1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

به چه علت نوزادان تازه متولد شده تنها در آغوش می‌خوابند؟

به چه علت نوزادان تازه متولد شده تنها در آغوش می‌خوابند؟

به چه علت نوزادان تازه متولد شده تنها در آغوش می‌خوابند؟

برخی از نوزادان دوست دارند گاهی اوقات بخوابند و برخی دیگر اصلاً بدون در آغوش گرفتن نمی‌خوابند. در آغوش گرفتن توسط مادر احساسی مشابه احساس درون رحم ایجاد می‌کند. کودک می‌تواند ضربان قلب شما و عطر آشنا را احساس کند. با این حال نگه داشتن نوزاد در آغوش برای خواب ممکن است همیشه امکان‌پذیر نباشد و حتی ممکن است ناامن باشد. ممکن است چندین دلیل وجود داشته باشد که کودک شما در مقابل خوابیدن خود مقاومت می‌کند از جمله:

رفلکس مورو (رفلکس هشیاری):

زمانی اتفاق می‌افتد که کودک با صدای بلند یا حرکت در هنگام خواب عمیق دچار وحشت شود. باعث می‌شود که هنگام گریه دست یا پا‌های خود را دراز کنند و سر خود را به عقب پرتاب کنند. در حالی که کودک را در گهواره خود قرار می‌دهید یک حرکت ناخودآگاه یا نادرست ممکن است رفلکس را تشدید کند و کودک مجد نیاز به آغوش شما داسته باشد.

بد اخلاقی و بد خوابی:

آن‌ها ممکن است در آغوش شما بخوابند و هنگامی که می‌خواهید آن‌ها را در گهواره خود قرار دهید باعث ناراحتی آن‌ها شود.

 عادت:

اگر کودک شما از بدو تولد عادت به خوابیدن در آغوش شما داشته است این ارتباط خواب ممکن است باعث شود که او در برابر تنها خوابیدن مقاومت کند.

اضطراب جدایی:

اضطراب جدایی معمولاً در نوزادان بین شش ماه تا سه سال دیده می‌شود. این امر باعث می‌شود که نوزادان هنگام جدا شدن از والدین یا مراقبان خود مضطرب شوند.

 

چگونه نوزاد خود را بدون در آغوش گرفتن بخوابانیم؟

 نوزاد خود را قنداق کنید:

قنداق کردن تمرینی است که کودک خود را در یک پتو می‌پیچید و بهترین راه برای مبارزه با رفلکس مورو است. این شبیه محیط دنج داخل رحم است و در نتیجه به آرامش کودک و بهبود خواب خوب کمک می‌کند.

بوی خود را نزدیک نوزاد نگه دارید:

قبل از قنداق کردن نوزاد پتوی قنداق را در تماس نزدیک قرار دهید تا عطر شما را بگیرد. بوی ماندگار شما روی پتو ممکن است به کودک شما کمک کند تا بهتر بخوابد.

 استفاده از نویز سفید:

نویز سفید فرکانس‌های مختلف صدا را ترکیب می‌کند تا به کاهش تأثیر صدا‌های بلند در محیط اطراف کمک کند. معرفی صدای سفید با دستگاه نویز سفید در حالی که کودک خواب است به جلوگیری از بیدار شدن او به دلیل صدا‌های اطراف یا رفلکس مورو کمک می‌کند.

قبل از زمین گذاشتن کودک خود را در آغوش بگیرید:

قبل از خواباندن کودک او را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آغوش بگیرید یا تا زمانی که خواب آلود شود. سپس قبل از اینکه بخوابد در گهواره قرار دهید.

کودک را بدون بغل کردن آرام کنید:

اگر کودک شما بعد از اینکه آن‌ها را در گهواره خود قرار دادید بداخلاق می‌شود از بلند کردن آن‌ها فوراً خودداری کنید. در عوض با صحبت کردن با صدای آرام با آن‌ها، دست زدن به آن‌ها، مالیدن شکم یا سرشان و اطمینان دادن به آن‌ها آرامشان کنید.

به کودک پستانک دهید:

دادن پستانک به نوزاد او را آرام نگه می‌دارد و احتمال SIDS را کاهش می‌دهد.

 

نتیجه‌گیری:

نوزادان تازه متولد شده ترجیح می‌دهند تا جایی که ممکن است با مادر خود در تماس باشند و در آغوش بنشینند زیرا این کار از محیط رحم تقلید می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند آرام بمانند. بنابراین آن‌ها ممکن است برای سازگاری با محیط جدید خود وقت بگذارند که کاملاً خوب است.

 

منبع:

www.momjunction.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *