فارس/ وقتی احساسات، ظرفیت، علائق و نیازهای یکدیگر را در خانواده درک کردیم اتفاقات قشنگی می افتد. اگر ظرفیت و نیازهای طرف مقابل را بفهمیم طوری صحبت می کنیم که حرف مان فهمیده شود، و جذاب باشد و قابل قبول باشد
حجت‌الاسلام ماندگاری در گفتگو با خبرنگار خانواده خبرگزاری فارس در  ادامه بحث مختصات خانواده حسینی گفت: در یک خانواده به سبک تربیت حسینی ضمن حفظ احترام متقابل و اعتماد متقابل، افراد آن خانواده نسبت به یکدیگر به درک متقابل هم رسیده اند. 

وی افزود: در درک متقابل وقتی پدر خانواده از بیرون می آید وخسته است، نباید تصور کند که مادر و سایر فرزندان فقط خوش گذرانی می کردند، مادر خانواده هم در خانه زحمت کشیده است و خسته هست و باید یکدیگر را درک کنند. 

ماندگاری ادامه داد: اگر درک متقابل وجود نداشته باشد، باعث ایجاد توقع بی‌جا می شود. بچه ها و همسر خانواده هم باید پدر را درک کنند تا توقع زیادی ایجاد نشود. فرزندان هم باید درک کنند که پدر خانواده به سختی دارد زحمت می کشد و با کم و کاستی ها کنار بیایند. 

وی تاکید کرد: وقتی احساسات، ظرفیت، علائق و نیازهای یکدیگر را در خانواده درک کردیم اتفاقات قشنگی می افتد. اگر ظرفیت و نیازهای طرف مقابل را بفهمیم طوری صحبت می کنیم که حرف مان فهمیده شود، و جذاب باشد و قابل قبول باشد. 

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین علیه السلام هم در سخت ترین شرایط فرزندان و خانواده ش را درک می کردند. در شرایط سخت روز عاشورا وقتی فرزندش طلب محبت می کند، از اسب پیاده می شود و حضرت سکینه را نوازش می کنند و به آغوش می گیرند و درک می کند. با تمام محبت با فرزند خود صحبت می کند.