1403/02/24

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

چگونه به کودک آموزش دهیم با قاشق غذا بخورد؟

چگونه به کودک آموزش دهیم با قاشق غذا بخورد؟

چگونه به کودک آموزش دهیم با قاشق غذا بخورد؟

وعده‌ها و میان‌وعده‌ها را با هم ترکیب کنید:

شروع به معرفی غذا‌هایی کنید که می‌توان آن‌ها را با دست برداشت و مصرف کرد. این غذا‌ها می‌تواند شامل کراکر، کیک برنج یا تنقلات کودک نوپا، تکه‌های میوه، چیپس یا تکه‌های سیب‌زمینی، چوب‌های سبزیجات مانند خیار یا فلفل قرمز باشد.

 

 از کم شروع کنید:

میان وعده‌ها روش خوبی برای عادت دادن کودک به سمت دهانش است. میوه یا سبزیجات برش خورده به چوب‌های دستی، نان نان و کشمش میان وعده‌های خوبی هستند که به کودک شما کمک می‌کنند تا به نوعی مالکیت را به او بدهید. خودش را تغذیه می‌کند بعداً می‌توانید به سراغ غذا‌های مناسب در زمان صرف غذا مانند نان تست، ساندویچ‌های کوچک و تکه‌های خرد شده پنیر، گوشت و سبزیجات بروید.

 غذاخوردن را سرگرم‌کننده کنید:

زمانی که آن‌ها تازه شروع به تغذیه خود می‌کنند مهم است که مطمئن شوید زمان غذا سرگرم‌کننده است. بازی «به من غذا بده» را امتحان کنید، چند غذای انگشتی را خرد کنید و کودک نوپایتان را تشویق کنید که غذا را در دهانتان بگذارد. هر لقمه را با اشتیاق بجوید، سپس به همان روش به کودک خود غذا دهید.

 

با کودک هنگام غذا خوردن بازی کنید:

میوه‌ها را روی انگشتان خود بریزید یا روی هم بچینید. بازی برداشت اسپاگتی یک بازی محبوب است. استفاده از اسپاگتی پخته شده کودک نوپا را تشویق می‌کند تا قبل از اینکه آن را در دهانش بگذارد شکلی بسازد.

 

آشفتگی را بپذیرید:

اگر کوچولوی شما آشفته غذا می‌خورد سعی کنید چشمان خود را روی تکه‌های غذایی که کف/دیوار/سقف را تزئین می‌کنند ببندید. با آرامش مواد غذایی را پاک کنید و دوباره مقداری از غذا را خودتان به او بدهید. ممکن است او هنوز برای تغذیه خود آماده نباشد.

از چه کارد و چنگالی استفاده کنیم؟

داشتن ظروف مناسب برای کودک نوپا ضروری است. ما به‌عنوان والدین می‌خواهیم فرزندانمان از غذای خود لذت ببرند و بیشترین بهره را از وعده‌های غذایی ببرند. به طور کلی ست‌های کارد و چنگال کودکان نسخه‌های کوچکی از کارد و چنگال بزرگسالان هستند و دسته‌های نازک بلندی دارند که گرفتن و کنترل آن برای کودکان دشوار است. کودکان نوپا به کارد و چنگال نیاز دارند که با توانایی فیزیکی آن‌ها کار کند. به عنوان مثال، دسته‌های کوتاه‌تر و درشت‌تر که نگه‌داشتن و کنترل آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند. همچنین کارد و چنگال کودک نوپا باید به رشد بیشتر کمک کند.

 

منبع:

www.motherandbaby.co.uk


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *