1403/01/10

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

نحوه خواباندن نوزاد بعد از شیر خوردن

نحوه خواباندن نوزاد بعد از شیر خوردن

نحوه خواباندن نوزاد بعد از شیر خوردن

برخی مادران در مورد نحوه خواباندن نوزاد بعد از تغذیه با شیر مادر مردد هستند و نمی‌دانند تا چه مدت باید او را بیدار نگهدارند یا اصلا برای خواباندن نوزاد بهتر است او را با شیر مادر تغذیه کنند یا نه. برای یافتن پاسخ این تردیدها بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

بهترین وضعیت خواباندن نوزاد بعد از شیر خوردن

بدون شک خواباندن نوزاد به روی شکم بعد از شیر خوردن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود چون احتمال سندرم مرگ ناگهانی نوزاد بالا می‌رود. به طور کلی تا وقتی نوزاد توان غلت زدن و چرخیدن نیافته نباید او را را به شکم بخوابانید چون ممکن است بدون هیچ درنگی موجب خفگی او شود. اگر فکر می‌کنید خواباندن نوزاد روی شکم موجب آرام شدن درد شکم و کولیک و نفخ در او می‌شود باید بدانید که ریسک بالایی را قبول کرده‌اید. بهترین کار این است که بعد از اینکه نوزاد شیر خورد او را به حالت عمودی نگهدارید تا آروغ بزند، سپس او را به پشت بخوابانید.

شیر خوردن نوزاد از سینه مادر قبل از خوابیدن

دیگر وضعیت‌های خواب برای نوزاد

می‌توانید به نوزاد کمک کنید تا کم کم عادت کند در جهات مختلف بخوابد. استخوان جمجمه نرم است و اگر همیشه نوزاد به یک طرف بخوابد، بعد از مدتی عضلات به همان حالت عادت کرده و حالت شل و سفت پیدا می‌کند. خواباندن نوزاد به جهات مختلف خوب است اما این به آن معنا نیست که با خواباندن نوزاد در جهات مختلف می‌توان به سر بچه شکل داد.
بیشتر بخوانید: خواب زیاد نوزاد نشانه چیست؟

محل خواب نوزاد کجاست؟

گزینه‌های زیادی برای خواب نوزاد وجود دارد اما اول از همه باید بدانید که به هیچ عنوان او را در رختخواب خود نخوابانید. قرار دادن نوزاد در رختخواب خود خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را افزایش می‌دهد. آکادمی اطفال آمریکا توصیه می‌کند در کنار تختخواب خود یک گهواره قرار دهید که یک طرف آن پایین باشد و به تختخواب شما وصل شود تا به شما امکان دهد در کنار نوزاد باشید بدون اینکه احتمال چرخیدن روی نوزاد داشته باشید. در ضمن بهتر است اتاق را با نور کم روشن نگهدارید تا زمانی که برای شیر دادن به نوزاد بیدار می‌شوید، خطری شما و نوزاد را تهدید نکند.

خوابیدن نوزاد حین شیردهی

نوزادان غالبا بعد از احساس رضایت از تغذیه خوب، در سینه مادر به خواب می‌روند. اگر فکر می‌کنید نوزاد قبل از اینکه شیر خوردنش تمام شود، به خواب رفته چند نکته را امتحان کنید:

  • پشت نوزاد را مالش دهید.
  • پاهایش را تکان دهید.
  • سعی کنید پوشک نوزاد را عوض کنید یا او به به سینه دیگر تغییر دهید.

خواباندن نوزاد روی سینه بعد از شیردهی

آیا خوابیدن نوزاد حین شیردهی خطرناک است؟

در چند ماه اول زندگی بیدار نگهداشتن نوزاد حین شیردهی کار سختی است اما هرچه نوزاد بزرگتر می‌شود متخصصان توصیه می‌کنند به هیچ عنوان از شیردهی برای خواباندن نوزاد استفاده نکنید. انجام این کار به طور مرتب ممکن است نوزاد شما را از یادگیری نحوه خوابیدن به تنهایی بازدارد. اگر نوزاد بیمار باشد می‌توانید برای آسایش او شیردهی را انجام دهید اما سعی کنید این مسئله را عادت نکنید. اگر نوزاد در خوابیدن مشکل دارد از پستانک کمک بگیرید.

نحوه خواباندن نوزاد بدون شیردهی

در دو ماه اول نوزاد شما در طول روز و شب می‌خوابد. بعد از مدتی ممکن است نوزاد به طور منظم در شب بخوابد. شما می‌توانید به نوزاد خود کمک کنید تا تفاوت روز و شب را بیاموزد. او را در معرض سر و صدای روز قرار دهید. خانه را روشن نگهدارید. سپس در آخرین شیردهی نوزاد در شب و در طول شب چراغ‌ها را کم کنید و سعی کنید با او گپ نزنید. تغییرات ناخوشایند را در شب نیز به حداقل کاهش دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *