1403/02/22

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا نوزادان می‌توانند شیر مادر سرد بنوشند؟

آیا نوزادان می‌توانند شیر مادر سرد بنوشند؟

آیا نوزادان می‌توانند شیر مادر سرد بنوشند؟

وقتی نوبت به نوشیدن شیر سرد می‌رسد ممکن است چند نکته را در نظر بگیرید. ابتدا نگهداری شیر در یخچال و اگر نوزادان شما شیر سرد را ترجیح می‌دهد، می‌توانید آن را به او بدهید. با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌توانید شیر را سرد، گرم یا در دمای اتاق به نوزاد بدهید. اکثر نوزادانی که در حال دندان درآوردن هستند با نوشیدن شیر سرد تسکین می‌یابند.

 

آیا نوزادان می‌توانند شیر سرد بخورند؟

نوزاد شما می‌تواند شیر مادر را در دمای اتاق یا کمی سردتر تغذیه کند. لزوماً لازم نیست که گرم باشد. هیچ مدرک پزشکی در مورد مصرف شیر سرد و نوزاد وجود ندارد. از این رو باید در مورد شیر سرد به نوزاد خود با متخصص اطفال صحبت کنید و سپس با توجه به وضعیت سلامتی نوزاد و ترجیح بین شیر سرد و گرم تصمیم بگیرید. شیر نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد تا نوزاد در صورت داغ شدن دهانش دچار سوختگی نشود. قبل از دادن شیر به نوزاد کنترل دمای آن بی‌خطر است. در حالی که گفته می‌شود شیر نباید داغ باشد اما دادن شیر گرم یا سرد به او ایرادی ندارد. اگر نوزاد شما فقط شیر گرم را ترجیح می‌دهد، می‌توانید از گرمکن‌های شیشه‌ای استفاده کنید که برای تغذیه با شیشه شیر یا شیر دوشیده شده استفاده می‌کنند.

مزایای دادن شیر مادر سرد یا شیر خشک به نوزاد در چیست؟

تغذیه نوزاد با شیر سرد آسانتر است زیرا حرارت دادن شیر در دمای پایین زمان بیشتری می‌برد.

تغذیه با شیر سرد به از بین بردن خطر گرم شدن بیش از حد شیر کمک می‌کند که برای نوزاد خوب نیست، زیرا ممکن است منجر به ایجاد تاول در دهان شود.

اگر نوزاد به نوشیدن شیر سرد عادت داشته باشد می‌توانید مستقیماً شیر دوشیده- بدهید و نگران گرم کردن شیر نباشید.

 

معایب دادن شیر مادر سرد یا شیر خشک به نوزاد در چیست؟

اگر نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند به طور منظم شیر گرم بنوشند ممکن – است در مواقع اضطراری از نوشیدن شیر از شیشه‌های سرد خودداری کنند.

دادن شیر سرد به نوزاد نارس ممکن است انتخاب خوبی نباشد. قبل از دادن شیر به – کودک باید آن را گرم کنید.

گاهی اوقات ممکن است مخلوط کردن یک بطری شیر سرد به درستی دشوار باشد زیرا – چربی شروع به جدا شدن می‌کند.

 

آیا نوزاد می‌تواند شیر سرد بنوشد و به وزن مطلوب برسد؟

شیر نمی‌تواند تنها عاملی باشد که به افزایش وزن نوزاد شما کمک می‌کند. همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد شیر سرد می‌تواند باعث افزایش وزن شود. با این حال، افزایش مقدار خوراک ممکن است به یک نوزاد نارس کمک کند زیرا بدن را تغذیه می‌کند و چربی را افزایش می‌دهد.

آیا نوزادان هنگام سرماخوردگی می‌توانند شیر سرد بخورند؟

در حالی که هیچ شواهدی مبنی بر عوارض جانبی نوشیدن شیر سرد در هنگام سرماخوردگی وجود ندارد، اگر نوزاد سرماخورده یا هر گونه نگرانی دیگر برای سلامتی دارد باید از دادن هر نوع سردی به آن‌ها خودداری کنید زیرا ممکن است گلو را تحریک کند.

 

آیا نوزادان می‌توانند در نیمه شب شیر سرد بخورند؟

هر چیز سردی به خوبی هیدراته نمی‌شود و ممکن است در نیمه شب مشکلات گوارشی ایجاد کند و خواب را دشوار کند. بنابراین در حالی که هیچ مشخصاتی در مورد ننوشیدن شیر سرد در نیمه شب وجود ندارد برای هضم بهتر نوشیدن شیر گرم‌تر معقول است.

 

آیا شیر سرد می‌تواند باعث یبوست در نوزادان شود؟

در حالی که گرم کردن بیش از حد شیر سالم نیست، شیر گرم تا خنک برای نوزاد ترجیحا بهترین است. می‌توانید به کودک شیر سرد، گرم یا با دمای اتاق بدهید. از آنجایی که شیر مادر مستقیماً از سینه ترشح می‌شود دمای شیر معمولاً با دمای اتاق یکسان است.

 

منبع:

www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *