1403/02/08

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت نفس نوزاد بوی شیر ترش می‌دهد؟

به چه علت نفس نوزاد بوی شیر ترش می‌دهد؟

به چه علت نفس نوزاد بوی شیر ترش می‌دهد؟

هر تغییری در سلامتی و وضعیت کودک شما باید در حوزه فرزندپروری در اولویت باشد. اگرچه نوزادان سعی می‌کنند ناراحتی‌ها یا درد‌های خود را از طریق گریه و فریاد بیان کنند اما ممکن است نتوانند جزئیات جزئی مانند بوی بد دهان را توضیح دهند. در نتیجه توجه به تغییرات ناگهانی ضروری است. بوی بد دهان منبع بزرگی از خجالت برای بزرگسالان است و شما می‌توانید برای خلاص شدن از شر آن تلاش کنید. بنابراین اگر به این فکر می‌کنید که وقتی نفس نوزاد بوی شیر ترش می‌دهد چه کار کنید در اینجا چند درمان ساده وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید.

 

وقتی نفس نوزاد بوی شیر ترش می‌دهد چه باید کرد؟

بوی بد دهان نوزاد می‌تواند نشان دهنده وضعیت سلامتی او باشد و حتی می‌تواند نشانه‌ای از اشتباه جدی باشد. یکی از دلایل رایج بوی بد دهان این است که باکتری در دهان کودک شما واکنشی به ذرات غذایی است که برای مدتی حتی در نزدیکی لوزه‌ها وجود داشته است. اگر اخیراً چیزی بدبو خورده باشد ممکن است دهان کودک شما نیز بو بدهد. نشانه‌های معمولی که نشان می‌دهد کودک شما از رفلاکس اسید رنج می‌برد عبارتند از بی‌اشتهایی، خفگی یا تهوع هنگام شیر خوردن، استفراغ، گیجی و سوزش سر دل. اگر کودک شما از قبل دندان دارد بوی بد دهان می‌تواند ناشی از حفره‌ها، آبسه‌ها و تجمع جرم باشد. بهداشت نامناسب دندان و اجسام خارجی در داخل دهان کودک شما نیز می‌تواند علت بوی بد دهان باشد. مورد دوم در درجه اول زمانی اتفاق می‌افتد که یک تکه غذا در حفره بینی گیر می‌کند. برای رفع این مشکل از نوشیدن آب کافی و بهداشت دهان و دندان کودک خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این ممکن است سعی کنید بینی فرزندتان را پاک کنید تا از شر انسداد خلاص شوید. اگر وضعیت بهبود نیافت همیشه با یک متخصص اطفال مشورت کنید. چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای تغییر آن انجام دهید که عبارتند از:

 بعد از هر بار شیر خوردن دهان کودک را پاک کنید. می‌توانید این کار را با یک پارچه نرم و گرم انجام دهید و در عین حال مطمئن شوید که کل زبان و ناحیه لثه را می‌پوشانید.

باید مطمئن شوید که بلافاصله پس از خوردن غذا دهان خود را با آب گرم شستشو دهید. توجه داشته باشید که ضروری است قبل از دادن غذا‌های جامد به کودک خود با یک متخصص سلامت مشورت کنید.

مقداری خمیر دندان کودک و یک مسواک نرم در دسترس داشته باشید. در حالت‌ایده‌آل باید مطمئن شوید که کودک شما بعد از هر وعده غذایی دندان‌های خود را تمیز می‌کند.

اگر تمام این درمان‌ها را امتحان کردید و نفس وحشتناک شیر ترش همچنان ادامه داشت ممکن است زمان آن رسیده باشد که کودک خود را نزد پزشک ببرید. پزشک می‌تواند تشخیص دهد که آیا یک بیماری زمینه‌ای جدی باعث این امر شده است یا خیر و راه حل پزشکی ارائه دهد.

چه زمانی کودکان نوپا باید از خمیر دندان استفاده کنند؟

ترجیحاً در ۱۸ ماهگی بهتر است با مقادیر کم خمیردندان کم فلوراید شروع کنید. همچنین اگر کودک شما نمی‌تواند تف کند بهتر است از خمیر دندان بزرگسالان استفاده نکنید. در حالی که قانون سختی برای زمانی که کودکان نوپا باید به خمیر دندان حاوی فلوراید روی بیاورند وجود ندارد و متخصصان اطفال توصیه می‌کنند خمیردندان را در سن۶ سالگی تغییر دهند.

نتیجه‌گیری:

برخی از والدین ممکن است متوجه تغییر بوی کودک خود شوند. به عنوان مثال بوی سرکه می‌تواند نشانه دندان درآوردن کودک باشد. با این حال برای تعیین علت اصلی بوی بد دهان بهتر است موارد دیگر را بررسی کنید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *