1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

لباس بارداری؛ هفت موردی که باید بخرید

لباس بارداری؛ هفت موردی که باید بخرید

لباس بارداری؛ هفت موردی که باید بخرید

لباس بارداری و انتخاب آن نیاز به هزینه زیادی ندارد؛ کافی است بعضی از راهکارهای ساده را بلد باشید و ضروری‌ترین مواردی را که باید در فهرست خریدتان قرار دهید، بشناسید. در این مقاله به شما هفت لباسی را معرفی می‌کنیم که تهیه کردنشان بسیار مهم است؛ طوری که حتی می‌توانید از بقیه فهرستتان صرف‌نظر کنید.

۱. لباس بارداری؛ خرید شکم‌بند

خرید شکم‌بند بارداری به‌خصوص برای هفته بیستم بارداری به بعد که شکم به بزرگ‌ترین حد خودش می‌رسد و حمل بچه کار سختی می‌شود، ایده خوبی است. هنگام خرید این مورد از لیست خریدهای لباس بارداری به نکات زیر دقت داشته باشید:

  • استفاده از شکم‌بند بارداری تنها در صورتی مجاز است که پزشک متخصص زایمانتان به شما اجازه پوشیدن آن را داده باشد.
  • شکم‌بند به‌هیچ‌وجه نباید روی شکم و جنین فشاری وارد کند یا باعث ایجاد گرمای بیشتر شود.
  • سعی کنید بستن شکم‌بند را به سه الی چهار ساعت در روز محدود کنید. استفاده بیشتر از آن می‌تواند باعث عادت کردن بدنتان شود؛ البته در این مورد تجربه خانم‌های باردار از استفاده از شکم‌بند متفاوت است.

 

استفاده از شکم بند بارداری

۲. پیراهن یکسره گشاد به عنوان لباس بارداری

خرید یک پیراهن گشاد و راحت را در صدر لیست خرید لباس بارداری قرار دهید و برای خودتان استایل شیکی بسازید؛ چه در مهمانی‌های خودمانی و چه در منزل. بهتر است قد پیراهن کمی زیر زانویتان قرار بگیرد تا با بزرگ شدن شکم، دامن آن خیلی بالا نرود. می‌توانید این پیراهن را با یک ساق شلواری راحت ست کنید یا روی آن یک ژاکت راحت و سبک بپوشید. اگر هم بارداری‌تان در روزهای گرم سال افتاده پوشیدنش به‌تنهایی کافی است.

۳. تی‌شرت ساده و آزاد

یکی دیگر از مواردی که باید در لیست خرید لباس بارداری قرار دهید، تی‌شرت است. بهتر است خرید یک تی‌شرت سفید آزاد، یک تی‌شرت توسی و یک تی‌شرت راه‌راه رنگی را با توجه به قواعد پوشیدن لباس راه راه خریداری کنید. دلیل اینکه خرید تی‌شرت سفید و توسی را پیشنهاد می‌کنیم این است که این رنگ‌ها خنثی هستند و قابلیت ست شدن با تعداد زیادی از رنگ‌های دیگر را دارند. درصورتی‌که سفید و توسی موردعلاقه‌تان نیستند، می‌توانید سراغ سایر رنگ‌هایی بروید که با پوشیدنشان احساس آرامش بیشتری پیدا می‌کنید. بهتر است جنس تی‌شرت تمام نخ باشد و در آن احساس راحتی کنید.
نکته مهم: ازآنجایی‌که سایز شکمتان روز به روز بیشتر می‌شود، خوب است به فرم یقه دقت داشته باشید و سراغ تی‌شرت‌های یقه‌هفت بسته یا باز بروید. پوشیدن یقه‌گرد بسته، استایلتان را چندان جذاب نخواهد کرد.

تی شرت ازاد و گشاد برای دوران بارداری

۴. کفش راحتی برای بارداری

عضو ششم لیست خرید بارداری، کفش راحتی است. پاهای ورم کرده یکی از رایج‌ترین اتفاقات دوران بارداری است. برای اینکه بتوانید از پس این پاها بربیایید، لازم است یک جفت کفش راحتی بدون پاشنه تهیه کنید که ترجیحاً طبی باشد و نیم الی یک سایز بزرگ‌تر از سایز خودتان. بهتر است در انتخاب مدل کفش بارداری دقت داشته باشید، چون معمولاً تغییر سایز پاها دائمی است و ممکن است مجبور شوید بعد از بارداری هم همان کفش‌ها را بپوشید؛ پس سراغ مدل زیبایی بروید.

۵. از شلوار غافل نشوید

شاید هنوز هم بتوانید در هفته دهم بارداری شلوار جین همیشگی‌تان را بپوشید؛ اما معمولاً بعدازاین هفته کم‌کم تغییر شکمتان مشخص می‌شود. اگر می‌توانید برای خرید شلوار جین بارداری هزینه کنید؛ اما اگر امکانش را ندارید از روش‌های تبدیل شلوار به شلوار بارداری استفاده کنید که با کمترین هزینه، برایتان شلوارهای راحتی فراهم می‌آورد.

شلوار بارداری

۶. انتخاب لباس زیر بارداری

یکی از اساسی‌ترین موارد فهرست خرید لباس بارداری، لباس زیر است. سینه‌ها در این دوران بزرگ می‌شوند؛ بنابراین نیاز به سوتین بزرگ‌تری پیدا خواهید کرد. به همین دلیل بهتر است سراغ سوتین‌های بدون فنری بروید که قابلیت کش آمدن داشته باشند. برای تغییر سایز سوتین‌های قبلی‌تان هم می‌توانید از قزن استفاده کنید. خرید سوتین‌هایی با کاپ‌های بزرگ‌تر هم به شما توصیه می‌شود. به خاطر داشته باشید قبل از خرید حتماً راهنمای خرید لباس زیر بارداری را مطالعه کنید.

۷. کتی با زیپ مخصوص در بارداری

بارداری‌هایی که از هفته یازدهم به بعد آن‌ها در پاییز و زمستان قرار می‌گیرد، به یک خرید اضافه نیاز دارند و آن پالتوی گرمی است که زیپ آن از روی ران‌ها شروع شود، نه از روی شکم. دلیل این توصیه این است که اگر زیپ بالاتر از ران‌ها قرار داشته باشد، احتمال اینکه با بزرگ‌تر شدن شکم بخش پایین کت از هم باز شود و بد بایستد، وجود دارد. اگر بستن زیپ و دکمه برایتان سخت است، از پانچو یا پالتوی جلو بازی کمک بگیرید که زیر آن یک پلیور آزاد و بلند پوشیده‌اید.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *