1403/02/04

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

از کودکی آنها را برای کشف‌های بزرگ آماده کنید

از کودکی آنها را برای کشف‌های بزرگ آماده کنید

از کودکی آنها را برای کشف‌های بزرگ آماده کنید

 چگونه کنجکاوی کودکان را در جهت صحیحی هدایت کنیم؟

­

کودکان، بسیاری از مسائل اساسی زندگی‌شان را در سنین خردسالی می‌آموزند. آنها حرکت می‌کنند، کنجکاوی می‌کنند، خرابکاری می‌کنند تا بتوانند کشف کنند و یاد بگیرند.

این کشف‌های به ظاهر ساده از نگاه ما و در واقع بسیار مهم از نگاه آنها در شکل‌گیری شخصیت و جوهره‌ی کودکان تاثیرگذار است. کودکان در این سن و سال ترکیبی از یک علامت تعجب و یک علامت سوال هستند که می‌خواهند از همه چیز سر دربیاورند. از جنبیدن یک حشره گرفته تا صداهای مختلفی که در اطرافشان می‌شنوند برایشان جذاب است و تمام این اتفاقات را به سرعت در حافظه خود ذخیره می‌کنند.

کودکان تا قبل از اینکه به زبان بیایند اغلب با پدیده‌های اطرافشان کلنجار می‌روند و سعی می‌کنند با کمک حواس پنج‌گانه‌شان آن را درک کنند و از وقتی که حرف زدن می‌آموزند ممکن است با سوالات پی در پی‌ والدین را کلافه کنند.

درست است که خیلی از کارها و رفتارهای کودکان باعث کلافگی والدین می‌شود اما کارشناسان معتقدند با همراهی کردن کودکان در فرایند کشف و شهودهایشان می‌توانیم از این که راه طبیعی بزرگ شدن را طی می‌کنند لذت ببریم. بنابراین نه تنها نباید مانعی سر راه این کشف‌ها قرار دهیم بلکه باید موانع را از سر راه کودکان برداریم و راه را برای انجام کشف‌های بزرگ فراهم کنیم.

 

کریستف کلمب اگر حرکت نمی‌کرد و یک جا ثابت می‌ماند هرگز موفق به کشف قاره‌ای دیگر نمی‌شد. نیوتن اگر مسائل اطرافش را جور دیگری نمی‌دید هرگز موفق به کشف جاذبه نمی‌شد. برادران رایت اگر شجاعت نداشتند هرگز رویای دیرینه‌ی انسان مبنی بر پرواز کردن عملی نمی‌شد.
بنابراین یک کاشف ابتدا نیازمند حرکت است. این حرکت باید شجاعت و کنجکاوی را نیز به همراه داشته باشد که همه‌ی این موارد به طور طبیعی و غریزی در انسان وجود دارند اما به مرور ممکن است بر اثر عوامل مختلف هرکدام از آنها عقب‌نشینی کند و شخصیتی متفاوت از آنچه باید را شکل دهد. اما از آنجایی که کودکان از بدو تولد تا سن ۳ سالگی بیشتر از روی غریزه عمل می‌کنند، بدون اینکه بخواهیم هرکدام از این عوامل را درون آنها فعال کنیم، خود به خود بعنوان یک رفتار طبیعی از آنها سر خواهد زد. شجاع کسی است که نمی‌ترسد، اما کسی هم که مفهوم ترس را هنوز یاد نگرفته رفتارهای شجاعانه انجام می‌دهد و بی‌پروایی لازم برای انجام یک کشف را خواهد داشت. کودکی که سیر باشد،  خواب‌آلود نباشد و در کل شرایط راحت و آرامی داشته باشد، مدام در حال حرکت و کنجکاوی است و این خود منجر به کشف‌های‌ بسیاری می‌شود. اما وظایف والدین در این مسیر اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چرا که آنها علاوه بر کنترل این خصوصیات ذاتی، می‌بایست آنها را در مسیر درست هدایت کنند و یا حتی در برخی از موارد این حرکت‌ها را تسهیل کنند.

یکی از مسایلی که برای حرکت و راحتی کودک بسیار اهمیت دارد پوشش کودک و از آن مهم‌تر پوشکی است که به تن دارد. امروزه برندها با تولید نسل جدیدی از پوشک‌ها این امکان را ایجاد کرده‌اند تا کودکان آزادی عمل بیشتری نسبت به پوشک‌های قدیمی‌تر داشته باشند و همین آزادی عمل باعث می‌شود تا بتوانند راحت‌تر کشف کنند.

عواملی مانند حساسیت به مواد به کاربرده شده در یک نوع پوشک، کیفیت مواد مصرفی یا عدم کارایی مناسب می‌تواند برای والدین در انتخاب یک برند پوشک تاثیرگذار باشد. در این بین برند مولفیکس با ارائه‌ی محصول جدید ۳D تمام ویژگی‌های لازم را برای جلب رضایت والدین درنظر گرفته است.

* مولفیکس نوزادی

مولفیکس نوزادی در دو سایز مختلف دارای دو ویژگی بسیار مهم است:

داشتن انحنای بند ناف که باعث می‌شود نوزادان هنگام پوشیدن پوشک اذیت نشوند و همچنین نشانگر تعویض روی پوشک که به عنوان یک ویژگی منحصر به فرد، والدین را نسبت به تعویض به موقع پوشک آگاه می‌کند تا هم خیال والدین راحت باشد هم نوزادان در آرامش بیشتری باشند.

* مولفیکس ۳D

مولفیکس ۳D کودکان نیز دارای خصوصیات ویژه‌ای است:

  مولفیکس ۳D علاوه بر دارا بودن نشانگر تعویض، با قدرت جذب بالا، بیشتر از پوشک‌های دیگر باعث می‌شود تا کودک آزادانه به حرکت و کنجکاوی بپردازد. علاوه بر آن مولفیکس جدید با داشتن نوارهای کشسان در قسمت کمر و اضافه نمودن نوارهای کشسان جانبی در قسمت پاها، باعث می‌شود که پوشک با آناتومی کودک سازگار و فرم آن با فرم بدن کودک یکسان شود. این امر باعث عدم افتادگی پوشک می‌شود و در نتیجه حرکت و افت و خیز کودک را دچار مشکل نمی‌کند. وجود عصاره‌های بابونه و آلوئه ورا در مواد داخل پوشک باعث می‌شود تا هم بوی محتویات پوشک خیلی آزاردهنده نباشد و هم با آب‌رسانی مناسب، رطوبت پوست کودک درحد مناسبی حفظ شود. همچنین دستمال مرطوبی که روی هر بسته پوشک مولفیکس چسبانده شده است به عنوان انتخابی هوشمندانه‌ به مادران هنگام تعویض پوشک ( به خصوص در شرایطی که امکان شست‌و‌شو وجود ندارد) بسیار کمک می‌کند.  

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *