1403/02/29

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

درمان طبیعی اگزمای نوزادان

درمان طبیعی اگزمای نوزادان

درمان طبیعی اگزمای نوزادان

اگزما به عنوان پوست‌های خشک، خارش دار، تغییر رنگ و ملتهب ایجاد می‌شود اما در واقع ۷ نوع مختلف اگزما وجود دارد. اگر مشکوک به اگزما هستید مهم است که با پزشک و متخصص پوست خود صحبت کنید تا نوع خاصی از اگزمای کودک شما را شناسایی کند تا بتوانید آن را به درستی درمان کنید.

 

چگونه اگزمای نوزادان را درمان کنیم؟

قبل از هر چیز مهم است که توصیه‌های پزشک خود را برای درمان اگزمای نوزاد با دارو رعایت کنید زیرا می‌تواند به بهبود اگزما کمک کند. انواع خاصی از دارو‌ها وجود دارند که می‌توانند به کودک شما در درمان اگزما کمک کنند. روش‌های زیر برای درمان اگزمای نوزاد شما مفید است:

روغن نارگیل:

یک یا دو بار در روز از روغن نارگیل را روی پوست مرطوب استفاده کنید. روغن نارگیل در مقایسه با روغن بچه در درمان اگزما مؤثرتر است.

روغن آفتابگردان:

قبل از استفاده برای نوزاد با پزشک مشورت کنید. روغن دانه آفتابگردان بکر دارای خواص ضد التهابی برای کمک به تسکین خارش و التهاب پوست اگزما است و می‌تواند آبرسانی پوست را بهبود بخشد و یکپارچگی سد طبیعی پوست را حفظ کند.

ماساژ:

ماساژ ممکن است کمک کند اما مهم است که هیچ ناحیه آسیب دیده را تحریک نکنید.

مرطوب‌کننده:

استفاده از مرطوب‌کننده یک راه سریع و آسان برای به حداقل رساندن بروز اگزما است.

 

چگونه اگزمای کودک خود را درمان کنیم؟

حمام کردن و مرطوب کردن صحیح نوزاد دو راه طبیعی کلیدی برای درمان اگزمای کودک شما هستند. همچنین برای درمان اگزمای کودک می‌توانید از روش‌های زیر نیز استفاده کنید:

۱. هنگام حمام کردن کودک فقط از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ می‌تواند اگزما را تحریک کند

۲. از صابون استفاده نکنید زیرا بسیاری از صابون‌ها معطر هستند یا حاوی مواد خشن هستند

۳. یک پاک‌کننده بدون عطر انتخاب کنید

۴. پوست کودک خود را مالش ندهید

۵. از روغن حمام استفاده نکنید

۶-از شستن مستقیم پوستی که دارای اگزما است خودداری کنید

 

چگونه بعد از حمام به پوست کودک کرم بزنیم؟

هر کرم پوستی را ظرف ۳ دقیقه پس از خروج کودک از حمام به بدنش بمالید. این به این دلیل است که اگزما باعث ایجاد ترک‌های کوچک در پوست می‌شود که باعث می‌شود پوست به سرعت خشک شود و باعث خارش و ناراحتی شود. پوست مبتلا به اگزما به خصوص در شرایط رطوبت کم هنگامی که به سرعت خشک می‌شود ترک می‌خورد. بنابراین استفاده از مرطوب‌کننده برای کاهش سرعت خشک شدن پوست مرطوب به ویژه در زمستان که رطوبت هوا کمتر بوده مهم است. روتین مراقبت از پوست شما پس از حمام کودک باید به شکل زیر باشد:

  • به آرامی پوست کودک خود را با حوله خشک کنید
  • از هر داروی پوستی تجویز شده استفاده کنید

چگونه اگزمای کودک خود را کنترل کنیم؟

یکی از راه‌های طبیعی برای کمک به درمان اگزمای کودک این است که سعی کنید محرک‌های خاص کودکتان را شناسایی کنید. می‌توانید این کار را با نگه‌داشتن دفترچه یادداشتهایی در تلفن خود درباره محیط، رژیم غذایی و دارو‌ها، همراه با علائم اگزما در تلفن خود انجام دهید تا ببینید که آیا می‌توانید عواملی را که به نظر می‌رسد منجر به شعله‌ور شدن نوزاد می‌شوند شناسایی کنید. محرک‌های رایج برای اگزما عبارتند از:

  • فشار
  • عرق
  • هوای خشک

نتیجه‌گیری:

مهم است توجه داشته باشید که هم علائم و هم محرک‌های اگزما می‌توانند با بزرگتر شدن کودک شما تغییر کنند بنابراین باید همچنان کودک خود را تحت نظر داشته باشید و با یک متخصص پوست برای کنترل اگزما با رشد کودکتان مشورت کنید.

منبع:

mom.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *