1403/01/09

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

وجود پشه بند تشک دار نوزاد خصوصا در فصل تابستان، خیال والدین را از جلوگیری از نفوذ و ورود پشه‌ها راحت می‌کند. تشک موجود در این پشه بند برای گهواره یا تخت خواب نوزادان هم قابل استفاده است. این پشه بندها عموما از جنس پنبه ساخته می‌شوند و تشک و پشه بند هر دو به طور کامل امکان شستشو را دارند.

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

والدین در فصل تابستان به دلیل وجود پشه‌ها بسیار نگران نوزادان خود می‌شوند زیرا احتمال ورود و تکثیر پشه‌ها به محل خواب فرزندشان بسیار است. فضای خواب کودک باید کاملا تمیز و عاری از هرگونه پشه و دیگر جانوران باشد. در این شرایط استفاده از پشه بند تشک دار نوزاد یک گزینه کاملا مناسب به شمار می‌رود.
در این مطلب خواهید خواند:

  • استفاده از پشه بند نوزاد چقدر مفید است؟
  • انواع مختلف پشه بند تشک دار نوزاد
  • چگونه می‌توان پشه بند را روی تخت قرار داد؟
  • مزایای استفاده از پشه بند تشک دار نوزاد
  • راهنمای خرید پشه بند نوزاد

استفاده از پشه بند نوزاد چقدر مفید است؟

فرار از دست پشه‌ها و حشرات در فصل تابستان تقریبا غیرممکن است و موجب سلب آرامش نوزادان به هنگام خواب خواهد شد. بنابراین وجود پشه بند جهت جلوگیری از نفوذ و ورود حشرات و پشه‌ها و تکثیر آن‌ها در محل خواب نوزاد که قادر به حرکت نیست، بسیار مهم و ضروری است.

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

انواع مختلف پشه بند تشک دار نوزاد

پشه بند نوزاد در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می‌شود اما عمده‌ترین انواع این پشه بندها شامل موارد زیر می‌شود:

  • پشه بند یک نفره
  • پشه بند دو نفره
  • پشه بند سایز کینگ
  • پشه بندهای سفری
  • پشه بندهای سایبان دار

چگونه می‌توان پشه بند را روی تخت قرار داد؟

روش قرار دادن پشه بند روی تخت بسیار ساده است. در ابتدا لازم است تا پشه بند را از بسته‌بندی خود باز کنید و آن را بالای تخت قرار دهید. سپس لاستیک دور پشه بند را به طور کامل دور تا دور تخت چفت کنید و توجه داشته باشید که تور بدون هیچ شکافی تا گوشه‌های تخت را در بر گرفته و در جای خود محکم و ثابت شده است.
نوع آویزی پشه بند نوزاد را می‌توان به کمک قلاب به سقف آویزان کرد.

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

مزایای استفاده از پشه بند تشک دار نوزاد

همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره شد، استفاده از پشه بند تشک دار نوزاد مزایای فراوانی را در پی دارد که در ادامه به صورت جزئی‌تر به این مزایا می‌پردازیم:

  • استفاده از پشه بند نوزاد موجب محافظت از کودک در برابر بیماری‌های کشنده، بیماری‌هایی نظیر مالاریا و گزش شده، ایمنی کامل کودک را فراهم کرده و خوابی بهتر و سرشار از آرامش را برای کودک فراهم می‌کند.
  • تشک این پشه بند به راحتی در هر جای دیگری قابل استفاده است و اغلب تشک‌هایی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود، تشک‌هایی نرم و لطیف هستند که تجربه خوابی آرام را برای فرزندتان رقم خواهند زد.
  • این پشه بندها اغلب سبک هستند و به راحتی جمع می‌شوند، بنابراین حمل و نقل آن‌ها به سادگی ممکن خواهد بود. حتی انواع مخصوصی از این پشه بندها برای سفر هم تعبیه شده اند که شما با خاطری آسوده به هنگام سفر از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید.
  • استفاده از پشه بند تشک دار نوزاد از نظر ذهنی خاطر شما را از بابت در امان بودن کودکان آسوده می‌کند و دیگر لازم نیست که در تلاش برای دفع این حشرات از اطراف فرزندتان باشید.

راهنمای خرید پشه بند نوزاد

به هنگام خرید پشه بند تشک دار نوزاد نکاتی را باید مد نظر قرار داد. این نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

اندازه پشه بند

پشه بندها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. در واقع انتخاب اندازه آن کاملا وابسته به نیاز شما از انتخاب پشه بند است. بهتر است از پشه بندی استفاده کنید که تور بزرگی دارد.

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان
پشه بندهای بزرگتر فضای بیشتری را به فرزندان می‌دهند زیرا اغلب نوزادان تمایل زیادی به جابه‌جا شدن و غلت زدن دارند. از طرفی وقتی فاصله کودک از تورهای پشه بند زیاد باشد، احتمال برخورد با حشرات از بیرون و گاز گرفته شدن آن‌ها تا میزان بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

فضای زیاد پشه بند منجربه جریان بیشتر و تصفیه هوا شده و احتمال خفه شدن کودک را به صفر می‌رساند.

فضای زیاد پشه بند منجربه جریان بیشتر و تصفیه هوا شده و احتمال خفه شدن کودک را به صفر می‌رساند.

نوع بافت

پشه بند تشک دار نوزاد در انواع بافت‌های مختلفی تولید می‌شود. برخی نازک و نرم هستند و برخی دیگر بافت‌های درشتی دارند. تورهایی که نازک هستند، اگر به درستی نصب نشود و همچنین در اثر حرکت مکرر نوزاد، ممکن است به سرعت بچرخند.

تور نازک احتمال پاره شدن بیشتری نسبت به تورهای ضخیم دارد و از آن‌جایی که بافت ریزی دارد، ممکن است شما متوجه پاره شدن آن نشوید و حشرات به راحتی به داخل پشه بند نفوذ کنند.

پشه بند تشک دار نوزاد، فراهم کردن خوابی آرام در فصل تابستان

استفاده در فضای داخل یا خارج

هنگام خرید حتما باید نوع استفاده خود را بدانید. لازم است بدانید که قرار است از پشه بند کودک در فضای داخل استفاده کنید یا فضای بیرون. زیرا هر دوی این‌ها از نظر متریال مصرفی و نوع ساخت با یکدیگر کاملا متفاوت هستند.

بسیار مهم است که جنس تشک به کار رفته در پشه بند پنبه‌ای و کاملا نرم و لطیف باشد.

متریال مصرفی

بسیار مهم است که جنس تشک به کار رفته در پشه بند پنبه‌ای و کاملا نرم و لطیف باشد.
همچنین تور استفاده شده در پشه بند فضای تنفسی راحتی را برای نوزاد فراهم کرده و موجب اختلال و سختی در نفس کشیدن او نشود.

کلام آخر
وجود پشه بند نوزاد خصوصا در فصل تابستان یکی از ملزومات محسوب می‌شود زیرا نوزاد قادر به حرکت و دفع حشرات نیست و والدین عمدتا این امکان را ندارند که به صورت مداوم حشرات و پشه‌ها را از اطراف نوزادان دفع کنند.
به همین دلیل وجود یک پشه بند باکیفیت و مناسب، هم فرزند شما را از نفوذ و نیش حشرات در امان نگه خواهد داشت و هم خاطر شما از این بابت کاملا آسوده خواهد بود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *