زیبامون/ لباس هندی، بخشی از تاریخ و فرهنگ هند هست که در طول سالین طولانی همچنان اصالت خودش رو حفظ کرده و در همه جای دنیا شناخته شده و معروف هست. لباس زنانه و دخترانه در هند ویژگی‌های خاصی داره و به دلیل همین خاص بودن، ظرافت، رنگ و طراحی ویژه‌ای که داره، جز لباس‌های متفاوت و خاص دسته بندی میشه.
با گذشت زمان، تاثیرات خارجی مثل تجارت از طریق راه ابریشم، استعمار انگلیس و همگن سازی از غرب، باعث شد تا استفاده از لباس سنتی و اصیل هندی کمتر بشه اما با این وجود، مردمان هندوستان، به سنت و فرهنگ قدیمی خودشون پایبند هستن و مراسمات سنتی و مذهبی در این کشور با لباس و پوشش سنتی انجام میگیره و همین موضوع جذابیت فرهنگ و پوشش هند رو چندین برابر کرده است.
در ادامه همراه باشید، نمونه های مختلفی از لباس مجلسی هندی زنانه و دخترانه با طراحی شیک و جدید رو ببینید و با برخی از ویژگی‌های لباس هندی زنانه بیشتر آشنا بشید.

لباس هندی زنانه چه ویژگی‌هایی دارد؟
زنان هندی معمولا از لباس‌هایی ساده، پوشیده و رنگارنگ استفاده می‌کنند و بسیار مراقب هستند تا پوست بدن آنها خیلی در معرض دید قرار نگیره. از جمله ویژگی‌های لباس زنان در هند میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱. ساری (Sari یا Saree) در لباس هندی زنانه
معروف‌ترین بخش از لباس زنانه هندی، ساری کلاسیک و رنگارنگ هست. اگرچه ساری شبیه به لباس دیده میشه اما در واقع یک پارچه بلند و بدون دوخت خاصی هست که با روش مخصوص به دور بدن زنان پیچیده می‌شود. معمولا پیچیدن ساری از دور کمر شروع میشه و در دور شانه به پایان میرسه و قسمت میانی بدن رو به طور کامل پوشش میده. 
در هر منطقه از هند، ساری به یک روش خاص بسته میشه و معمولا در مناسبتهای خاص مثل عروسی و جشن مورد استفاده قرار میگیره و معمولا شامل رنگهای روشن، قرمز و صورتی هست.

۲. لِهِنگا چولی (Lehenga Choli)
لهنگا یا گاگرا چولی یکی از لباسهای زیبا و فاخر زنان هندی هست که معمولا در مهمانی‌ها و مراسمات مهم و رسمی کاربرد داره و به عنوان لباس عروس هندی هم مورد استفاده قرار میگیره. این لباس زنانه هندی، شامل یک دامن بلند و کلوش هست که با یک لباس یا تاپ نیم تنه کامل میشه و معمولا دارای رنگهای شاد و جذاب مثل قرمز، صورتی، نارنجی، زرد و غیره هست که با جزئیات ظریف طلایی رنگ، جذابیت بیشتری پیدا میکنه.

 

۳. شلوار یا سلوار کمیز ( Salwaar Kameez)
این مدل لباس، یکی از پوشش‌های راحت و معمولی برای زنان هست و در کشمیر و پنجاب هند، کاربرد خیلی زیادی داره و جز لباس‌های سنتی هندی زنانه محسوب میشه. این لباس شامل یک شلوار – سلوار هست که در قسمت مچ پا تنگ بوده و کمیز، یک لباس کوتاهیا بلند، جلو بسته و کاملا تزئین شده هست که بر روی این شلوار پوشیده میشه.
این لباسها جز لباسهای سنتی زنان هند محسوب میشن که این روزها با پیشرفتهایی که در صنعت مد ایجاد شده، تغییرات بسیار چشمگیر و جذابی هم در طراحی و دوخت لباس مجلسی زنانه هندی به وجود اومده و این تغییرات باعث شده تا زیبایی و جذابیت این مدل از لباس سنتی هندی، چند برابر بشه. در ادامه نمونه های مختلفی از لباس هندی مجلسی زنانه و دخترانه رو ببینید.