خراسان/  همه‌ جا درباره مادر شدن و سختی‌ها و چالش‌هایی که  در این مسیر ما به عنوان مادر با آن روبه‌رو شدیم، مطالب زیادی گفته ‌شده‌ است. شاید  آن چه ما گاهی اوقات نادیده می‌گیریم این باشد که همان بچه‌ای که ما را مادر کرده، شوهرمان را پدر کرده و به او چنین نقشی را داده است. ما  زنان به علت سپری کردن دوران بارداری، زمان زیادی را صرف آماده‌سازی برای ورود به این مرحله کرده‌ایم  و نسبت به همسران‌مان آمادگی بیشتری برای مادر شدن داریم. برای همین است که مردها نسبت به ما دیرتر برای نقش پدری آماده می‌شوند. در ادامه چند راهکار کمک ‌کننده، برای قبول وظایف پدری را بررسی می‌کنیم.
 
 نگران خاص‌ بودن رفتار پدرها با بچه نباشید
بسیاری از پدران بچه‌ها را متفاوت نگه می‌دارند، با نوزادان متفاوت صحبت می‌کنند و نسبت به مادران رفتار عجیبی با کودک دارند. شاید شما هم نگران این رفتار همسرتان هستید اما باید بگویم این یک چیز عالی است! او را رها کنید و بگذارید رفتار خاص خودش را داشته باشد.
 چه اشکالی دارد پوشک را به طرز عجیبی عوض کند یا در حالی که تلویزیون تماشا می‌کند، برای بچه شکلک دربیاورد.
 زمان بدهید 
قبول کنید او برای پدر شدن احتیاج به زمان دارد. از او توقع نداشته باشید همه ‌چیز به سرعت انجام شود. به طور کلی،  مادرها  به طرز کاملاً واقعی و فیزیکی با نوزاد در ارتباط هستند و این ارتباط نزدیک شاید برای مدتی نقش پدر را به حاشیه ببرد. به او زمان بدهید تا با این احساسات و تغییرات بزرگ که قبلاً قابل لمس نبود، سازگار شود.
 زن و شوهر بمانید
نگذارید پدر و مادر شدن‌تان شما را از احساساتی که به عنوان زن و شوهر به هم داشتید دور کند. پدر و مادر بودن مسیر طولانی و سختی است و شما باید با هم و به عنوان زن وشوهر از این مسیر عبور کنید و از آن لذت ببرید. هر روز کمی برای هم وقت بگذارید. شاید  چند دقیقه قدم زدن صبح زود یا تماشای مسابقات فوتبال از تلویزیون در کنار هم شما را به‌ یکدیگر نزدیک‌تر کند.
نویسنده : مهسا کسنوی | روزنامه‌نگار