اگر شما هم پیشانی پهن، بلند یا بزرگی دارید و نمی دانید چه کار کنید که با آرایش، کوچک‌تر به نظر برسد، بدانید که به جای درستی مراجعه کرده اید. محصولات آرایشی و زیبایی می تواند ویژگی های طبیعی صورت شما را بهبود ببخشد و کاری کند که تجربه بهتری از آرایش داشته باشید. فقط باید راهکارهای این قسمت را در پیش بگیرید.

استفاده از رژگونه ملیح و روشن
شما می‌ توانید یک رنگ روشن از رژگونه را انتخاب کنید؛ مثلاً رژگونه هلویی یا صورتی روشن را بردارید و به قسمت کمی از گونه های خود بزنید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید تا صورتتان حالت لیفت پیدا کند. انجام این کار باعث می‌ شود تا توجه روی گونه های شما باشد و کسی به پیشانی تان نگاه نکند.

بکار بردنِ کرم پودر تیره‌تر
اگر می خواهید پیشانی شما کوتاه تر به نظر برسد؛ از کرم پودرهای تیره‌تر روی شقیقه و خط رویش مو استفاده کنید. می‌ توانید کانتور مات هم انتخاب کنید که حدوداً پنج درجه تیره‌تر از حالت طبیعی پوستتان باشد. یک خط در بالای پیشانی خود بکشید که سایز معمولی داشته باشد؛ سپس شروع به محو کردن آن کنید، به گونه ای که هیچ خطی از آن مشخص نباشد.

استفاده از هایلایتر
یک هایلایتر پودری براق بردارید و آن را به وسط پیشانی تان بزنید؛ (دقیقاً بین ابروها ) و به سمت بیرون محو و بِلِند کنید؛ همچنین می توانید هایلایت را به نوک بینی هم بزنید تا صورت شما حالت لیفت پیدا کند.

استفاده از برنزر
راحت ترین راه برای اینکه پیشانی شما کوتاه تر به نظر برسد، استفاده از برنزری است که فرمولاسیون مات داشته باشد و حداقل سه درجه تیره‌تر از پوست طبیعی تان باشد؛ پس یک برنزر بردارید و با براش رژگونه آن را روی شقیقه و اطراف خط رویش موهای تان بزنید تا پیشانی شما کوتاه تر و کوچک‌تر به نظر برسد.

آرایش جذاب برای چشم ها
برای این که توجه افراد روی پیشانی ‌تان نباشد، باید توجه آنها را به چشمان جذاب خود جلب کنید و یک آرایش زیبا برای چشمان تان داشته باشید.

باریک کردن گونه ها
از پودر برنزری استفاده کنید که ۳ الی ۴ درجه تیره‌تر از تناژ طبیعی پوست تان باشد؛ سپس آن را به صورت یک خط مورب از مرکز گونه به سمت گوش بزنید. این تکنیک را می توانید به راحتی روی صورت خود پیاده کنید؛ به شرطی که همه مواد را خوب محو و بِلِند کنید.

آرایش لب
اگر می خواهید صورت شما حالت لیفت پیدا کند، بهترین راه این است که به سراغ لب هایتان بروید.‌ از یک رنگ صورتی روشن یا مرجانی برای رژ لب تان استفاده کنید تا ببینید که لب هایتان چقدر جذاب می شود و دیگر کسی به پیشانی شما توجه نمی کند.

حالت دادن به ابروها
زیباییِ ابرو به شما کمک می ‌‌کند تا جوانتر و زیباتر به نظر برسید. اگر می خواهید پیشانی شما کوتاه تر به چشم بیاید، باید به حالت ابرو و صورتتان دقت کنید. ابرو هایی که کمی زاویه دارند و صاف نیستند؛ پیشانی را کوتاه تر نشان می دهند.