1403/01/31

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آنچه افراد باردار باید در مورد کرونا بدانند

آنچه افراد باردار باید در مورد کرونا بدانند

آنچه افراد باردار باید در مورد کرونا بدانند

ویروس کرونا ممکن است از طریق جفت از مادر به جنین منتقل شود. زنان باردار ممکن است در معرض خطر بیشتری برای بیماری، بستری شدن در بیمارستان و پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) باشند. کارشناسان در حال یافتن شواهدی هستند مبنی بر اینکه ویروس کرونا ممکن است از طریق جفت از مادر به جنین منتقل شود.

 

کرونا و بارداری

زنانی که در دوران بارداری به آنفولانزا مبتلا می‌شوند نسبت به زنانی که باردار نیستند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ذات‌الریه هستند. بیماری‌های ویروسی مانند آنفولانزا با افزایش خطر سقط جنین، نقایص مادرزادی، وزن کم هنگام تولد و سایر عوارض بارداری همراه است. COVID-19 ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض بارداری ویروس کرونا افراد مسن و کسانی را که دارای شرایط قبلی هستند به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

آیا COVID-19 روی جنین تأثیر می‌گذارد؟

مطالعات دیگر همچنین نشان داده‌اند که انتقال از طریق جفت (انتقال عمودی داخل رحمی) ممکن است امکان‌پذیر باشد اگرچه به نظر می‌رسد یک رویداد نادر باشد. خبر خوب این است که اکثر نوزادان مبتلا به ویروس کرونا علائم خفیفی دارند و بدون عارضه بهبود می‌یابند. برخی از زنان باردار مبتلا به ویروس کرونا از دست دادن بارداری، مرده‌زایی و سقط جنین را تجربه کردند. زنان باردار ممکن است در معرض خطر بیشتری برای زایمان زودرس باشند.

 

چگونه از انتقال COVID-19 جلوگیری کنیم؟

اگر باردار هستید از فضا‌های داخلی شلوغ پرهیز کنید و با کسی که در معرض خطر قرار گرفته است تعامل نکنید. اگر مریض هستید در خانه بمانید، از دستمال‌های یکبار مصرف استفاده کنید و بلافاصله پس از مصرف آن‌ها را دور بیندازید و واکسن آنفولانزا بزنید. همچنین استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای را در مکان‌های عمومی که فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است دشوار باشد توصیه می‌شود. دست‌هایتان را حداقل به مدت ۲۰  ثانیه با آب و صابون بشویید.

اگر به ویروس کرونا در بارداری مبتلا شویم چه کار کنیم؟

اگر علائم ویروس کرونا (سرفه، تب، تنگی نفس) را نشان دادید فوراً با پزشک متخصص زنان و زایمان خود مشورت کنید. علائم تنفسی را باید جدی گرفت زیرا ممکن است عواقب منفی برای بارداری داشته باشد.

 

منبع:

www.parents.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *