بیشتر ما نگران لباس های تیره بعد از استفاده از مام هستیم اما به منظور رفع این نگرانی ترفندی که پیدا کرده ایم را در اختیارتان قرار می دهیم ، اگر می خواهید از لکه مام روی لباس خلاص شوید با این بخش از نکات خانه داری همراه شوید.

راه هایی برای تمیز کردن و رفع لکه مام از روی لباس
ابتدا لباس را پشت و رو کرده سپس یک کاسه کوچک از محلول پاک کننده را با ۲ قاشق سوپ خوری صابون پودر شده یا رنده شده و ۲ قاشق سوپ خوری آب و کمی جوش شیرین ( حدود ۱ / ۲ قاشق چای خوری ) را به مخلوط اضافه کنید.
سپس می توانید پیراهن را در کاسه بیاندازید و مطمئن شوید که همه لکه های زیر بغل با مقداری از مخلوط خیس شدند. اگر به اندازه کافی ترکیب را روی لکه نریزید بعد از شستن لک روی لباس باقی خواهد ماند.
پیراهن را ۲ ساعت در ترکیب خیس کنید ؛در پایان این دو ساعت می توانید آن ها را بشویید.
 

رفع لکه مام از روی لباس با صابون و جوش شیرین
حالا نوبت استفاده از لباسشویی است : لباس ها را داخل لباسشویی روی گرمترین چرخه بگذارید .
هر نوع مواد شوینده که به طور معمول داخل لباسشویی استفاده می کنید را اضافه کنید، اگر چرخه آبکشی اضافه در برنامه ماشین لباسشویی داشته باشید ، توصیه می کنم از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه صابون از بین رفته است. زمانی که شست و شو به پایان می رسد ، آن ها را بیرون آورید و اجازه دهید تا خشک شوند. دقت کنید که تمام لکه ها پاک شود اگر می توانید قبل و بعد از آن را ببینید.

پیشگیری از بروز لکه مام روی لباس با پودر بچه
یکی دیگر از راههای جلوگیری از بروز لکه مام روی لباس به خصوص زیربغل لباس استفاده از پودر بچه است به این روش که :
بعد از شستشوی لباس آن را پشت و رو کرده و مقداری مناسب از پودر بچه را به قسمت های زیربغل لباس بپاشید ؛ این کار بدون هیچ زحمتی مانع از لک شدن زیربغل لباس شما به دلیل استفاده از مام می شود.
نکته:
از ضد عرق ها یا مام های بدون آلومینیوم استفاده کنید . در حقیقت این گونه لکه ها از واکنش آلومینیوم با عرق بدن بوجود می آیند .