1403/02/12

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

پودر تالک چیست و آیا استفاده از آن برای کودکان ضرر دارد؟

پودر تالک چیست و آیا استفاده از آن برای کودکان ضرر دارد؟

پودر تالک یک افزودنی در پودرهای بچه است که خواص ضد عرق و نرمی برای پوست دارد. امروزه مصرف این پودر برای کودکان توصیه نمی‌شود، زیرا این پودر حاوی موادی است که ممکن است منجر به مشکلات تنفسی و ریوی در کودکان شود. بهتر است با پمادها و ژل‌ها و یا حتی پودرهای مبتنی بر آرد دانه‌ها مانند نشاسته، التهابات پوستی کودکمان را درمان کنیم.

آیا استفاده از پودر تالک برای کودک، ضرر دارد؟

لازم نیست از پودر استفاده کنید.

به جای پودر تالک برای کودک، از چه پودری استفاده کنیم؟

اکثر پودرهای بچه مبتنی بر پودر تالک بوده و از این رو، ذرات آن به راحتی قابل استنشاق هستند. پودرهای بچه مبتنی بر تالک، شامل ذرات بسیار ریزی از مواد معدنی تالک بوده و استنشاق این پودرها برای نوزاد بسیار بد است. با این وجود، برخی از پودرهای بچه مبتنی بر آرد ذرت هستند و اگر به اندازه کافی و با دقت استفاده شوند، امن می‌باشند. پودرهای بچه مبتنی بر آرد ذرت دارای ذرات بزرگ‌تری هستند و در نتیجه کمتر توسط نوزاد استنشاق می‌شوند.

سخن آخر بیا نی نی با پدر و مادرها …

 استفاده از پودر بچه برای کودکان می‌تواند مشکلاتی به وجود آورد، اما این مشکلات به دلیل اثر خود پودر روی پوست بچه‌ها نیست و دلیل اصلی آن وارد شدن ذرات آن به درون سیستم تنفسی و ریهٔ کودکان است. حال بهترین جایگزین برای استفاده نوزادان ژل مواد نفتی می‌باشد که برای بهبود زخم و جراحت آنها بسیار موثر است. افراد بزرگسال نیز می‌توانند از محصولات ایمن‌تری چون پودرهای بچه مبتنی بر نشاسته دانه‌ها (ذرت) استفاده کنند.

بسیاری از مادران از پودر بچه برای تسکین پوست پس از تعویض پوشک استفاده می‌کنند. همیشه بهتر است پس از هر بار تعویض پوشک، پوست نوزاد را خوب خشک کنید. جوش پوشک زمانی پدید می‌آید که پوشک خیس مدت زمان زیادی با پوست در تماس باشد، بنابراین با رعایت نکات و موارد بهداشتی می‌توانید از مشکلات پوستی نوزادان جلوگیری کنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *