1403/01/30

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا بعد از زایمان استفاده از کاپ قاعدگی بی‌خطر است؟

آیا بعد از زایمان استفاده از کاپ قاعدگی بی‌خطر است؟

آیا بعد از زایمان استفاده از کاپ قاعدگی بی‌خطر است؟

برای کسانی که شیرده هستند دوره قاعدگی ممکن است کمی طولانی‌تر باشد زیرا پرولاکتین که هورمون مسئول شیر مادر است می‌تواند اثر بدی بر تخمک‌گذاری بگذارد. به یاد داشته باشید زمانی که قاعدگی شما برگشت می‌توانید از کاپ استفاده کنید اما ممکن است قبل از اولین قاعدگی باردار شوید زیرا تخمک‌گذاری قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد. در ادامه درباره چیز‌هایی که باید در مورد دوره‌های بعد از بارداری و استفاده از کاپ قاعدگی بعد از بارداری بدانید اطلاعاتی به شما خواهیم داد.

 

به چه علت پس از زایمان دچار خونریزی می‌شویم؟

پس از بارداری خونریزی را تجربه خواهید کرد که می‌تواند بین چهار تا شش هفته طول بکشد. رحم شما در حال انقباض است و شما بافت، لخته و مقدار زیادی خون را از دست خواهید داد. پس از تولد رحم شما به اندازه طبیعی خود کوچک و دهانه رحم بسته می‌شود و عضلات واژن شما قبل از هر چیزی منقبض می‌شوند. در حالی که ممکن است وسوسه شوید از فنجان قاعدگی یا هر محصول مراقبتی قاعدگی داخلی برای خونریزی پس از زایمان (که لوکیا نیز نامیده می‌شود) استفاده کنید اما بدن برای بهبودی نیاز به زمان دارد و خطر عفونت بعد از نوزاد افزایش می‌یابد.

چه تغییرات فیزیولوژیکی ممکن است بعد از زایمان اتفاق بی‌افتد؟

زایمان واژینال، اپیزیوتومی، فورسپس و بخیه پس از تولد موقعیت واژن را عوض و بارداری به علت خاصیت ارتجاعی کانال واژن را تغییر می‌دهد. چه به صورت واژینال یا سزارین زایمان کرده باشید کف لگن شما برای بهبودی پس از ۹ ماه فشار نیاز به زمان دارد. به یاد داشته باشید که کانال واژن یک لوله عضلانی است که می‌تواند فنجان قاعدگی شما را در جای خود نگه دارد. علاوه بر این دهانه رحم شما ممکن است کمی نامشخص باشد که هر دو ممکن است به معنای قرار دادن فنجان یا زاویه دادن به فنجان برای راحتی هرچه بیشتر باشد.

 

آیا تغییرات بعد از زایمان طبیعی است؟

پس از بازگشت قاعدگی می‌توانید انتظار افزایش جریان قاعدگی و گرفتگی در اولین دوره‌های پس از زایمان خود را داشته باشید. چرخه قاعدگی شما در حال بازگشت به ریتم قاعدگی‌های ماهانه است و جای نگرانی وجود ندارد. اگر اجازه استفاده از فنجان قاعدگی را ندارید استفاده از آن می‌تواند به شما در پیگیری تغییرات جریان قاعدگی کمک کند. در مورد هر گونه تغییری که به شما مربوط می‌شود مانند پریود شدن، لخته شدن بزرگ یا لکه بینی در طول چرخه با پزشک خود صحبت کنید. اگر هر ساعت یک بار کاپ خود را عوض می‌کنید می‌تواند نشانه عفونت یا فیبروم باشد. اکثر تغییرات در عرض چند ماه خود به خود برطرف می‌شوند.

آیا اندازه کاپ قاعدگی بعد از زایمان تغییر می‌کند؟

در حالی که برخی از مادران ممکن است نیاز به تغییر اندازه فنجان قاعدگی بزرگتر داشته باشند اما بسیاری در طول زمان متوجه می‌شوند که بهترین اندازه فنجان قاعدگی پس از زایمان همان اندازه‌ای است که قبل از بارداری استفاده می‌کردند. قبل از استفاده از کاپ قاعدگی آن را با آب جوش ضدعفونی کنید.

 

منبع:

divacup.com

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *