علاوه بر این حاوی اسید اولئیک است که به مرطوب کردن پوست کمک می‌کند و علائم پیری را درمان می‌کند.

 

آیا برای درمان آکنه می‌توان از شیر مادر استفاده کرد؟

تشخیص آکنه برای نوزادان تازه متولد شده بسته به زمان تولد مشخص خواهد شد. شیر مادر می‌تواند به تسکین این نوع زخم‌ها کمک کند. شما باید یک تکه پنبه را در شیر مادر آغشته کنید و آن را به آرامی روی یک گلوله پنبه‌ای در شیر مادر قرار دهید و به آرامی روی صورت کودکتان بزنید.

 

شیر مادر چه تأثیری بر تحریک پوست نوزاد دارد؟

واکنش‌های آلرژیک ناشی از اگزما (بثورات قرمز و پوسته پوسته روی پوست) یا مدفوع خونی است (علائم بیماری با علائم دیگر پوشانده می‌شود).

چه قدر زمان می‌برد تا آکنه نوزاد برطرف شود؟

اکثر نوزادان مبتلا به آکنه معمولاً پس از یک تا چهار ماه از مصرف دارو بهتر می‌شوند.

 

آیا شیر مادر باعث بدتر شدن آکنه می‌شود؟

اجازه ندهید تغییرات عادات شیردهی شما را تغییر دهد. آکنه ناشی از شیر مادر تقریباً طی چند روز بهبود می‌یابد. حتی اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض هورمون در شیر مادر باشد این خطری ایجاد نمی‌کند.

 

آیا استفاده از شیر مادر برای پوست من بی‌خطر است؟

شیر مادر علاوه بر توانایی در تولید خواص مرطوب کنندگی طبیعی بسیاری از زخم‌ها و شرایط سطحی از جمله زخم، تحریک و خارش را نیز تسکین می‌دهد.

 

منبع:

mutsy.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *