1403/03/01

بیا نی نی

سایتی برای نی نی ها و مامانا

آیا بعد از وازکتومی می‌توان باردار شد؟

آیا بعد از وازکتومی می‌توان باردار شد؟

آیا بعد از وازکتومی می‌توان باردار شد؟

وازکتومی یک راه حل دائمی برای جلوگیری از بارداری مردان است که در آن مجاری اسپرم بریده شده و در انتهای آن مهر و موم می‌شود تا از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری شود. اگرچه میزان شکست این روش بسیار کم است، اما احتمال بارداری یک زن حتی پس از عمل وازکتومی توسط مرد وجود دارد. احتمال حامله شدن زن حتی پس از عمل وازکتومی توسط شریک مرد وجود دارد.

پزشک باید آزمایش اسپرم را انجام دهد تا تعداد اسپرم صفر را تأیید کند. داشتن رابطه جنسی بدون تأیید این امر می‌تواند منجر به بارداری شود. به همین دلیل، پزشکان به شما توصیه می‌کنند قبل از انجام تجزیه و تحلیل منی از سایر وسایل پیشگیری از بارداری استفاده کنید. یک روش وازکتومی ناموفق اسپرم را قادر می‌سازد تا از طریق کانال‌های میکروسکوپی که در بافت‌های زخم بیمار ایجاد می‌شود به آلت تناسلی مرد برسد. این فرآیند به عنوان بازآرایی شناخته می‌شود. تجزیه و تحلیل اسپرم به تشخیص این کانال‌های میکروسکوپی کمک می‌کند. به زودی پس از وازکتومی، مقداری اسپرم هنوز در مایع منی باقی مانده است. پس از انجام عمل وازکتومی یک مرد باید ۲۰-۴۰ بار انزال کند تا تعداد اسپرم در نمونه مایع منفی شود و باید سه ماه پس از عمل آنالیز مایع انجام شود.

بعد از وازکتومی احتمال بارداری وجود دارد؟

براساس تعداد کل وازکتومی‌های انجام شده فقط حدود ۱ بارداری در ۱۰۰۰ وازکتومی گزارش شده است. حدود ۵۱٪ از حاملگی‌ها بلافاصله پس از عمل ناشی از رابطه جنسی محافظت نشده بود. علاوه بر این آمار نشان می‌دهد که ممکن است کمتر از ۱٪ از وازکتومی‌های انجام شده به دلیل عدم موفقیت در بار اول نیاز به تکرار داشته باشند. اگر یک زن و شوهر پس از وازکتومی تصمیم به تشکیل خانواده بگیرند با انجام یک عمل جراحی دیگر هنوز فرصتی برای ادامه کار وجود دارد.

 

چگونه بعد از وازکتومی باردار می‌شویم؟

وازکتومی معکوس روشی است که برای اتصال مجدد مجاری اسپرم انجام می‌شود. این جریان اسپرم را به درون منی آغاز می‌کند. اگر یک زن و شوهر تصمیم بگیرند بعداً بچه دار شوند وازکتومی معکوس یکی از گزینه هاست. اما این روش ۱۰۰٪ موثر نیست و لزوماً منجر به بارداری نمی‌شود. گزینه دیگر ذخیره اسپرم‌ها در بانک اسپرم و قبل از انجام عمل وازکتومی است. این می‌تواند به شما کمک کند حتی بعد از چند سال بچه دار شوید. اما چند زوج هستند که حتی پس از وازکتومی موفق به بارداری می‌شوند.

 

عوارض وازکتومی چیست؟

عوارض کوتاه مدت شامل عفونت و خونریزی است. عوارض طولانی مدت شامل سندرم درد پس از وازکتومی و‌گرانولومای اسپرم است. خونریزی و هماتوم به دلیل صدمه‌ای که به شبکه وریدی پامپینی فرم وارد شده است رخ می‌دهد. ‌گرانولوم اسپرم در نتیجه نشت اسپرم از انتهای مجرای بیضه ایجاد می‌شود. سندرم درد پس از وازکتومی درد بیضه‌ای است که پس از ماه‌ها یا یک سال از عمل وازکتومی اتفاق می‌افتد.

وازکتومی بدون جراحی چه مزایایی دارد؟

وازکتومی بدون اسکلپل درد کمتری دارد و در مقایسه با روش برش سنتی عوارض جراحی را کاهش می‌دهد. این همچنین باعث کاهش زمان عمل می‌شود. بنابراین بیشترین جستجو برای وازکتومی است. وازکتومی یک روش بسیار موثر در عقیم‌سازی مردان در نظر گرفته می‌شود. اگر تصمیم گرفته‌اید که به این روش مراجعه کنید، اطمینان حاصل کنید که آنالیز مایع منی را انجام داده‌اید و برای جلوگیری از بارداری برای چند ماه از دارو‌های ضد بارداری استفاده کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *