نیکو/ شاخه های گل طبیعی یکی از بهترین راه ها برای طراوت دادن به منزل شما است. اما معمولا همه ما در نگهداری این گل های زیبا اشتباهاتی مرتکب می شویم که قدرت آنها و در نتیجه عمر آنها را نیز کاهش می دهد.
برای اینکه دیگر مرتکب چنین اشتباهاتی نشویم بهتر است کارهای زیر را تکرار نکنیم.
۱.چندین رنگ گل انتخاب می کنیم. همه ما عاشق رنگ و خلاقیت و .. هستیم اما اگر به توانایی خود برای چیدن گل ها در گلدان و هماهنگ کردن آنها اطمینان ندارید بهتر است به جای انتخاب چندین رنگ یک رنگ انتخاب کنید.
۲.به محض ورود به خانه گل ها را داخل آب قرار نمی دهید. گل موجود آسیب پذیری است و نمی توانید مثلا بعد از جواب دادن به ایمیل هایتان بروید سراغ آنها تا داخل آب بگذاریدشان.
۳.ساقه های گل را صاف می برید. برای اینکه گل سطح بیشتری برای دریافت آب داشته باشد، بهتر است سافه آنها را با زاویه ای تند ببرید تا مساحت بیشتری از ساقه با آب تماس داشته باشد.
۴.ساقه ها را خیلی بلند یا کوتاه می برید. به طور استاندارد گلدان باید دو سوم ارتفاع شاخه های گل را در بر بگیرد.
۵.فراموش می کنید برگ های اضافی را جدا کنید. برگ یا هر قسمت اضافی از ساقه نباید داخل آب گلدان قرار بگیرد چون باعث به وجود آمدن باکتری می شود.
۶.از پاکت حاوی غذای گل استفاده نمی کنید. این پاکت به دلیلی کنار گل گذاشته شده است باید حتما از آن استفاده کنید.
۷.گلدان خود را در محیط آفتابی قرار می دهید. حرارت و نور مستقیم و تند آفتاب برای گل مضر است.
۸.همین که گل را داخل آب گلدان قرار دادید دیگر آن را فراموش می کنید. باید هر روز یا یک روز در میان ساقه های گل را دوباره ببرید و آب را عوض کنید.