1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چراغ خوابی پر از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌ کودکتان بسازید

چراغ خوابی پر از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌ کودکتان بسازید

چراغ خوابی پر از شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌ کودکتان بسازید

همه بچه‌ها، فارغ از کم و کیف امکاناتی که از آنها برخوردار هستند، تعلق خاطر خاصی به کارتون دارند. این علاقه‌مندی می‌تواند بهانه خوبی برای شما پدر یا مادر خلاق باشد تا وارد دنیای کودکتان بشوید. می-پرسید چگونه؟ خیلی ساده؛ کافی است کارتون‌های مورد علاقه او را بشناسید و با صرف فقط یک ساعت از وقتتان به او کمک کنید تا اتاقش را با آثار هنری‌ای که با الهام از آن کارتون‌ها و با کمک شما خلق کرده است تزئین کند. در این یادداشت، از ساده‌ترین کار یعنی تزئین یک چراغ خواب ساده و یا قدیمی با شخصیت‌های کارتونی محبوب کودکتان و استفاده از آن به عنوان چراغ خواب اتاق او شروع می‌کنیم.

برای درست کردن این چراغ خواب زیبا به چه چیزهایی نیاز دارید؟

درست کردن یک چراغ خواب کارتونی، نیاز به هزینه زیادی ندارد و شما و کودکتان می‌توانید با استفاده از دمِ دستی‌ترین وسایل، یک چراغ خواب کارتونی زیبا درست کنید. مهم ترین وسایلی که نیاز دارید شامل این موارد هستند:

  • یک چراغ خواب ساده با رنگ روشن
  • یک ورقه کاغذ کاردستی سیاه
  • پرینت از تصویر شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه کودکتان (به راحتی می‌توانید از اینترنت تهیه کنید)
  • مداد
  • یک قیچی مناسب برای کودک و یک قیچی مناسب برای خودتان
  • چسب حرارتی

چگونه چراغ خوابتان را کارتونی کنید؟

برای تزئین کردن چراغ خواب اتاق کودکتان با شخصیت‌های کارتونی محبوبش فقط چند کار ساده لازم است:
۱. در قدم اول از شخصیت کارتونی مورد علاقه کودکتان یک پرینت تهیه کنید.
۲. حالا با کمک کودکتان هر کدام از شخصیت‌ها یا جزئیاتی را که می‌خواهید چراغ خواب را با آن تزئین کنید، با یک قیچی مناسب جدا کنید. می‌توانید تصاویر ظریف‌تر را خودتان ببرید و بریدن تصاویر بزرگتر و ساده تر را به کودکتان واگذار کنید.

۳. در گام بعدی، یک مداد بردارید. تصاویری را که بریده و جدا کرده‌اید، روی کاغذ کاردستی سیاه رنگ قرار بدهید و دور تا دور لبه‌های آن ها را با دقت و ظرافت خط بکشید، طوری که آن تصویر را به طور کامل روی کاغذ کپی کنید.
۴. حالا وقت آن است که تصاویری را که با مداد کشیده‌اید، با دقت ببرید. می‌توانید بخش‌های ساده-تر کار را به کودکتان بسپارید و البته خودتان هم ناظر و مراقب او باشید.

۵. آخرین کاری که باید بکنید آن است که گوشه‌های هر کدام از تصاویر بریده شده را به چند قطره چسب حرارتی آغشته کنید و تصاویر را روی سطح چراغ خواب بچسبانید. موقع چسباندن، تصاویر را کمی فشار بدهید و چند لحظه نگه دارید تا از چسبیدن آن مطمئن شوید. در حین این مرحله مراقب باشید تا کودکتان به چسب حرارتی دست نزند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *