1403/01/28

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه از دندان قروچه کودک جلوگیری کنیم؟

چگونه از دندان قروچه کودک جلوگیری کنیم؟

چگونه از دندان قروچه کودک جلوگیری کنیم؟

فشردن یا قروچه ناخودآگاه دندان‌هایتان در صورتی که از دندان قروچه رنج می‌برید ممکن است در هنگام بیداری (براکسیسم بیدار) یا خواب (براکسیسم خواب) رخ دهد. برای بچه‌های کوچک‌تر معمول است اما معمولاً با بزرگ‌تر شدن محو می‌شود. با این حال برخی از کودکان ممکن است در سنین بلوغ و بزرگسالی دندان‌های خود را به خوبی به هم بسایند. از آنجایی که اکثر مردم هنگام خواب دندان قروچه می‌کنند از انجام آن آگاه نیستند. سردرد مبهم و مداوم یا درد فک هنگام بیدار شدن از خواب نشانه‌ای از دندان قروچه است. با مشورت با دندانپزشک خود مطمئن شوید که دندان‌های خود را به درستی مسواک می‌زنید.

 

کودکان به چه علت دندان قروچه می‌کنند؟

دندان قروچه زمانی که کود شما خواب است بیشتر شایع است اما می‌توانید در طول روز نیز متوجه آن شوید. دندان‌پزشکان همیشه نمی‌دانند که چرا یک کودک دندان قروچه می‌کند. در زیر به برخی از دلایل اشاره شده است:

دندان‌های کودک شما نامرتب است

در صورت درد گوش یا ناراحتی دندان درآوردن کودک شما از آن برای کاهش درد استفاده می‌کند

دارو‌هایی مانند دارو‌هایی که برای درمان فلج مغزی و برخی اختلالات پزشکی تجویز می‌شوند می‌توانند منجر به این شوند

کودکانی که دندان قروچه می‌کنند ممکن است دچار استرس یا نگرانی شوند. تغییر روال یا احساس زیر آب و هوا می‌تواند باعث استرس شود. اگر شما یا پزشکتان نتوانید علت را مشخص کنید ممکن است بهبودی حاصل نشود

 

آیا کودک شما در شب دندان قروچه می‌کند؟

اگر متوجه شدید که کودکتان به طور منظم دندان قروچه می‌کند باید با دندانپزشک وقت ملاقات بگذارید. دندانپزشک دندان‌های کودک شما را از نظر ساییدگی و پارگی از جمله دندان‌های شکسته و مینای خرد شده بررسی می‌کند. ابتدا مطمئن شوید که برنامه خواب کودکتان خوب است. قبل از رفتن به تخت خواب:

 مطمئن شوید که کودک شما دندان‌های خود را مسواک می‌کند

 توصیه نمی‌شود که کودک شما نوشیدنی‌های حاوی کافئین مصرف کند

زمان صفحه نمایش خود را محدود کنید

چه درمان‌هایی برای دندان قروچه وجود دارد؟

این قطعات پلاستیکی نازک و انعطاف‌پذیر هستند که لثه بالایی را می‌پوشانند و از دندان‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند. با این حال از آنجایی که دندان‌های کودکان نوپا به طور مداوم در حال جابجایی هستند توانایی گارد برای قرار گرفتن صحیح به خطر می‌افتد. در سنین پایین کودکان ممکن است چرایی و چگونگی استفاده از محافظ شبانه را درک نکنند. در صورت شنیدن دندان قروچه کودک باید از بیدار کردن کودک خود اجتناب کنید.

نتیجه‌گیری:

اکثر کودکان پس از افتادن دندان‌های شیری دندان قروچه خود را متوقف می‌کنند. علیرغم داشتن دندان‌های شیری برای چند سال دیگر کودک نوپا ممکن است این عادت را ترک کند.

 

منبع:

www.parentalquestions.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *