1403/02/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

انواع لبخند نوزادان

انواع لبخند نوزادان

انواع لبخند نوزادان


نوزادان ممکن است انواع مختلفی از لبخند را نشان دهند که به معنی اتفاقات مختلف است. لبخند نوزادان در حال خواب می‌تواند به علت موارد زیر باشد:

– لبخند اجتماعی:
انتظار می‌رود کودکان در سال‌های اولیه زندگی دچار تغییرات احساسی زیادی شوند. آنها ممکن است حساس‌تر، هوشیارتر و درگیر مکالمه با دیگران باشند. به عنوان پاسخی برای توجه کودکان ۳ تا ۴ ماهه بیشتر لبخند اجتماعی می‌زنند. لبخند اجتماعی کودک توسعه یافته یک نقطه عطف مهم در پیشرفت است. کودکانی که احساسات اجتماعی نشان می‌دهند می‌توانند به این معنا باشد که مغز آنها در حال رشد است و مهارت‌های ارتباطی به جلو حرکت می‌کند. 
 

– لبخند بازتابنده:

می‌بینید که نوزاد ممکن است در طول چند روز اول لبخندی غیرعادی در خواب نشان دهد. در حقیقت هنگامی که بارداری در هفته ۲۵ تا ۲۷ رخ می‌دهد و جنین در شکم مادر است لبخند واکنشی ایجاد می‌شود.

– لبخند پاسخگو:

یک لبخند ممکن است در حدود ۶ تا ۸ هفته زایمان ظاهر شود. هنگام خواب لبخندهای حساس تجربیات حسی کودک یا چیزهایی است که مانند صداهای آشنا احساس می‌کند نوازش می‌کند. لبخند زدن پاسخگو واکنش‌های اجتماعی نیست، اما مکالمه‌ای است که به ذهن کودک می‌آید.
 

– افکار کلیدی:

کودک هنگام خواب نمی‌خندد اما کودک از نظر عاطفی و جسمی در حال رشد است و این یک علامت مهم است. برای مادران مهم بوده که درک کنند که نوزادان مختلف ممکن است مراحل یادگیری و اهداف رشد متفاوتی داشته باشند. 

منبع: www.momnewsdaily.com
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *