1403/02/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری بی‌خطر است؟

آیا استفاده از کرم‌های موبر در دوران بارداری بی‌خطر است؟

نایر موادی است که مو‌های بدن را بدون تراشیدن، کندن یا اپیلاسیون از بین می‌برد و به آن موبر می‌گویند. موبر‌ها از مواد شیمیایی (معمولاً ترکیبی از نمک‌های پتاسیم و کلسیم) برای شکستن پیوند‌های کراتینی که هر تار مو از آن ساخته شده است استفاده می‌کنند. هنگامی که این پیوند‌ها از بین ‌می‌روند مو‌ها به اندازه‌ای نرم می‌شوند و ضعیف می‌شوند که می‌توانید آن را از روی پوست خود پاک کنید.

 

چگونه بارداری می‌تواند رشد مو‌های بدن را تغییر دهد؟

مو‌های شما در دوران بارداری سریعتر رشد می‌کنند و بسیاری از افراد تغییرات بافت و چربی را نیز تجربه می‌کنند و متوجه می‌شوند که مو‌هایشان وزتر، خشک‌تر یا چرب‌تر است. گاهی اوقات مو‌ها در دوران بارداری تیره می‌شوند و این یک علامت بارداری است.

آیا موبر‌های شیمیایی مانند نایر در دوران بارداری بی‌خطر هستند؟

همه محصولات نایر با مواد تشکیل دهنده یکسانی ساخته می‌شوند اگرچه برخی از آن‌ها به طور خاص برای مقابله با انواع مختلف مو (به عنوان مثال درشت در مقابل ریز) یا مو‌های نواحی مختلف (مانند صورت شما در مقابل پا‌های شما) فرموله شده‌اند. با این حال هیچ یک از انواع نایر ایمن‌تر یا کمتر از نوع دیگری نیست. با این حال در حالی که گمان نمی‌رود که نایر برای شما یا کودکتان مضر باشد باید سه چیز را در نظر داشته باشید:

پوست شما معمولاً در دوران بارداری بسیار حساس است. همان تغییرات هورمونی که در دوران بارداری مو‌های شما را بیشتر می‌کند پوست شما را نیز مستعد واکنش‌های آلرژیک می‌کند. در حالی که یک واکنش آلرژیک احتمالاً فقط روی سطح پوست شما تأثیر می‌گذارد، اما درمان آن می‌تواند شدیدتر و سخت‌تر از حد معمول باشد (زیرا برخی از دارو‌های آلرژی در دوران بارداری ممنوع هستند).

اکثر افراد سعی می‌کنند در طول ۳ ماه اول بارداری از مصرف هر گونه مواد شیمیایی اجتناب کنند.

 

چه اقدامات احتیاطی را باید هنگام استفاده از موبر انجام دهیم؟

مقداری مرطوب‌کننده مناسب برای بارداری در دسترس داشته باشید تا هرگونه تحریک پوستی را تسکین دهید و برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که به هیچ یک از مواد آلرژی شناخته شده ندارید.

چگونه موبر را قبل استفاده روی پوست تست کنیم؟

مقداری از محصول را روی ناحیه انتخاب شده بمالید و مطمئن شوید که کاملاً جذب شده است. بعد از استفاده ۲۴ تا ۴۸ ساعت ناحیه مورد نظر را تحت نظر داشته باشید. در صورت بروز هرگونه واکنش مانند خارش، قرمزی، تورم یا بثورات پوستی محصول را دوباره یا در ناحیه بزرگتری از پوست استفاده نکنید.

سایر نکات:

ممکن است بخواهید برای استفاده از موبر تا سه ماهه دوم یا سوم صبر کنید. همچنین می‌توانید استفاده خود را به یک بار در هفته محدود کنید، به عنوان مثال تعداد دفعات استفاده از محصول را کاهش دهید. اگر می‌خواهید مو‌های بدن خود را بدون اپیلاتور مدیریت شیو کنید در اینجا چند گزینه وجود دارد که روش‌های ایمن برای رفع مو‌های زائد در دوران بارداری در نظر گرفته می‌شوند:

  •  موچین
  •  اصلاح
  •  اپیلاسیون (اگر پوست شما را تحریک نکند)

 

نتیجه‌گیری:

اگر پوست شما به محصولات شیمیایی حساس شده است یا بینی شما نمی‌تواند بوی فوق‌العاده قوی آن را تحمل کند ممکن است برای استفاده از موبر در دوران بارداری مشکل داشته باشید. اگر در مورد حذف مو‌های زائد در دوران بارداری سؤالی دارید با پزشک خود صحبت کنید.

 

منبع:

www.healthline.com


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *